Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddleton
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18-01-2019
Wat zoek ik?
Ik zoek een HDD van ongeveer 2 TB. Ik ben vooral op zoek naar betrouwbaarheid en een lage temperatuur.

Wat is mijn budget?
Mijn budget ligt tussen de €60 en €90 per HDD. Ik wil er twee.

Ik heb geen merkvoorkeuren
Of het nou een WD Blue/Green/Red/NAS is of een Seagate of iets anders, maakt me niets uit, als hij maar presteert.

Het is de bedoeling dat deze HDD's in een 2-bay NAS komen
Ik denk momenteel aan een Synology DS216j, deze ga ik gebruiken voor persoonlijke back-ups en mediaserver, evenals een webserver.

Bij voorbaat dank!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Sowieso is elke HDD wel sneller als de Gigabit LAN aansluiting van je NAS. En dan praten we nog niet over de beperkte rekencapaciteit van een NAS. (CPU van een forse smartphone en RAM is ook niet heel veel)
Kortom: Je NAS is de beperkende factor. Dus ik zou me niet zo druk maken over prestaties van een schijf. Da's sowieso de bottleneck niet.

Ik zou me meer druk maken over welke schijf een betere levensduur heeft. Ik neem aan dat een backup betrouwbaar moet worden opgeslagen enzo. ;)
En in dat licht zou ik gewoon kijken naar schijven die specifiek bedoeld zijn voor NAS omgevingen, zoals een WD Red of een Seagate NAS HDD.
Voordelen van zulke schijven zijn dat ze zijn gemaakt om een lange levensduur te hebben, laag stroom verbruik, lage temperatuur en weinig vibraties.
Van de WD Red weet ik dat er een vibratiemonitoring systeem in zit. Ze voelen of er resonantie optreed en stemmen daar o.a. het toerental op af (ze draaien dus niet exact het aangegeven aantal RPM). Dat komt ook de levensduur ten goede.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

NAS HDD's idd, en dan op de compatibility list van Synology kijken of ze er op staan. Take your pick :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Ik heb WD red's van 3TB in mijn synology zitten. Geen klagen over.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier