Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-06 21:28

Tammesp

Next is now

Topicstarter
Mijn vraag:

Ik zoek een foto camera die geschikt is om mooie duidelijke foto's te maken in een ruimte waar feestjes worden gehouden.. Zelf heb ik niet veel verstand van camera's.

Wil graag een camera die mooie plaatjes schiet in wat donkere ruimtes, dus dat niet de helft van de foto niet te zien is. De camera gaat gebruikt worden in een ruimte waar feestjes gegeven gaan worden. Dus het licht is niet constant, soms is het aan de donkere kant, en soms weer meer licht.

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Facebook (vooral veel social media) om de foto erop te zetten, dus het liefst een camera met Wifi, zodat de foto's snel geplaatst kunnen worden.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

De budget is tot max 200 euro, dus heb ik vooral bij compact camera's gezocht. Dit heb ik gevonden:

pricewatch: Canon PowerShot SX610 HS Zwart

Zou dit wat zijn? Of raden jullie mij een ander aan...

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Beste antwoord (via Ventieldopje op 29-03-2016 20:44)

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Topicstarter
Iedereen van harte bedankt voor alle uitleg en hulp! Ik ben eruit en ga de:

Sony NEX 5N aanschaffen. Volgens mij moet ik hier hele mooi plaatjes mee kunnen schieten.

Het 'Beste antwoord' kan ik niet aanvinken, omdat er teveel goede antwoorden zijn...;)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-07 13:27
modern, lichtsterk en 200 euro.. dat gaat dus niet lukken.

Stel eens even voor jezelf de prioriteiten:
budget, foefjes of lichtsterk.

voor mij zou dat zijn: lichtsterkte en budget samen op 1, daarna niets, daarna foefjes.

ik kom dan uit op een tweedehands sony nex 3n/5n, met een tweedehands lichtsterke lens. oftewel bijvoorbeeld een sigma 19 mm 2.8, of een oude handmatige lens met een converter. Met goed zoeken kun je onder de 200 euro blijven. Ik vond de sony mooie plaatjes geven bij hogere ISO's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Topicstarter
107mb schreef op zondag 27 maart 2016 @ 16:08:
modern, lichtsterk en 200 euro.. dat gaat dus niet lukken.

Stel eens even voor jezelf de prioriteiten:
budget, foefjes of lichtsterk.

voor mij zou dat zijn: lichtsterkte en budget samen op 1, daarna niets, daarna foefjes.

ik kom dan uit op een tweedehands sony nex 3n/5n, met een tweedehands lichtsterke lens. oftewel bijvoorbeeld een sigma 19 mm 2.8, of een oude handmatige lens met een converter. Met goed zoeken kun je onder de 200 euro blijven. Ik vond de sony mooie plaatjes geven bij hogere ISO's.
Hmm oke. Prioriteit ligt vooral bij budget en lichtsterk, maar dat gaat dus niet samen.. Willen graag wel een nieuwe vanwege de garantie.

Is dit misschien wat? : pricewatch: Sony Cyber-shot DSC-WX350 Zwart

Ik zal eens kijken naar de Sony Nex serie, die zijn wel een tikkeltje duurder.

Zie net deze advertentie staan: V&A aangeboden: Sony NEX-5N Zwart

[ Voor 6% gewijzigd door Tammesp op 27-03-2016 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:11
Tammesp schreef op zondag 27 maart 2016 @ 16:12:
[...]

Hmm oke. Prioriteit ligt vooral bij budget en lichtsterk, maar dat gaat dus niet samen.. Willen graag wel een nieuwe vanwege de garantie.

Is dit misschien wat? : pricewatch: Sony Cyber-shot DSC-WX350 Zwart

Ik zal eens kijken naar de Sony Nex serie, die zijn wel een tikkeltje duurder.

Zie net deze advertentie staan: V&A aangeboden: Sony NEX-5N Zwart
Is tweedehands ook een optie? Ik zou niet voor een compactcamera met kleine sensor gaan (Wat de WX350 heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Topicstarter
Kwintessens schreef op zondag 27 maart 2016 @ 16:22:
[...]

Is tweedehands ook een optie? Ik zou niet voor een compactcamera met kleine sensor gaan (Wat de WX350 heeft).
Liefst niet 2e hands, maar als het echt niet anders lukt. Dan wel een camera met factuur/bon erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Tja, fotograferen in het donker vereist nu eenmaal veel licht, wat je krijgt door grote sensoren en lichtsterke lenzen, evt aangevuld met extra licht in de vorm van flits.

