Vsync aan of uit i.c.m. G-Sync

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royced
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-05 21:01
Tweakers,

Zojuist trotse eigenaar geworden van de Acer XB271HU, alleen heb ik hier nog een vraagje over.
Als GPU gebruik op een GTX 970, en vanzelf sprekend wil ik gebruik gaan maken van de G-Sync optie die mijn GPU/Monitor ondersteunen.
Alleen nu zit ik het met volgende:
Moet ik Vsync aan of uit doen in de Nvidia Control panel?
En, hoe moet ik het dan doen in de game opties zelf? Aan of uit?

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 616620

.

[ Voor 127% gewijzigd door Anoniem: 616620 op 22-01-2020 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royced
Anoniem: 616620 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 13:42:
Sinds G-Sync bedoelt is om V-Sync te vevangen lijkt het me logisch dat je V-Sync zowel in je game als in NCP uitzet. Of je kan het aanhouden en kijken of je bij framedrops nog steeds een vloeiende wergave hebt.
Dat lijkt mij idd ook het meest logische, alleen ik heb het een ander gegoole'd, en daar kreeg ik gemixte antwoorden. Vandaar mijn vraag. De een gaf bijv. aan dat het in NCP wel aan moet, en in game weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 616620

.

[ Voor 107% gewijzigd door Anoniem: 616620 op 22-01-2020 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aercaen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-06 15:12

aercaen

Proud framerate whore

royced schreef op zondag 27 maart 2016 @ 13:47:
[...]

Dat lijkt mij idd ook het meest logische, alleen ik heb het een ander gegoole'd, en daar kreeg ik gemixte antwoorden. Vandaar mijn vraag. De een gaf bijv. aan dat het in NCP wel aan moet, en in game weer uit.
Dit klopt ook. De reden waarom het in NCP aan moet is omdat je in NCP zet wat er moet gebeuren als je framerate hoger is dan de refresh rate van je scherm. Neem dat je refresh rate 60 is, maar je fps 92 dan kan je nog steeds last krijgen van screen tearing. Daarom kan je best in NCP V-sync aanzetten als je vaak een hogere framerate hebt dan je refresh rate van je monitor. (Als de game toevallig een frame limiter heeft, kan je ook dat gebruiken om screen tearing te voorkomen in dat geval).

EDIT: Om het duidelijker uit te leggen: In NCP cap je eigenlijk je framerate aan de refresh rate van je monitor met de V-Sync optie.

[ Voor 7% gewijzigd door aercaen op 27-03-2016 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royced
aercaen schreef op zondag 27 maart 2016 @ 13:52:
[...]

Dit klopt ook. De reden waarom het in NCP aan moet is omdat je in NCP zet wat er moet gebeuren als je framerate hoger is dan de refresh rate van je scherm. Neem dat je refresh rate 60 is, maar je fps 92 dan kan je nog steeds last krijgen van screen tearing. Daarom kan je best in NCP V-sync aanzetten als je vaak een hogere framerate hebt dan je refresh rate van je monitor. (Als de game toevallig een frame limiter heeft, kan je ook dat gebruiken om screen tearing te voorkomen in dat geval).

EDIT: Om het duidelijker uit te leggen: In NCP cap je eigenlijk je framerate aan de refresh rate van je monitor met de V-Sync optie.
Ik geniet af en toe wel van een potje League of Legends, en daar tik ik dan al gauw de 500 fps + aan.
Ik heb nu Vsync uit in NCP en als in-game. En nu blijft mijn frame rate op 165.
Wat is dan nog de toegevoegde meerwaarde van Vsync aan zetten? Aangezien Gsync het nu al capped op 165. Tevens gebruikt LoL ook van een frame rate cap, alleen die kan maar tot 144. En ik wil toch gebruik maken van mijn 165 Hz scherm (Ik weet dat je het niet tot bijna niet merkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aercaen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-06 15:12

aercaen

Proud framerate whore

royced schreef op zondag 27 maart 2016 @ 14:04:
[...]

Ik geniet af en toe wel van een potje League of Legends, en daar tik ik dan al gauw de 500 fps + aan.
Ik heb nu Vsync uit in NCP en als in-game. En nu blijft mijn frame rate op 165.
Wat is dan nog de toegevoegde meerwaarde van Vsync aan zetten? Aangezien Gsync het nu al capped op 165. Tevens gebruikt LoL ook van een frame rate cap, alleen die kan maar tot 144. En ik wil toch gebruik maken van mijn 165 Hz scherm (Ik weet dat je het niet tot bijna niet merkt)
Geen..... toch als je framerate blijkbaar al gelocked is op 165. Naar mijn weten moest daarvoor v-sync aanstaan in NCP of dat was toch zo een tijdje geleden. (misschien geupdate door NVIDIA in de laatste paar maanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royced
aercaen schreef op zondag 27 maart 2016 @ 14:11:
[...]

Geen..... toch als je framerate blijkbaar al gelocked is op 165. Naar mijn weten moest daarvoor v-sync aanstaan in NCP of dat was toch zo een tijdje geleden. (misschien geupdate door NVIDIA in de laatste paar maanden)
Ik laat het dan wel even zo, League of Legends is op het moment het enige spel wat ik speel waar ik de 165+ aan tik. En dat werkt.
Bedankt voor je input in ieder geval! _/-\o_
Pagina: 1