Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ondergang van MSN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tegenwoordig gebruikt nu iedereen FB en WA als communicatiemiddel, vreselijk irritant omdat dit gewoon niet lekker werkt op de pc. Ik verlang terug naar die tijden van MSN en email waarin alles een stuk gemakkelijker ging.

MSN was net voordat het overging op Live een stabiele client met alle functies die je maar nodig zou hebben, iedereen had wel msn op zijn pc. De misstap van MS is alleen geweest dat ze dit nooit succesvol hebben overgezet op smartphone.

Tegenwoordig heb je echt een wildgroei aan communicatie apps voor je smartphone welke vaak ook niet prettig werken op de pc. Zwaar irritant!

Hoe denken jullie hierover? Verlangen jullie nog terug naar de tijd van IRC en msn?

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Skype?

Fixing things to the breaking point...

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2016 @ 06:01:
Tegenwoordig gebruikt nu iedereen FB en WA als communicatiemiddel, vreselijk irritant omdat dit gewoon niet lekker werkt op de pc. Ik verlang terug naar die tijden van MSN en email waarin alles een stuk gemakkelijker ging.

MSN was net voordat het overging op Live een stabiele client met alle functies die je maar nodig zou hebben, iedereen had wel msn op zijn pc. De misstap van MS is alleen geweest dat ze dit nooit succesvol hebben overgezet op smartphone.

Tegenwoordig heb je echt een wildgroei aan communicatie apps voor je smartphone welke vaak ook niet prettig werken op de pc. Zwaar irritant!

Hoe denken jullie hierover? Verlangen jullie nog terug naar de tijd van IRC en msn?
Skype is de opvolger van MSN. Dus tja, zie het probleem niet.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:56
https://web.whatsapp.com/ werkt hier fantastisch.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je gebruikt toch geen communicatiemiddelen omdat anderen dat ook gebruiken? Je moet je eigen keuzes maken.

Niemand verplicht je om WA te gebruiken. Dat het handig is omdat zoveel mensen het gebruiken, tja bijkomstigheden.

Ik vind e-mail een prettige manier om te communiceren, dus ja dat gebruik ik veel. WA gebruik ik ook, maar mensen weten dat ze niet direct een reactie van mij krijgen, of soms laat ik een bericht ook bewust op ongelezen staan. WA en email kunnen nooit haast hebben.

Vroeger ICQ en MSN, dat waren de toppers. Maar toch waren mensen nog jong en was alles nog nieuw. Ik denk dat niet dat je nog terug moet willen naar die tijd. Het probleem wat deze manieren van communicatie heeft is dat het allemaal zo ontzettend snel en vluchtig is. Er wordt niet meer nagedacht over datgene wat er gecommuniceerd wordt.

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
sypie schreef op zondag 27 maart 2016 @ 11:12:
Je gebruikt toch geen communicatiemiddelen omdat anderen dat ook gebruiken? Je moet je eigen keuzes maken.
Ik moest even gniffelen.

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:14

itarix

404 soul not found

Als jij de enige bent die gebruik maakt van x terwijl iedereen y gebruikt zal je weinig communiceren hoe goed x ook is.

Ik krijg erg weining antwoord op mijn morse radio signalen :+

• Foxpat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:32
Ik gebruik eigenlijk 99% Telegram. Werkt met perfecte synchronisatie op PC en mobiel :) Gebruik vrijwel nooit meer Whatsapp of FB messenger.

Voor game chats ook niet meer Skype maar Discord.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:35
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2016 @ 06:01:
Tegenwoordig gebruikt nu iedereen FB en WA als communicatiemiddel, vreselijk irritant omdat dit gewoon niet lekker werkt op de pc.
Ik gebruik WhatsApp Web en Messenger.com in losse Chrome-windows en dat werkt echt perfect. Waarom werkt dat volgens jou niet lekker op de pc?

The devil is in the details.

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:34

NSG

Je weet niks!

Met het grootste deel van mijn contacten communiceer ik middels Telegram, werkt echt heerlijk.

