Vraag

• Rick Astley
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Rick Astley

Never gonna give you up

Topicstarter
Een tijdje geleden heb ik een lamp besteld bij onze Chinese vrienden. Hij ziet er prachtig uit en geeft veel licht... teveel licht. Ongeveer 38watt aan LED licht om precies te zijn. De lamp kan ik helaas niet dimmen omdat de ingebouwde driver dat niet ondersteund.
Ik heb inmiddels stad en land afgezocht naar een driver voor mijn lamp die wel kan dimmen, maar die kan ik nergens vinden. Ik zoek een TRIAC Dimmable led driver, ik heb namelijk maar 2 kabels naar de lamp toe liggen, dus digitale dimmers (bijv DALI die een extra draad vereist) kan ik helaas niet gebruiken.

De specs van mijn driver zijn als volgt:
Input: 220-240V AC
Output: 110V-120V DC
Power: 30W
250mA

De enige driver die in aanmerking komt is de driver met type 'YDE3436B' van dit Chinees bedrijf:
http://yoondon-led.com/en/product/html/?9.html
Helaas reageert het bedrijf op geen enkele mail en kan ik hem nergens anders uithalen :'(

De LEDjes vervangen is geen optie, het gaat namelijk om deze lamp: http://www.aliexpress.com...fee-shop/32550621388.html

Heeft er iemand nog andere ideeën of een compatible dimmable LED driver voor mijn lamp?

Hartelijk dank!

Never gonna let you down

Alle reacties

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ja leg gewoon 3 draden naar je lamp toe ..

Iperf

• Rick Astley
  • Niet online

Rick Astley

Never gonna give you up

Topicstarter
Fish schreef op zondag 27 maart 2016 @ 11:16:
Ja leg gewoon 3 draden naar je lamp toe ..
Dan nog steeds is er geen bijpassende driver voor mijn lamp...

Never gonna let you down

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dan kun je toch de bijv. de dali gebruiken ?

[ Voor 11% gewijzigd door Fish op 27-03-2016 11:29 ]

Iperf

• Rick Astley
  • Niet online

Rick Astley

Never gonna give you up

Topicstarter
Fish schreef op zondag 27 maart 2016 @ 11:29:
dan kun je toch de bijv. de dali gebruiken ?
Welke DALI? Ik geef alleen aan dat andere dimmable systemen zoals DALI geen optie zijn op dit moment, omdat er maar 2 kabels liggen. Ik heb ook nog geen compatible DALI dimmer gevonden....

Never gonna let you down

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Rick Astley schreef op zondag 27 maart 2016 @ 11:35:
[...]

Welke DALI? Ik geef alleen aan dat andere dimmable systemen zoals DALI geen optie zijn op dit moment, omdat er maar 2 kabels liggen. Ik heb ook nog geen compatible DALI dimmer gevonden....
.. ik heb namelijk maar 2 kabels naar de lamp toe liggen, dus digitale dimmers (bijv DALI die een extra draad vereist)
Dan ben je zelf onduidelijk. leg die drie draden die je wil hebben en doe er wat mee. dali of niet

[ Voor 7% gewijzigd door Fish op 27-03-2016 12:15 ]

Iperf

• Rick Astley
  • Niet online

Rick Astley

Never gonna give you up

Topicstarter
Fish schreef op zondag 27 maart 2016 @ 12:14:
Dan ben je zelf onduidelijk. leg die drie draden die je wil hebben en doe er wat mee. dali of niet
Volgens mij zitten we niet helemaal op 1 lijn. Drie draden of niet, ik heb momenteel nog geen compatible dimmable LED driver gevonden voor mijn lamp, op die Chinese na. Al had ik 100 draden liggen, ik kan geen dimmable LED driver vinden voor mijn lamp, dat is het hele eieren eten (om in de paassfeer te blijven).

DALI is overigens een LED dimmings techniek, geen merk. Net zoals Ford een automerk is. Je kunt dus niet drie draden leggen en 'er wat mee doen'. Zie: http://www.helvar.nl/lichtregelsystemen/wat-is-dali

[ Voor 11% gewijzigd door Rick Astley op 27-03-2016 12:21 ]

Never gonna let you down

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ff goed naar jouw specs gekeken. Laten we eens even beginnen bij het begin.

