iPad Air 2 i.c.m. Netflix

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:04
Ik heb een iPad Air 2 en een abonnement bij Netflix. Nu viel mij laatst op dat met verschillende, vooral donkere scenes, het hele beeld oplicht als er een ondertitel in beeld verschijnt.

Voorbeelden: van de serie Daredevil, in het eerste seizoen aflevering 2 wanneer de hero op de bank licht en een aanval krijgt volgt er een dialoog waarop bij mij dit verschijnsel optreedt. Ook in donkere scenes van House of Cards heb ik hier last van.

Het gekke is dat ik gisteren de film Hummingbird via Videoland heb gekeken en ik dit verschijnsel niet heb gezien. Naar mijn idee heb ik dit alleen via Netflix.

Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit verschijnsel hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:58
Een gokje omdat mijn tv iets gelijkaardige deed. In de beeldinstellingen was er een optie om de helderheid, het contrast en de kleuren aan te passen op basis van de beelden. Wanneer op een donker beeld witte ondertitels verschijnen dan wordt het gemiddelde beeld iets minder donker en zag ik dat het beeld meer helder werd.

Door alle beeldverwerking & -verbeteringen uit te schakelen was dit opgelost. Misschien een instelling bij de Netflix-app of het viel je niet op in Hummingbird omdat er minder/geen donkere fragmenten met ondertitels waren. Het kan ook een instelling van iOS of een andere app zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah2k4
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-10-2021
Crawl NL schreef op zondag 27 maart 2016 @ 11:51:
Ik heb een iPad Air 2 en een abonnement bij Netflix. Nu viel mij laatst op dat met verschillende, vooral donkere scenes, het hele beeld oplicht als er een ondertitel in beeld verschijnt.

Voorbeelden: van de serie Daredevil, in het eerste seizoen aflevering 2 wanneer de hero op de bank licht en een aanval krijgt volgt er een dialoog waarop bij mij dit verschijnsel optreedt. Ook in donkere scenes van House of Cards heb ik hier last van.

Het gekke is dat ik gisteren de film Hummingbird via Videoland heb gekeken en ik dit verschijnsel niet heb gezien. Naar mijn idee heb ik dit alleen via Netflix.

Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit verschijnsel hebben?
Toevallig vandaag ook opgemerkt bij daredevil op een ipad 4. Tijdens donkere scenes verspringt gewoon het hele contrast lijkt wel. Alsof er ontzettend slecht contrast is. Dit trekt ook weer weg en komt weer terug tijdens de scenes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:04
Fijn dat ik in ieder geval niet de enige ben, zou haast denken dat mijn iPad wat mankeerde.

Naar mijn idee heb ik dit alleen bij Netflix.

Ik stoor mijn eigen er in ieder geval mateloos aan, heb al een bericht gestuurd naar Netflix (inmiddels al weer een week geleden) maar nog niets gehoord. Een fatsoenlijke klantenafdeling dus :-(

[ Voor 11% gewijzigd door Crawl NL op 01-04-2016 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guReMcO
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:09

guReMcO

Praat mar frysk

Hier ook een iPad Air 2 met hetzelfde probleem bij, inderdaad, Daredevil. Ik ben nog niet de instellingen van de app en de tablet zelf langs geweest maar ik kan me niet herinneren dat dit steeds al het geval was. Bij het kijken van Jessica Jones een paar weken terug is het me niet opgevallen.
Kan het te maken hebben met Night Shift in iOS 9.3?

Croissant in hand, I was alone.