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:04

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Hier werkt het opzich wel goed, alleen krijg ik vaak de melding "telefoon niet verbonden" en een seconde of wat later ben ik weer wel verbonden

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

itarix schreef op zondag 27 maart 2016 @ 11:17:
Ik krijg erg weining antwoord op mijn morse radio signalen :+
Dan zendt je die mogelijk op een frequentie uit waar niet naar morse geluisterd wordt. In de radioamateurwereld zijn nog vele fanatieke beoefenaars van morse dus het zou geen probleem moeten zijn antwoord te krijgen.
Zie bijvoorbeeld hier.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Verwijderd

TS heeft gelijk.

Skype werkt averechts, niet altijd even lekker. volgepropt met reclame, iedere keer de vraagstelling of een gesprek goed verlopen was etc.

Maar het is niet anders.

YouTube: MSN Messenger Sounds

:9

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2016 12:51 ]

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:14
Ik gebruik voornamelijk Telegram. Werk perfect en synchroniseert tussen al mijn devices.

[XBO/PSN: BroedersKolk]

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:40
Precies, sinds ik dat gebruik ben ik weer blij met whatsapp.

Zakelijk werkt Skype (for business) super, maar dan moet wel iedereen er toegang toe hebben.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

MSN is alleen maar groot geworden omdat er weinig goede alternatieven waren.
Toegegeven was het ook wel vrij gebruiksvriendelijk. Zeker in tegenstelling tot IRC bijvoorbeeld.
Aan de andere kant is het nooit echt ontwikkeld voor andere platforms dan Windows. Op andere platformen kon je wel clients krijgen omdat het protocol ge-reverse-engineered was, maar die waren in de regel lang niet zo handig als de officiele Windows client.
Dus ja, als je geen Windows draaide of graag buitenshuis MSN wilde gebruiken (op je mobieltje b.v.) was er geen equivalente client.
Dat is waar MSN de plank totaal mis sloeg. Als je groot wil zijn en blijven, moet je mee met de ontwikkelingen die mensen gebruiken.

Skype is door MS neergezet als de vervanger voor MSN, maar is lang zo prettig niet in gebruik.
Plus, het is gewoon een draak van een applicatie in mijn ogen.

Daarom zijn er ook een aantal apps die op de smartphone populair zijn, zoals Whatsapp en Telegram.
Nu ken ik Telegram niet echt, maar de oplossing van Whatsapp om op de desktop beschikbaar te zijn, is geen geweldige.
Verplicht je browser open hebben en je telefoon moet aan staan om berichten door te sturen. Daar heb ik wel ideeen over hoe dat beter kan.

Echte multiplatform chat clients die door het grote publiek zijn om-armd heb ik nog niet gezien iig.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:33
McKaamos schreef op zondag 27 maart 2016 @ 14:48:
Toegegeven was het ook wel vrij gebruiksvriendelijk. Zeker in tegenstelling tot IRC bijvoorbeeld.
Aan de andere kant is het nooit echt ontwikkeld voor andere platforms dan Windows. Op andere platformen kon je wel clients krijgen omdat het protocol ge-reverse-engineered was, maar die waren in de regel lang niet zo handig als de officiele Windows client.
Dus ja, als je geen Windows draaide of graag buitenshuis MSN wilde gebruiken (op je mobieltje b.v.) was er geen equivalente client.
Dat is waar MSN de plank totaal mis sloeg. Als je groot wil zijn en blijven, moet je mee met de ontwikkelingen die mensen gebruiken.

Skype is door MS neergezet als de vervanger voor MSN, maar is lang zo prettig niet in gebruik.

Daarom zijn er ook een aantal apps die op de smartphone populair zijn, zoals Whatsapp en Telegram.
Nu ken ik Telegram niet echt, maar de oplossing van Whatsapp om op de desktop beschikbaar te zijn, is geen geweldige.
Verplicht je browser open hebben en je telefoon moet aan staan om berichten door te sturen. Daar heb ik wel ideeen over hoe dat beter kan.