Normaal staat een dimmer in serie met een lamp. Waarom. omdat er in de doos van een schakelaar zich meestal aleen maar fase en een schakeldraad bevinden. Het apparaat zal zichzelf moeten voeden. daarvoor valt er een klein deel van de spaning over de dimmer waarmee hij zichzelf voed. en afhankelijk van het type dimmer zelfs op de laagste stand een stroompje loopt. Deze stroom is vaak groot genoeg om een spaarlamp toch een beetje op te laten lichten. En dus niet zo handig soms

Als een dimmer los gevoed word (a.k.a. met drie drade) Fase, Nul, en een schakeldraad naar nul kunnen de meeste horden overkomen worden.

Nu terug naar jou dimmer (die je zelf aanhaalt). deze heeft nog meer nodig dan 3 draden namelijk fase,nu, en 2 output draden, wat niet in jouw specs van 2 draden valt.

Dan komt daar nog bij. DC ! en jij wil perse een triac in deregeling hebbem

Een thyristor en een thrac hebben een bijzondere eigenschap. Ze schakelen volledig in bij een stuurstroom en gaan niet meer uit totdat de schakelstroom door het nulpunt gaat. Gelijkstroom gaat niet door het nulpunt. En zodoenden schakelt de thyristor of triac nooit meer uit. en word er geen ene moer gedimt.

Volgens je specs moet de spanning zich tussen 110 en 120 volt geregelt worden. (raar maar niet onmogelijk)
Wat jij dan nodig hebt is niet een dimmer, maar een regelbare voeding.

Iperf

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Rick Astley schreef op zondag 27 maart 2016 @ 11:09:.
De specs van mijn dimmer zijn als volgt:
De enige dimmer die in aanmerking komt
Je bedoelt driver denk ik. Misschien snapt Fish ook beter wat je nu zoekt als je het er goed neer zet. ;)
Rick Astley schreef op zondag 27 maart 2016 @ 11:09:
De specs van mijn dimmer zijn als volgt:
Input: 220-240V AC
Output: 110V-120V DC
Power: 30W
250mA

De enige dimmer die in aanmerking komt is de dimmer met type 'YDE3436B' van dit Chinees bedrijf:
http://yoondon-led.com/en/product/html/?9.html
Waarom denk je dat die driver voldoet?

Volgens mij zit er een constant current driver in je lamp, één van 250mA. Het ontgaat me waarom je die denkt te kunnen vervangen voor een 300/350mA exemplaar...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Rick Astley
  • Niet online

Rick Astley

Never gonna give you up

Topicstarter
Xander schreef op maandag 28 maart 2016 @ 01:42:
Je bedoelt driver denk ik. Misschien snapt Fish ook beter wat je nu zoekt als je het er goed neer zet. ;)
Klopt, ik bedoel driver inderdaad. Typo, excuses!
Xander schreef op maandag 28 maart 2016 @ 01:42:
Waarom denk je dat die driver voldoet?

Volgens mij zit er een constant current driver in je lamp, één van 250mA. Het ontgaat me waarom je die denkt te kunnen vervangen voor een 300/350mA exemplaar...
Een vriend van me heeft de lamp doorgemeten en de specs uit de startpost zijn de waardes die we toen zelf gemeten hebben. Echter op de driver die er nu inzit staat het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pE7xxdy.jpg
Zodoende dacht ik dat die driver wel zou voldoen...

Fish, kun je hier iets mee? Thanks!

Never gonna let you down

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14:19
Als je de spec's van de lamp goed leest bij Ali express lees je dat de lamp NIET dimbaar is.

Kansloos dus !

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

• Rick Astley
  • Niet online

Rick Astley

Never gonna give you up

Topicstarter
rvdgaag schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 09:47:
Als je de spec's van de lamp goed leest bij Ali express lees je dat de lamp NIET dimbaar is.

Kansloos dus !
Als je er een andere driver in zet is de lamp wel dimbaar... Vandaar dit topic 8)7

Never gonna let you down

Pagina: 1