Wat dan in je lijstje hoort te staan: spiegelreflex en mirrorless systeemcamera's
Wat dan niet in je lijstje hoort: compactcamera's

Een tweedehands Sony NEX 5N of spiegelreflex zou dan ook mijn advies zijn, aangevuld met een losse flitser. Dat zie je de pro's ook gebruiken. Een ouder model geeft dan betere resultaten dan een nieuwe compactcamera, mits je bereid bent daarmee te leren werken.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-06 11:50
Ik zou je eerst eens gaan inlezen in hoe fotografue werkt, want zonder die kennis krijg je in moeilijke omstandigheden (zoals weinig licht, snel bewegende onderwerpen etc.) zelfs met een camera van tienduizend euro nog geen mooie foto's.

Verder wil je een camera met een zo groot mogelijke sensor en zo lichtsterk mogelijke lens. Kleiner dan APS-C zou ik niet durven aanraden.

Hier een wat visuelere vergelijking van sensor formaten.
Afbeeldingslocatie: http://core0.staticworld.net/images/article/2013/10/sensor_sizes_overlaid_inside_-_updated.svg-100056836-orig.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Evenementen snacht's fotograferen is een kunst. Ik heb een 6999 euro systeem (lens en camera) en pas dan werkt het aardig flitserloos. Als je verwachting patroon is dat je geen flitser nodig hebt dan is 200 euro niet voldoende. Wil je met flitser werken dan is 200 euro camera niet slecht tenzij een tripod gaat gebruiken om beweging tegen te gaan. Wil je een meer gevoelige sensor om met flitser foto's te maken maar geen tripod te gebruiken, dan moet je meer richting een DSLR denken.

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-07 10:40

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

...Zelf heb ik niet veel verstand van camera's.

Wil graag een camera die mooie plaatjes schiet in wat donkere ruimtes, dus dat niet de helft van de foto niet te zien is...
Zoals al eerder aangegeven denk ik dat je teleurgesteld zal worden ongeacht wat voor camera je koopt. Bovendien is je budget ook gewoon veel te laag en zou je je verwachtingen bij moeten stellen.

Het meest belangrijke is dat je je goed gaat verdiepen in fotografie. Zonder enige kennis is de kans nihil dat je foto's bij slecht licht gaat maken die voldoen aan je verwachtingen. Vaak is de eerste reactie vervolgens om de camera de schuld te geven terwijl dat niet het probleem is. Nadat je kennis hebt genomen van hoe je het beste dit soort foto's kan schieten is het belangrijk om je te verdiepen in de nabewerking zodat je kan omgaan met vreemde en dichtlopende kleuren, ruis en de sfeer kan over brengen.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Ventieldopje schreef op zondag 27 maart 2016 @ 19:45:
[...]

Zoals al eerder aangegeven denk ik dat je teleurgesteld zal worden ongeacht wat voor camera je koopt. Bovendien is je budget ook gewoon veel te laag en zou je je verwachtingen bij moeten stellen.

Het meest belangrijke is dat je je goed gaat verdiepen in fotografie. Zonder enige kennis is de kans nihil dat je foto's bij slecht licht gaat maken die voldoen aan je verwachtingen. Vaak is de eerste reactie vervolgens om de camera de schuld te geven terwijl dat niet het probleem is. Nadat je kennis hebt genomen van hoe je het beste dit soort foto's kan schieten is het belangrijk om je te verdiepen in de nabewerking zodat je kan omgaan met vreemde en dichtlopende kleuren, ruis en de sfeer kan over brengen.
Ja hij kan op die fiets 1500 euro aan cursussen volgen. De vraag is gesteld puur Facebook en easy Jpg upload.Ik neem aan geen RAW of photoshop etc...

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Topicstarter
Zo, ik maar denken dat het zo gepiept is om een foto camera te kopen! Dus kort samengevat alle reacties: Als je goede foto's wil in het donker moet je meer dan 200 euro uitgeven. Mijn intentie is puur om geschoten foto's snel te uploaden naar onze Facebook en Instagram. Oke het hoeft niet top of the build foto's te zijn. Maar dat het in donker nog enigszins te zien is wie op foto staat.

Ik wil me wel wat in verdiepen hoe je mooie foto's kan maken in het donker, met een camera die niet al te duur is. Laten we zeggen dat ik mijn budget bij stel naar 300 euro? Oke het is nog maar 100 euro meer, maar het is veel voor ons doen voor een foto camera.

Mijn logica hoe ik over denk: Koop een camera met wifi, en die een flitser heeft zodat je in het donker nog mooi plaatjes kan schieten.