Echte multiplatform chat clients die door het grote publiek zijn om-armd heb ik nog niet gezien iig.
Telegram is dus een multiplatform chat client. De desktop client is overigens ook zoals je hem wilt, geen telefoon die je naast je moet hebben. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Wim-Bart schreef op zondag 27 maart 2016 @ 06:40:
[...]

Skype is de opvolger van MSN. Dus tja, zie het probleem niet.
Skype vind ik persoonlijk niet zo. Ten eerste zijn de gebruikersaantallen een stuk minder dan MSN, sinds dat WLM overgegaan is op Skype heeft er een leegloop plaatsgevonden naar WA en FB. Beide werken gewoon minder lekker dan MSN die ik 10 jaar geleden altijd gebruikte.

MS had veel meer kunnen redden door MSN te behouden.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:30

D4NG3R

kiwi

:)

Tjah, welke features van MSN mis jij dan? Ik ben het met je eens dat als ik terug denk aan MSN dat het allemaal een stuk beter leek, ik betwijfel echter of dat ook echt het geval was.

Even een paar voorbeelden waar MSN knap waardeloos in was; veiligheid, audiokwaliteit en kon je uberhaupt groepsgesprekken houden?

[ Voor 26% gewijzigd door D4NG3R op 27-03-2016 16:04 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:25

SomerenV

It's something!

Voor iedereen die een waardige WhatsApp-tegenhanger zoekt mét een fatsoenlijke desktopclient voor Windows, OS X en Linux én met een lading aan fijne features zoals het verzenden van zo'n beetje alle soorten bestanden, ongeacht de grootte: Telegram.

De web-app van WhatsApp is echt waardeloos vergeleken met de desktop-client van Telegram als je 't mij vraagt. Verder doet Telegram meer dan wat WhatsApp doet, op meerdere platformen en het werkt als een trein.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik snap niet wat er mis is met facebook messenger? Prima chatfunctie, en terwijl je aan het chatten bent kan je tegelijkertijd je timeline checken. Heb je wat te doen terwijl je wacht op iemands reactie.

MSN was echt waardeloos. Je was altijd online, was een apart programma, mensen konden je aandacht trekken met die buzz-shit, en er waren áltijd beveiligingsproblemen.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:25

SomerenV

It's something!

link0007 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 16:56:
Ik snap niet wat er mis is met facebook messenger? Prima chatfunctie, en terwijl je aan het chatten bent kan je tegelijkertijd je timeline checken. Heb je wat te doen terwijl je wacht op iemands reactie.

MSN was echt waardeloos. Je was altijd online, was een apart programma, mensen konden je aandacht trekken met die buzz-shit, en er waren áltijd beveiligingsproblemen.
1: niet iedereen wil Facebook.
2: niet iedereen wil collega's op Facebook.
3: als je aan het werk bent is je timeline checken niet echt handig.
4: een apart programma puur voor chats kan fijner zijn (maar da's persoonlijk).
5: Facebook Messenger heeft niet half de features die Telegram bijvoorbeeld heeft.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
SomerenV schreef op zondag 27 maart 2016 @ 17:02:
[...]

5: Facebook Messenger heeft niet half de features die Telegram bijvoorbeeld heeft.
Ok voor bedrijfstoepassingen ben ik het met je eens. Gebruik in dat geval Telegram.

Maar voor privégebruik is Facebook perfect.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Een paar maanden geleden zou ik het ontzettend met je eens zijn. Ik erger(de) me er ook enorm aan dat alle communicatie tegenwoordig op de telefoon moet gebeuren in plaats de chatdiensten op de PC zoals MSN/Live Messenger die vroeger gebruikelijk waren.

Maar tegenwoordig is er WhatsApp Web en dat lost voor mij een hoop van die problemen op.

Skype is zwaar kut inderdaad.

