Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieni
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19-07-2022
Ik zoek een?
Duurzame smartphone die nog enkele jaren goed ondersteund zal blijven.

Wat is je budget?
Tussen de 400-450 euries is de uiterste max, maar liever goedkoper.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil er eigenlijk de komende drie jaar mee vooruit komen, wat met mijn Samsung Galaxy Note II (gekocht in september 2013) niet is gelukt. Daarbij ben ik een gebruiker die vooral gebruik maakt van WhatsApp, Facebook, Youtube, Instagram, Strava en de webbrowser. Ook luister ik (het liefste via Bluetooth) redelijk wat muziek via eigen muziek of Soundcloud, iets van een uurtje of twee/drie per dag en dus lijkt een beetje opslagcapaciteit (32gb) wel nodig. Daarbovenop mag het apparaat ook wel tegen een stootje kunnen, want mijn lompheid ging niet zo goed samen met de Note II. Tot slot lijkt het me erg chill als de camera van het toestel goed is, met daarbij ook een goede opname van harde geluiden als racende auto's/motorfietsen en muziek.

Wat heb je zelf al gevonden?
LG Nexus 5x
Samsung Galaxy S6
Apple iPhone 6

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik wil nog even zeggen welke toestellen ik niet wil: de OnePlusjes, omdat er teveel mensen uit mijn omgeving ermee rond paraderen en de LG G4, omdat ik dat toestel echt niet mooi vind. Daarentegen ben ik wat betreft formaat niet lastig: de Note II was prima maar kleiner is ook geen probleem denk ik. Alles went vanzelf.

Als allerlaatste ben ik als newbie benieuwd naar jullie ervaringen op V&A. Is dit een goede manier om een toestel aan te schaffen (specifiek een iPhone)? Is het slim om een nieuw (zonder ouderdom, maar wel tweedehands) daar aan te schaffen? Hoe zit het met garantie?

Alvast heel erg bedankt en met vriendelijke groet,

Nieni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Galaxy S6 is een goede keuze voor geluid. De Iphone 6 ook, maar zal boven je budget uitkomen als je 32GB wilt.Of je moet de Iphone 5S nemen. Wel rekening houden dat het geheugen niet kan worden uitgebreid op deze toestellen.
Wel uitbreidbaar geheugen en goed geluid is de HTC One M8.
Ik heb de Galaxy Note 4 en die is ook goed om muziek te beluisteren. Bluetooth, zowel met koptelefoon als luidspreker.
Om te beschermen tegen stoten, kan je ze altijd een stevig jasje aandoen. Doe ik met mijn Note 4 ook.
'k Heb geen ervaring met V&A, maar er staan wel enkele interessante toestellen te koop

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2016 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieni
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2016 @ 12:09:
De Galaxy S6 is een goede keuze voor geluid. De Iphone 6 ook, maar zal boven je budget uitkomen als je 32GB wilt.Of je moet de Iphone 5S nemen. Wel rekening houden dat het geheugen niet kan worden uitgebreid op deze toestellen.
Wel uitbreidbaar geheugen en goed geluid is de HTC One M8.
Is de HTC One M8 alleen niet al iets te gedateerd om er nog eens drie jaar mee te doen? Het toestel is er al twee jaar, tel daar nog een drie jaar bij op en je hebt al een vijf jaar oud toestel. Mijn oude Note II haalde qua support niet eens de 4 jaar na release. Of houdt HTC het wat dat betreft langer vol dan Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 20:21
Nieni schreef op zondag 27 maart 2016 @ 13:50:
[...]

Is de HTC One M8 alleen niet al iets te gedateerd om er nog eens drie jaar mee te doen? Het toestel is er al twee jaar, tel daar nog een drie jaar bij op en je hebt al een vijf jaar oud toestel. Mijn oude Note II haalde qua support niet eens de 4 jaar na release. Of houdt HTC het wat dat betreft langer vol dan Samsung?
Zou inderdaad geen m8 meer kopen, is al te gedateerd en binnenkort komt de m10 ook al uit.

Als je updates belangrijk vindt dan kom je al snel bij de 5x uit. Wil je wel bij android blijven? Aangezien je een iPhone 6 op je lijstje hebt staan.

De s6 heeft van alle opties de beste camera, met de 5x als tweede. De 6 is best aardig, maar is ook alweer twee jaar oud. Als je een iPhone wilt kan je ook nog naar de iPhone SE kijken, komt over een paar weken uit. Is wel 4 inch, maar heeft de camera van de 6s.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:30
Ik wil nog even zeggen welke toestellen ik niet wil: de OnePlusjes, omdat er teveel mensen uit mijn omgeving ermee rond paraderen
Dat lijkt mij juist omdat het een goed toestel voor de prijs is/was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:22
Gezien de reden van toestel wisselen schade is, wat denk je van je budget halveren en 1,5 jaar te gaan voor een toestel?

Verder, ik mis Sony in je lijstje van toestellen, die supporten vrij lang door en supporten actief custom roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieni
Iekozz schreef op zondag 27 maart 2016 @ 16:59:
[...]

Zou inderdaad geen m8 meer kopen, is al te gedateerd en binnenkort komt de m10 ook al uit.

Als je updates belangrijk vindt dan kom je al snel bij de 5x uit. Wil je wel bij android blijven? Aangezien je een iPhone 6 op je lijstje hebt staan.

De s6 heeft van alle opties de beste camera, met de 5x als tweede. De 6 is best aardig, maar is ook alweer twee jaar oud. Als je een iPhone wilt kan je ook nog naar de iPhone SE kijken, komt over een paar weken uit. Is wel 4 inch, maar heeft de camera van de 6s.
Ik zou de overstap naar iOS nog best aandurven, maar het liefste blijf ik toch bij Android. De iPhone SE is dan toch nog wel prijzig en ik heb mijn toestel vrij snel nodig.

Hieruit komt denk ik de Nexus 5x het beste naar voren, ook het goedkoopste toestel van de opties.
SampleUser schreef op zondag 27 maart 2016 @ 18:29:
[...]

Dat lijkt mij juist omdat het een goed toestel voor de prijs is/was.
Dat kan ik ook zeker niet ontkennen, maar dat neemt niet weg dat ik een aversie heb ontwikkeld tegen dit merk.
swhnld schreef op zondag 27 maart 2016 @ 21:10:
Gezien de reden van toestel wisselen schade is, wat denk je van je budget halveren en 1,5 jaar te gaan voor een toestel?

Verder, ik mis Sony in je lijstje van toestellen, die supporten vrij lang door en supporten actief custom roms.
Dat is ook een optie, maar ik heb geen flauw idee wat voor toestellen er rond de 150-200 euro aan te raden zijn.

Als ik zo naar Sony kijk, zie ik voornamelijk de Z3 (Compact) naar voren komen, maar in hoeverre is dit toestel dan weer aan te raden? Heb hier totaal geen ervaring mee. Hoe is de camera/filmopname van deze toestellen?

Als ik dit allemaal zo lees denk ik voor de 5x te gaan, tenzij iemand mij nog van een ander toestel kan overtuigen. Ik wacht nog heel even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:22
Sony is bekent om zijn goede camera's, deze worden ook door andere smartfoon fabrikanten gebruikt.

Maar de Nexus is ook een prima toestel, als je je daarbij goed voelt neem die vooral.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieni
Vandaag is mijn LG Nexus 5x aangekomen. Middagje mee lopen spelen en kan niet anders zeggen dan dat ik er uiterst content mee ben! Nogmaals bedankt voor de hulp en dit topic kan wat mij betreft opgeruimd worden.
Pagina: 1