Thuisbioscoop / Home Cinema

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik wil binnen kort thuis een Home Cinema maken d.m.v nieuwe nieuwe Dolby Digital/DTS versterker en boxen maar ik weet niet echt wat ik moeten nemen.

Op versterker moeten meerdere dingen aangesloten worden bijvoorbeeld:
1.DVDspeler (PS2) via de optical
2.Pc (DivX speler) door de didital out
3.De TV via weet ik nog niet welke kabel (het is nu een dolby surround tv)
4.En een radio met cd speler en tape

Ik al in de search gekeken en zag wet een aantal merken en sites maar ik weet nog niet genoeg ;(
Kan iemand mij helpen met wat ik allemaal nodig ben en welk merk, het mag best wat kosten maar niet al te gek zoals fl 5000,- voor één speaker is voor mij te veel, ik heb al wel een 5x 100W THOMSON Dolby Digital/DTS versterker voor fl 2000,- gezien en dat vindt ik ook nog net kunnen.

En ik ga heel misschien een nieuwe breedbeeld kopen (nu een sony 82cm van 6 jaar oud) kan iemand me iets aanreden. (ik heb een lowe tv gezien en dat ziet er echt beter uit dan wat ik nu heb)
En kan mij iemand vertellen wat dit van soort TV is en of dit ook goeie kwaliteit is http://www.deopera.com/homecinemabeeld.htm#Design%20Flatscreen THOMSON 52 RW 64E

Dus voor de duidelijkheid, welke:
Versterker,
Boxen (front,rear, sub, center
TV moet groot zij dus vanaf ~82cm/~32 :)

a.u.b prijzen er bij zetten.
Als ik iet ben vergeten zeg het even en tips zijn altijd welkom

Verwijderd

Ik ben misschien een newbie maarre hoort dit niet in sectie Audio& Video ?

• pimpimmers
  • Niet online
Ja klopt foutje van mij, maar wat doe ik er aan :?

Verwijderd

Niks :) afwachten tot een mod langskomt en je topic verplaatst :)

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

hehehe, 5000 piek voor 1 speaker... m'n pc was even duur :P

MechWarrior || Monsters Game

• pimpimmers
  • Niet online
Kan één van de mod mijn topic even verplaatsen naar de Audio, Video & HiFi Forum
ik heb hem per ongeluk hier neer gezet. ;(
Sorry

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 09:12
Ik heb geen "thuis bioscoop", maar met m'n Iiyama VMPro 510 A201HT 22" kan ik een aardige videovoorstellin bekijken hoor :)

Kheb geen DVD of zow, maar DivX is goed zat :P
Verder hou ik ook van een heel goed stukkie geluid, maar kan re niet oneindig veel aan uitgeven, dus hebbik maar gekozen voor dit:
Creative Cambridge DeskTopTheatre DTT2200.
Dit was goedkoop en geeft prachtig geluid.

Dit is wat ik zo weet, maar zal voor jou niet voldoende zijn ben ik bang. Die DTT2200 kostte mij een maand of 5 geleden zo'n 360 pieken, heeeeel wat minder dan de klasses waar jij het over hebt ;)

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Move > Audio

DIT IS MIJN WEBSITE

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Je kan zeker een mooie setup voor melkaar krijgen hoor. Van tv's heb ik niet zoveel verstand, maar je kan ook denken aan een projector misschien? Lekker groot beeld, als je kamer groot genoeg is ;)
Verder wil je misschien eens bij [url=http://www.arcam.co.uk]Arcam[/url kijken, die zijn bijzonder goed in geluid, niet alleen in home cinema, maar ook in CD spelers, echte audio.
DivX kijkt wel lekker op je TV, omdat je TV met minder resolutie (ofzo) werkt, maar om nou te gaan zeggen dat op een grote TV divX gelijk is aan DVD gaat wat ver...
Ikzelf heb geen home cinema, maar wel de Arcam Alpha 8 range (cd speler, pre-amp, en power amp, bi-wired op B&W speakers 601 en het bevalt uitstekend).
Als je goede boxen gaat kopen, denk dan ook aan speakerstands als je kleinere speakers hebt. De subwoofer is ook heel belangrijk.
Kijk anders eens bij What Hifi, die kunnen je zeker een eind in de juiste richting helpen. Is echt smullen daar.