Niemand verplicht je om WA te gebruiken. Dat het handig is omdat zoveel mensen het gebruiken, tja bijkomstigheden.
Meen je dit serieus? Of is mijn sarcasmedetector kapot? :+

Huh? Ik heb in de MSN-tijd naar alle tevredenheid Pidgin gebruikt. Dat was/is een goede, FOSS client voor MSN. Gebruikte het zelfs op Windows.

link0007 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 17:09:
[...]

Ok voor bedrijfstoepassingen ben ik het met je eens. Gebruik in dat geval Telegram.

Maar voor privégebruik is Facebook perfect.
Voor groepen/teams is Slack dan weer erg handig. Maar dat moet je meer zien als een vervanger voor IRC (maar dan meer gesloten) dan als een vervanger voor MSN.

[ Voor 55% gewijzigd door Compizfox op 27-03-2016 17:24 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
SomerenV schreef op zondag 27 maart 2016 @ 17:02:
[...]

Dit maakt dus geen zak uit. Twee redenen:

1. Die opsomming van jou geldt voor alle producten.

2. Communicatie is tweezijdig, tot dat allebei de partijen hetzelfde middel gebruiken is het nutteloos/waardeloos/zinloos

Als jij als enige bijvoorbeeld Facebook niet wil gebruiken maar alle andere mensen wel, dan zal je vrij geïsoleerd moeten leven...

Ik heb gewoon een mix van allerlei systemen in gebruik. Er zijn zat systemen die door genoeg mensen gebruikt worden om ze allemaal te hebben. Skype is in mijn geval een van de minst gebruikte, voornamelijk ook om dat het niet goed samenwerkt. Voornaamste toepassingen blijven:

- Slack
- WhatsApp
- iMessage
- Facebook Messenger
- Telegram

(en dan ook in die volgorde)

IRC zie ik niet echt als een vergelijkbaar systeem, het is veel groter dan de 'rest'.

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-11 14:03
Slack? Of iMessage als je op de Mac zit.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
En wat de meesten vergeten is dat MSN echt een zo ongeveer 100% lokaal programma was, het was vast leuk in je schooltijd met alleen je schoolvriendjes, maar wilde je buiten NL communiceren dan was MSN totaal niet geschikt.

• Wim-Bart

Wim-Bart

link0007 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 16:56:

Als je, zoals ik aan het Ont-facebooken en Ont-Googlen bent dan zijn daar aan gerelateerde programma's niet fijn. WA gebruik ik sporadisch als het echt niet meer kan, maar prefereer gewoon Skype omdat het betrouwbaar is zeker met voice en video.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Compizfox schreef op zondag 27 maart 2016 @ 17:17:

Huh? Ik heb in de MSN-tijd naar alle tevredenheid Pidgin gebruikt. Dat was/is een goede, FOSS client voor MSN. Gebruikte het zelfs op Windows.
Kan niet zeggen dat ik Pidgin nou zo fijn vond, nee. Zeker als je de 'gewone gebruiker' bril op zet.
Dan is de officiele client toch echt makkelijker.

Maargoed, dat is verder ook een stukje persoonlijke smaak.
Gomez12 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 20:17:
En wat de meesten vergeten is dat MSN echt een zo ongeveer 100% lokaal programma was, het was vast leuk in je schooltijd met alleen je schoolvriendjes, maar wilde je buiten NL communiceren dan was MSN totaal niet geschikt.
MSN was helemaal niet gelimiteerd tot een regio/land.
In je schooltijd is je wereld gewoon nog niet zo groot en dan is het vrij logisch dat je je schoolkameraadjes op MSN hebt. Hoeveel Amerikanen of Canadezen kende jij toen je 14 was? En dan zit je ook nog met de tijdzone.
En MSN was ook geen chatbox systeem, dus nieuwe contacten leggen deed je ook niet zo gauw via MSN..

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Wim-Bart

Wim-Bart

McKaamos schreef op maandag 28 maart 2016 @ 10:32:
[...]

Kan niet zeggen dat ik Pidgin nou zo fijn vond, nee. Zeker als je de 'gewone gebruiker' bril op zet.
Dan is de officiele client toch echt makkelijker.