Maar blijkbaar is die logica iets te vergezocht!

Over het uploaden van de foto's het gaat gewoon om een jpeg bestand. Met RAW ga ik niet werken, puur omdat ik daar nog een leek in ben, en daar eerst meer informatie/kennis over wil hebben om tot zoiets over te gaan.

[ Voor 23% gewijzigd door Tammesp op 27-03-2016 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-07 15:31

BLN

Last sowieso die wifi vallen. Sneller en makkelijker stop je de SD kaart in een laptop en upload je daarmee.

Je kunt kijken naar een tweedehands Canon 350D ofzo. Je zult sowieso moeten flitsen en op een slr zit meestal een krachtigere flitser dan op een compact. Nog belangrijker verschil, je kunt er een externe flitser op zetten. En daarmee begint het wat te worden. Misschien dat je voor 150 euro een 350D met kittens kunt kopen en voor 100 een flitser.

If it ain't broken, don't fix it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:45
Een 2e hands Sony RX100 I wellicht ? Of door sparen voor een nieuwe ...

[ Voor 32% gewijzigd door ramrodwillem op 28-03-2016 07:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tuk217
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-06 01:25
Ik denk dat iedereen een goedbedoeld, maar niet passend advies aan het geven is. Volgens mij ligt de verwachting van Tammesp veel lager dan iedereen denkt. Ik gok even dat we het hebben over kiekjes op feestjes en niet over fotografie.

@Tammesp, kun je eens een foto van internet trekken die je bedoeling een beetje weergeeft? Ik ben bang dat je namelijk advies vraagt aan mensen die met alle goede bedoelingen een advies geven, maar op basis van een lat die veel hoger ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-07 22:45
tuk217 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 09:24:
Ik denk dat iedereen een goedbedoeld, maar niet passend advies aan het geven is. Volgens mij ligt de verwachting van Tammesp veel lager dan iedereen denkt. Ik gok even dat we het hebben over kiekjes op feestjes en niet over fotografie.

@Tammesp, kun je eens een foto van internet trekken die je bedoeling een beetje weergeeft? Ik ben bang dat je namelijk advies vraagt aan mensen die met alle goede bedoelingen een advies geven, maar op basis van een lat die veel hoger ligt.
Dit, ik zou graag een foto of een paar foto's zien waarin duidelijk wordt wat jij verwacht van een camera.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-07 07:25
Volgens mij kom je nog het verst met een iPhone.. Wifi.. Deel mogelijkheden via social media.. geen gedoe.. Wat is het tegenwoordig f2.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:11
tuk217 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 09:24:

Eensch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-07 23:09
Ik snap niet waarom mensen aanraden een spiegelreflex te kopen. Bij veel evenementen zijn spiegelreflexcamera's verboden voor het publiek en worden ze in beslag genomen bij de entree.

Koop een RX100 m1 (desnoods tweedehands) Veel beter dan dat kan je niet doen binnen je budget. En het is waarschijnlijk goed genoeg voor jouw eisen.

Een tweedehands Sony NEX met de 16-50 kitlens is ook een optie. Dat is volgens mij nog compact genoeg (zodat je zeker weet dat 'ie mee naar binnen mag).

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07 09:51
RX100 lijkt mij ook het beste, maar dat lukt je niet met het budget, ook niet 2dehands.
iPhone heeft dan misschien wel een f/2 lens, maar ook een speldenknop sensor.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Topicstarter
Deze foto heb ik van Google afgeplukt, geen flauw idee of ik dat zo hier mag posten:

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/nWPp1/c387cdbe61.jpg

Sommige zeggen hier, koop een iPhone. In Mei krijg ik de Samsung S7, maar ik weet niet hoe die telefoon camera het doet met feestjes. En ik wil niet dat iedereen dan met mijn telefoon foto's gaan maken.

Een RX100 m1 is dan de beste optie? Wel aan de dure kant.. En geen Wifi.

