Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard Pruim
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:12
Hallo Tweakers,

Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een behuizing die mijn huidige Sharkoon kast gaat vervangen. Ik zoek een behuizing die van goede kwaliteit is en moet geluiddempend zijn en ook goede airflow hebben.

Wat is je budget?
70,-. Mag ook ietsje afwijken.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt maar Cooler Master geniet wel de voorkeur.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 177,40€ 177,40
1Asus H97M-E€ 88,50€ 88,50
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G€ 229,90€ 229,90
1Sharkoon MA-W1000€ 36,50€ 36,50
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM€ 63,98€ 63,98
1NZXT NZXT Sentry Mix 2€ 30,95€ 30,95
4Kingston KHX1600C9D3/4G€ 0,-€ 0,-
1be quiet! Straight Power 10 400W€ 67,95€ 67,95
1Crucial BX100 250GB€ 69,95€ 69,95
1Crucial BX100 500GB€ 157,95€ 157,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 923,08

Op dit moment heb ik de Cooler Master N200 in gedachten, simpelweg omdat ik deze toevallig een paar keer voorbij heb zien komen op Hardware.Info bij bepaalde builds. Volgens mij moet deze kast wel goed genoeg zijn voor de 'eisen' die ik stel, andere suggesties of tips voor een behuizing zijn toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens naar de Silencio 352.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is misschien ook wel een leuke kast: pricewatch: Corsair Carbide 100R Silent Edition

Prima airflow en ook geluidsdemping aan de binnenkant. Heeft qua internal-layout wel wat van de eerder genoemde Silencio 352. De 100R Silent heeft wel 5mm minder ruimte voor een cpu-koeler, maar gezien er geen aftermarket koeler in je lijstje staat, ga ik ervan uit dat je de stock koeler gebruikt.

Qua aansluitingen op de front panel zijn ze niet helemaal gelijk, de Cooler Master heeft één usb meer én een sd-cardreader. De Corsair heeft echter weer een in gebouwde fan-controller.

Als deze aansluitingen je verder niet uitmaken, komt het puur op het uiterlijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Het is alleen een beetje zonde om een Micro-ATX systeem in een ATX kast te bouwen, dan is de pricewatch: Cooler Master Silencio 352 toch echt een betere keuze ;) Leuke small form factor behuizing die ook nog eens aan de Cooler Master voorkeur voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:58
Waarom zou dat zonde zijn?

Ik denk dat de 100R kwalitatief wel beter is dan de 352.

Of iets boven je budget deze: pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black
Of de kleinere versie: pricewatch: Fractal Design Define Mini

[ Voor 171% gewijzigd door mitsumark op 28-03-2016 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stin00 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 12:07:
[...]

Het is alleen een beetje zonde om een Micro-ATX systeem in een ATX kast te bouwen, dan is de pricewatch: Cooler Master Silencio 352 toch echt een betere keuze ;) Leuke small form factor behuizing die ook nog eens aan de Cooler Master voorkeur voldoet.
Wat nou als de TS later wil upgraden naar een ATX-systeem? Dan is het zonde als je dan ook nog eens je case moet upgrade. En gezien er verder niet veel (prijs)verschil is tussen beide cases, zou ik sowieso voor de corsair gaan. Maar meningen en smaak verschillen, gelukkig ;)

Edit: Hier een filmpje over de Corsair 100R: YouTube: Corsair 100R Case Review | Silent Edition on a budget!
En hier twee filmpjes over de Cooler Master Silencio 352: YouTube: Cooler Master Silencio 352 Micro-ATX Case en YouTube: Cooler Master Silencio 352 Review

Edit 2: nog een filmpje van de Corsair 100R: YouTube: Corsair Carbide 100R & Silent Version + HG10 GPU Water Cooler - CES 2015

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2016 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Als je goede airflow wil met goede geluidsdempende kwaliteit, dan zou ik persoonlijk voor een Fractal Design Define S gaan op dit moment. Past eventueel later ook een full ATX bord in, heeft zeer goede kabel management opties, is doordacht ontworpen en van hoge bouwkwaliteit.

pricewatch: Fractal Design Define S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
mitsumark schreef op maandag 28 maart 2016 @ 12:11:
Waarom zou dat zonde zijn?

Ik denk dat de 100R kwalitatief wel beter is dan de 352.

Of iets boven je budget deze: pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black
Of de kleinere versie: pricewatch: Fractal Design Define Mini
Het is zonde omdat je nu veel loze ruimte in een kast gaat hebben, terwijl OP duidelijk een smal/klein systeem heeft momenteel met z'n Sharkoon behuizing.

Z'n huidige kast is 360 x 185 x 425, hij zit dan waarschijnlijk (aanname) niet te wachten op een R4 met afmetingen van 464 x 232 x 523. Niet iedereen wordt blij van een redelijk forse ATX kast, zeker niet als er een hoop loze ruimte ontstaat omdat er ruimte is voor een full-size ATX bord.

De Define Mini is wel een zeer mooie kast maar wel 25 eurotjes boven het budget (al mag het wat afwijken). Wellicht even afwachten wat Allard Pruim precies prefereert in een nieuwe kast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard Pruim
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:12
Daar ben ik weer. Ik heb de afgelopen dagen eens de suggestie van ACB2401 bekeken en deze voldoet mij wel. Ik denk dat ik voor de Cooler Master Silencio 352 aangezien ik gewoon op zoek ben naar een MicroATX kast, ik heb in het verleden een ATX systeem gehad en nu kies ik voor MicroATX omdat ik graag een beetje een kleine kast wil die ik kan wegstoppen in/onder het bureau. Ik denk daarom ook niet dat ik zo snel weer voor een ATX systeem ga in de toekomst.

De Fractal Design Define Mini heeft voor zover ik kan zien geen 2.5 inch aansluitingen? Dat zou dus betekenen dat ik mijn SSD schijven op een andere manier zou moeten bevestigen terwijl de Silencio gewoon wel 3 aansluitingen heeft. Voor de rest ziet de Silencio er ook ruimer uit om in te werken.

Ik ga daarom voor de Silencio, vandaag bestelen, hopelijk morgen binnen en de hele boel maar ombouwen dacht ik. In iedere geval allemaal bedankt voor het meedenken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
[b][message=46333273,noline]
De Fractal Design Define Mini heeft voor zover ik kan zien geen 2.5 inch aansluitingen? Dat zou dus betekenen dat ik mijn SSD schijven op een andere manier zou moeten bevestigen terwijl de Silencio gewoon wel 3 aansluitingen heeft. Voor de rest ziet de Silencio er ook ruimer uit om in te werken.
De Fractal Design cases hebben allen 2.5" monteerpunten. Elke slede voor een 3.5" schijf heeft ook aansluitpunten voor een 2.5"schijf in de bodem. Dat komt neer op 6 2.5" schijfen die je kunt plaatsen.
Pagina: 1