Maargoed, dat is verder ook een stukje persoonlijke smaak.

[...]

MSN was helemaal niet gelimiteerd tot een regio/land.
In je schooltijd is je wereld gewoon nog niet zo groot en dan is het vrij logisch dat je je schoolkameraadjes op MSN hebt. Hoeveel Amerikanen of Canadezen kende jij toen je 14 was? En dan zit je ook nog met de tijdzone.
En MSN was ook geen chatbox systeem, dus nieuwe contacten leggen deed je ook niet zo gauw via MSN..
Ja ik las het met verbazing ook, ik herinner me dat we internationaal gezien heel veel met MSN deden, maar zakelijk vooral op Skype, nog voordat Skype door Microsoft was overgenomen.

Overigens waren Yahoo en AOL messenger veel populairder dan MSN en had ICQ ook een hele grote groep aanhangers. Weet niet eens of AOL en ICQ nog bestaan trouwens.

Verwijderd

Topicstarter

Verplicht je browser open hebben en je telefoon moet aan staan om berichten door te sturen. Daar heb ik wel ideeën over hoe dat beter kan.

Ik weet niet of MSN vroeger ook in het buitenland de standaard was maar het was toen nog heel duidelijk, MSN voor IM, mail voor langere berichten.

Nu is het zo dat alles een beetje door elkaar heen loopt, je ook nog eens te maken hebt aan een wildgroei van apps, waarbij je 4 verschillende apps nodig hebt om met elkaar in contact te blijven welke niet compatible met elkaar zijn. Liefst zou ik een geheel open protocol zien vergelijkbaar met email.

Ik ben erg te spreken over Telegram, werkt zowel op de smartphone als op de desktop erg goed. Alleen jammer dat men dit nauwelijks in NL gebruikt. WA vind ik niet echt lekker werken en FB Messenger vind ik ook niks.

Het idee dat je gewoon in elkaars vriendenlijsten kan kijken voel ik me niet prettig bij. Het voordeel van MSN was vroeger wel dat je contactenlijst gewoon privé was en geen gedoe met mobiele nummers. Wat ik wel altijd deed is na een installatie van MSN alle onnodige functies uitkleden, dus geen buzzers en andere onzin.

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

Ik baalde ook heel erg toen MSN populair werd. ICQ was veel beter. Maar de gebruikersgroep op MSN won het uiteindelijk.

👑

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Is je punt niet eigenlijk dat jij een beetje een probleem hebt met de meest gebruikte (huidige) apps?
Jij vindt Whatsapp niet lekker werken op een PC (wat niet heel gek is, want daar is het nooit voor ontworpen) en jij vindt Facebook Messenger niets.
Persoonlijk vindt ik Messenger net zo ruk als MSN indertijd. Ik wil snel en simpel kunnen communiceren. Maar goed... dat is persoonlijk.
Ik denk dat je twee simpele oplossingen hebt: Go with the flow (en gebruik dus de tools waar je het meeste bereik hebt, of kont tegen de krib, en gebruik dus wat jij lekker vindt, en trek je er niets van aan dat je minder bereik hebt (en gebruik in die gevallen mail)
Op enig moment ben je die verlichte geest die al (vul in gebruikte voor het cool was, en iedereen volgt ;)

Ik heb indertijd ICQ gebruikt, en AIM, en MSN en nog een heleboel van die shizzle en ben uiteindelijk (nog steeds) het meest tevreden over IRC (wat ik zakelijk gebruik (lang leve IRCcloud). En daarnaast is het Whatsapp... want dat is in combinatie met een kind van basisschool leeftijd en allerlei ouders toch echt het meest eenvoudig. Dan kan Telegram 100x beter zijn... in mijn eentje heb ik er geen moer aan...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-11 14:03
ajakkes schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 06:41:
Ik baalde ook heel erg toen MSN populair werd. ICQ was veel beter. Maar de gebruikersgroep op MSN won het uiteindelijk.
MSN is dood maar ICQ bracht laatst nog een nieuwe client uit
Pagina: 1