Dit is ook wel een leuk prijsje volgens mij: V&A aangeboden: Sony NEX-5N Zwart

[ Voor 18% gewijzigd door Tammesp op 28-03-2016 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Dit kan ook met die S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Topicstarter
Hmm oke, maar goed. Ik wil dus niet dat mijn telefoon daarvoor gebruikt gaat worden ;) Dus er moet een losse foto camera komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Dan maak je toch een selfy ....;-)

[ Voor 4% gewijzigd door ramrodwillem op 28-03-2016 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuk217
Dit soort partypics worden doorgaans wel met een spiegelreflex gemaakt, maar met name vanwege de externe flitser. Die is krachtig genoeg om ook wat van de achtergrond te belichten. Anders zie je een paar belichte mensen met een donkere achtergrond en is de sfeer dus weg.
Draagbaarheid is ook belangrijk. Je hebt nog niet verteld of je zelf gewoon te gast bent of als fotograaf gaat dienen. Als je foto's gaat nemen op feestjes waar je toevallig heen gaat, dan neem ik niet aan dat je een grote camera met externe flitser wilt sjouwen.
Een nex of Olympus pen met klein extern flitsertje zou dan het beste zijn wat je kunt kopen, een leuke compact zoals die Sony rx of een Fuji x10 of 20 zou prima zijn als minimum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:43

SomerenV

It's something!

Tammesp schreef op zondag 27 maart 2016 @ 19:54:
Zo, ik maar denken dat het zo gepiept is om een foto camera te kopen! Dus kort samengevat alle reacties: Als je goede foto's wil in het donker moet je meer dan 200 euro uitgeven. Mijn intentie is puur om geschoten foto's snel te uploaden naar onze Facebook en Instagram. Oke het hoeft niet top of the build foto's te zijn. Maar dat het in donker nog enigszins te zien is wie op foto staat.

Ik wil me wel wat in verdiepen hoe je mooie foto's kan maken in het donker, met een camera die niet al te duur is. Laten we zeggen dat ik mijn budget bij stel naar 300 euro? Oke het is nog maar 100 euro meer, maar het is veel voor ons doen voor een foto camera.

Mijn logica hoe ik over denk: Koop een camera met wifi, en die een flitser heeft zodat je in het donker nog mooi plaatjes kan schieten.

Over het uploaden van de foto's het gaat gewoon om een jpeg bestand. Met RAW ga ik niet werken, puur omdat ik daar nog een leek in ben, en daar eerst meer informatie/kennis over wil hebben om tot zoiets over te gaan.
Het gaat veel verder dan de camera zelf. Fotograferen in het donker, of in lastige situaties, is een kunst en is behoorlijk moeilijk! Zelf heb ik er al wat ervaring mee maar ik durf het niet aan de fotograaf te zijn op dergelijke events. Filmen gaat me prima af en ik maak af en toe ook wel wat foto's tussendoor, maar vergeleken met een goede fotograaf maak ik echt baggerfoto's.

Ik heb een camera van 1600 euro (body alleen, is een GH4) en die is er sowieso niet echt geschikt voor. hiervoor had ik een EOS 550D (kostte toen 600 euro geloof ik) en daarmee ging het enigszins oké. Een goede vriend van me heeft een Sony A99, een camera van rond de 2000 euro, met lenzen waar je u tegen zegt én een flitser en hij kan gave foto's maken. Maar geef mij die camera en er komt waarschijnlijk rommel uit.

Het maakt dus niet uit of je een camera van 200 euro koopt of eentje van 2000 euro; als je geen verstand hebt van fotografie zul je in lastige situaties geen goede foto's kunnen maken. En een telefoon kan in een ideale situatie in zo'n omgeving een oké foto maken, maar zodra het wat lastiger wordt is het huilen met de pet op.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-07 19:10
Tammesp schreef op zondag 27 maart 2016 @ 19:54:

Prima logica juist

Die 5nex camera met een flitser erbij gaat prima aan jou verwachting voldoen.
Grote sensor en met een goede flitser is het een prima oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07 09:51
tuk217 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:01:
Dit soort partypics worden doorgaans wel met een spiegelreflex gemaakt, maar met name vanwege de externe flitser. Die is krachtig genoeg om ook wat van de achtergrond te belichten. Anders zie je een paar belichte mensen met een donkere achtergrond en is de sfeer dus weg.
Dat doe je niet met een flitser maar met de camera lichtgevoelig instellen. Door de grotere sensor (aps-c), een wat hogere isowaarde (iso1600), langere sluitertijd (1/10-1/15sec) en f/4 trek je omgevingslicht binnen. De flits bevriest de personen op de voorgrond vervolgens. De achtergrond wil je juist niet met flitser belichten, want dan ben je alle sfeer in de foto kwijt.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • Beste antwoord ✓
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Topicstarter

Sony NEX 5N aanschaffen. Volgens mij moet ik hier hele mooi plaatjes mee kunnen schieten.

Het 'Beste antwoord' kan ik niet aanvinken, omdat er teveel goede antwoorden zijn...;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuk217
Universal Creations schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 14:03:
[...]

