Korrelig beeld, geen geluid door aansluiten soundbar hdmi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• gremsems
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:33
Waarom krijg ik geen geluid en heb ik korrelig beeld met het gebruik van HDMI om de J650 soundbar aan te sluiten aan de Samsung C5100 tv?
...
Ik heb dus een Samsung J650 Soundbar en een UE40C5100 tv en tv box van KPN. Resolutie van de KPN box is 1080p. Dat is ook de resolutie van de tv.

...

Ik wil de KPN tv ontvanger naar de soundbar IN koppelen en dan de UIT naar de tv. Ik heb hier verschillende HDMI kabels voor geprobeerd, maar hetzelfde resultaat.
Vanuit de KPN box naar de tv toe werken alle kabels prima.
Ik heb later een High Speed HDMI met ethernet gekocht, omdat ik dacht een betere hdmi nodig te hebben.
Echter als ik die high speed hdmi aansluit vanuit de soundbar OUT naar de tv, dan blijft het beeld korrelig met wederom geen geluid.
Sluit ik die high speed hdmi aan vanuit de kpn box naar de soundbar IN dan heb ik helemaal geen beeld en komt er heel kort te staan dat het de resolutie niet aan kan.
Ik kom er dus niet uit.

Heeft men enig idee?
...

Alle reacties

Verwijderd

Waar je op moet letten is of zowel je tv als je soundbar HDMI ARC (Audio Return Channel) ondersteunt. Dit is belangrijk want middels HDMI ARC kan audio van de tv teruggestuurd worden naar de soundbar en wordt dus via de speaker weergegeven. Deze optie moet zowel op de tv als op de soundbar ingeschakeld worden. Vervolgens wordt de audio van de analoge tv kanalen en audio van op de tv aangesloten bronnen via de HDMI kabel teruggestuurd naar de soundbar en weergegeven. Er zit hier echter wel een beperking aan. Niet elke tv kan meerkanaals audio via HDMI ARC naar een ander apparaat sturen. Sommige tv’s bieden maximaal stereo (twee-kanaals) audio, andere tv’s 5.1-kanaals Dolby Digital audio. Wanneer je soundbar 5.1-kanaals Dolby Digital audio ondersteunt en de tv stereo-audio uitstuurt krijg je dus geen meerkanaals geluid via de soundbar.