Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor studie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een nieuwe laptop die hopelijk wat jaren mee kan gaan en goed genoeg is om econometrie te studeren.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)??
o.a. Matlab, Java, natuurlijk office(word, excel etc)

Wat mag je laptop gaan kosten??
Budget is ca. 600 euro

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc))
Ja! Ik heb nu een Acer Aspire V3-571G. Accu gaat lang mee maar hij is te zwaar om mee te nemen. Ik ben dus wel op zoek naar een laptop die licht(er) is. Verder vind ik een grotere laptop fijner.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Mijn huidige laptop heeft een i5 processor. Ik ben wel op zoek naar iets vergelijkbaars daar ik heel tevreden ben over deze.

Dus op een rijtje:
- groot scherm, maar niet zwaar
- accuduur minimaal 2 uur
- licht genoeg om mee te nemen
- minimaal i5 processor
- budget max 600 euro

Alle reacties

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:31

D4NG3R

kiwi

:)

Je hebt de meeste vragen netjes ingevuld, maar een van de belangrijkste laat je leeg; wat heb je zelf al gevonden?

Het enige advies wat ik je kan geven; Zorg voor een minimale schermresolutie van 1920x1080 en zorg voor een maximale schermgrote van 15.6". De resolutie bepaald hoeveel werkruimte je hebt, niet de schermgrote.

[ Voor 48% gewijzigd door D4NG3R op 27-03-2016 13:13 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Kijk naar een premium/zakelijk model van Lenovo, Dell of HP. Als je elke dag je laptop mee wilt sjouwen is een goede bouwkwaliteit wel zo prettig. Heb zelf een Thinkpad X201 en die is meer dan snel genoeg voor alles wat ik nodig heb (doe zelf ook econometrie en informatica). Zeker als je tweedehands ook goed vindt, kun je heel mooie laptops vinden. Zoiets bijvoorbeeld: V&A aangeboden: Lenovo Thinkpad T440 | Ultrabook | 8 GB DDR3 | 256 GB SSD.

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Ik zou voor een Lenovo Yoga gaan of een Acer V3 13" ...

pricewatch: Lenovo Yoga 500 14 80N4012GNX

De V3 heeft ook een SSD
pricewatch: Acer Aspire V3-371-30PB

Beide hebben een FullHD scherm

• wimjongil
  • Niet online
Cinemaskoop schreef op maandag 28 maart 2016 @ 21:56:
Ik zou voor een Lenovo Yoga gaan of een Acer V3 13" ...

pricewatch: Lenovo Yoga 500 14 80N4012GNX

De V3 heeft ook een SSD
pricewatch: Acer Aspire V3-371-30PB

Beide hebben een FullHD scherm
15" is wel echt te groot als je je laptop dagelijks wil meenemen.

• Kadketz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-10 12:44
Zal zeker voor een SSD gaan!

Dit misschien iets?
pricewatch: HP 15-ac125nd

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

wimjongil schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:45:
[...]

Ik sleur iedere dag de laptop mee uit mijn sig, gaat prima. Het belangrijkste is een rugzak waar hij goed in past zonder sleeve, want een sleeve voegt enkel gewicht toe.

De hierboven genoemde thinkpad is helemaal geen slechte deal.

• wimjongil
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:51:
[...]

Ik sleur iedere dag de laptop mee uit mijn sig, gaat prima. Het belangrijkste is een rugzak waar hij goed in past zonder sleeve, want een sleeve voegt enkel gewicht toe.

De hierboven genoemde thinkpad is helemaal geen slechte deal.
Zonder sleeve zou ik niet met een Acer ofzo gaan sjouwen. Een thinkpad, elitebook ofzo kan natuurlijk wel tegen een stootje. ;)

Maar in je gewone eastpak rugzak gaat een 15" ook al moeilijk passen, laat staan met een paar boeken en collegeblokken erbij.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

wimjongil schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:09:
[...]

Zonder sleeve zou ik niet met een Acer ofzo gaan sjouwen. Een thinkpad, elitebook ofzo kan natuurlijk wel tegen een stootje. ;)

Maar in je gewone eastpak rugzak gaat een 15" ook al moeilijk passen, laat staan met een paar boeken en collegeblokken erbij.
Ik gebruik een The North Face Hotshot, daarin zit een laptop sleeve waar de laptop inpast, onderin de sleeve zit een bumper die ervoor zorgt dat als je de tas neerzet je hem niet op de laptop zet.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:31

D4NG3R

kiwi

:)

wimjongil schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:45:
[...]

15.6" is het meest toegankelijk verkrijgbaar, is het makkelijkst een degelijke tas voor te vinden en is prima handzaam voor een studie.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• wimjongil
  • Niet online
D4NG3R schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 14:38:
[...]

15.6" is het meest toegankelijk verkrijgbaar,
Eens.
is het makkelijkst een degelijke tas voor te vinden
Eens, heeft te maken met punt 1 natuurlijk. Overigens is een tas niet noodzakelijk mits degelijke bouwkwaliteit.
en is prima handzaam voor een studie.
Oneens. Idealiter wil je een laptop van min of meer A4 formaat. 15.6" is dan simpelweg te groot. Daarbij komt dat de meeste bang4buck 15" bakbeesten voornamelijk gefocust zijn op specificaties, niet op draagbaarheid (dik, grote bezels, ga zo maar door). Ken zelf nauwelijks studenten met laptops groter dan 14", het meeste is toch MBP 13" formaat. Alleen bij informatica zie ik wel eens 15" of 17" dingen, maar dat is natuurlijk een volk apart. :+

Maar TS zou hier zelf moeten bepalen wat hij het belangrijkste vindt, draagbaarheid, specificaties of budget.

Zelf vind ik het heerlijk om een kleine laptop te hebben en thuis op m'n bureau een externe monitor. Een Thinkpad met een dockingstation is hier natuurlijk ideaal voor, maar het moet wel in het budget passen. Daarom raad ik TS ook aan om naar tweedehands te kijken.
Pagina: 1