Dat doe je niet met een flitser maar met de camera lichtgevoelig instellen. Door de grotere sensor (aps-c), een wat hogere isowaarde (iso1600), langere sluitertijd (1/10-1/15sec) en f/4 trek je omgevingslicht binnen. De flits bevriest de personen op de voorgrond vervolgens. De achtergrond wil je juist niet met flitser belichten, want dan ben je alle sfeer in de foto kwijt.
Je hebt helemaal gelijk, maar dat was niet wat ik wilde zeggen. Ik bedoelde ten opzichte van een flitsertje op een compact. Foto's die je met een compact met flits maakt hebben geen sfeer en missen belichting. Ik drukte me wat ongelukkig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:43

SomerenV

It's something!

Tammesp schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 20:40:

Prima keuze :) Maar! Lees je in wat betreft fotografie en vraag, als het kan, aan iemand met ervaring met dit soort fotografie of die jou wat tips kan geven. Evenementen in donkere ruimtes fotograferen is namelijk zo'n beetje het moeilijkste om te doen qua fotografie (als je het goed wilt doen).

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Schoot mij toch nog een set te binnen met grote sensor voor weinug:

pricewatch: Canon EOS M + EF-M 18-55 f/3.5-5.6 IS STM + Speedlite 90EX Grijs

Een nieuwe set met grote sensor en flitser voor 289. Ook zeker geen slechte keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-07 12:06

ajhaverkamp

gewoon Arjan

technonose schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 08:41:
Schoot mij toch nog een set te binnen met grote sensor voor weinug:

pricewatch: Canon EOS M + EF-M 18-55 f/3.5-5.6 IS STM + Speedlite 90EX Grijs

Een nieuwe set met grote sensor en flitser voor 289. Ook zeker geen slechte keuze!
Ik heb die set (naast Canon pro-spul) en die set zou ik zeker niet aanraden voor fotografie in het donker. De auto-focus is gewoon niet goed. Flitsertje is ook prut, want die werkt op 2x AAA batterijtjes.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Kijk meteen een goede ervaring tip! Ik vraag mij dan wel af of dit relatief is ten opzichte van jou pro spul en ervaring op fotografie gebied. Voor een beginner op budget lijkt mij dit geen slechte optie.

Tuurlijk het kan zeker beter, maar dan ook duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Topicstarter
technonose schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 08:50:
Kijk meteen een goede ervaring tip! Ik vraag mij dan wel af of dit relatief is ten opzichte van jou pro spul en ervaring op fotografie gebied. Voor een beginner op budget lijkt mij dit geen slechte optie.

Tuurlijk het kan zeker beter, maar dan ook duurder.
Bedankt voor je tip, maar ik ga toch voor de Sony. Anders blijf ik maar twijfelen en word er nooit wat gekocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

technonose schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 08:50:
Het verkrijgen van een correcte focus heeft niet zoveel met de fotograaf achter de camera te maken. De EOS-M was eerst helemaal onwerkbaar slecht qua traga auto focus. De eerste firmware update hebben dit wel verbeterd, maar het blijft gewoon traag. Lees de reviews er ook maar op na. Ik heb hem vooral als speelgoedje naast mijn andere Canon spullen gekocht. Via een converter kan ik ook de EF(s) lenzen gebruiken. En dat werkt ook slecht (trage AF).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-07 10:40

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

ajhaverkamp schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:59:
[...]

Het verkrijgen van een correcte focus heeft niet zoveel met de fotograaf achter de camera te maken. De EOS-M was eerst helemaal onwerkbaar slecht qua traga auto focus. De eerste firmware update hebben dit wel verbeterd, maar het blijft gewoon traag. Lees de reviews er ook maar op na. Ik heb hem vooral als speelgoedje naast mijn andere Canon spullen gekocht. Via een converter kan ik ook de EF(s) lenzen gebruiken. En dat werkt ook slecht (trage AF).
Met de EOS-M3 was dit probleem toch ook aangepakt? De originele EOS-M had inderdaad een firmware update gekregen voor snellere AF maar bleef erg traag (zeker met adapter).

De EOS-M3 ligt alleen wel boven je budget helaas ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ventieldopje schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 15:21:
[...]
Met de EOS-M3 was dit probleem toch ook aangepakt? De originele EOS-M had inderdaad een firmware update gekregen voor snellere AF maar bleef erg traag (zeker met adapter).

De EOS-M3 ligt alleen wel boven je budget helaas ;)
De M3 zou beter moeten zijn. Echter heb ik deze niet en ligt deze ook inderdaad ver boven de prijs van de M.

Pagina: 1