Verwijderd

Mijn Specs van thuis bios:

Loewe Vitros (81cm Breedbeeld tv)
Marantz SR-5000 (AV-reciever)
Marantz DV-4100 (DVD speler)
Kef Cresta 3 (Front speakers)
Kef Cresta 2 (Rear speakers)
Kef Cresta Center (Center speaker)

Aangesloten met Van Den Hul bekabeling.

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Wat de TV betreft: neem een 32" en echt niet kleiner. :)
Qua merk: PHILIPS ! Die zijn erg mooi.

Verwijderd

Check de dichtsbijzijnde Media Markt. De MM in Amsterdam heeft een zeer ruim keus aan T.V.'s en audio app. Als je speakers gaat kopen moet je ze horen.
Wat dacht je van een B&W setje, ben d'r zelf erg over te spreken.

En alvast veel luister plezier :P

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je wil dit aansluiten:
1.DVDspeler (PS2) via de optical
2.Pc (DivX speler) door de didital out
3.De TV via weet ik nog niet welke kabel (het is nu een dolby surround tv)
4.En een radio met cd speler en tape
Dat kan dus gewoon op bijna elke dolby digital versterker. Je moet er alleen opletten dat je dus twee apparaten digitaal kan aansluiten. Thomson zelf ken ik niet, maar bekijk het zelf eens in een winkel!

Ga daar naartoe met een globaal budget in je hoofd en ga dan speakers luisteren. De juiste speakers uitzoeken moet je echt helemaal zelf doen, omdat er enorme verschillen tussen zitten. Dat is echt het allerbelangrijkste. Als je hier gaat vragen wat je moet kopen gaat iedereen noemen wat-ie thuis heeft staan (inclusief DTT set's uds |:( ). Zorg in ieder geval dat je een mooi bij elkaar passende set qua speakers koopt, met een "echte" center van hetzelfde (a-)merk en goeie surround speakers.

Als TV vindt je die loewe mooi. Je vindt hem er ook vast mooi uitzien. Als je dat belangrijk vindt, koop die dan gewoon. Je moet er toch een minimaal jaar of 6-10 tegenaan kijken. kwalitatief is het gewoon een goed merk (net als de rest van de a-merken). Als je de Tv op de versterker aansluit hoeft het trouwens geen dolby TV te wezen. De versterker kan de decoderstap maken. Je hoeft 'm dus alleen als stereo aan te sluiten

Een aanrader vind ik Onkyo voor dolby digital versterkers. En niet omdat er Ddl-II opzit, maar omdat het gewoon mooie degelijke versterkers zijn. Die ook nog eens erg fijn klinken!
Op zaterdag 23 juni 2001 03:02 schreef Knightwolf het volgende:
Blaat!
Wat een ongelooflijke bullshit reactie. De topicstarter wil minimaal een 32" Breedbeeld en jij komt met een 22" scherm aanzetten (18" breedbeeld |:( ). Ten tweede zeg je kritisch te zijn, wat geluid betreft, maar ontkrachtig je jezelf gelijk door toe te geven dat een DTT2200 goed is als geluidssysteem (leuk speakersetje wellicht) maar dat is het dus niet. en op het laatste suggereer je dat je voor 500 piek net zo goed uitbent. Als je dit niet boeiend vind (en dat vindje het), reageer dan niet! :(

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• djkolk
  • Laatst online: 12-05 07:08
loewe cantos 82 cm was 2 weken geleden 3200 mark bij de mediamarkt in herzogenrath ( zilver uitvoering) zwarte was 3400 mark.
voor je versterker moet je eens bij kenwwod.de kijken; de nieuwste (9050) geloof ik heeft prologic II en is thx gecertificeerd wordt in duitsland aaangeboden voor 1299 mark , maar via de harense smid is hij voor 1299 gulden te bestellen (eind deze maand leverbaar)
suc6

• pimpimmers
  • Niet online
[quote]Op zaterdag 23 juni 2001 09:48 schreef JvS het volgende:
Je wil dit aansluiten:
[..]

[..]

JVS Ik was ook van plan om in een winkel te gaan luisteren maar ik wil eerst een beetje meer weten wat nu goeie merken / A-merken zijn.
En je hebt gelijk wat je zegt over Knightwolf met zn DTT 2200 ik heb zet de DTT 3500 is op zich een best leuk setje maar dan wel voor de PC en niet voor de huiskamer dan is het gewoon :r
Ieder geval bedankt voor je reactie

• pimpimmers
  • Niet online
Oh ja kan iemand ongeveer de berekenen wat een leuk setje ongeveer kan gaan kosten.
Versterker (dat weet ik al ~2000 piek)

A-merk Boxen (front,rear, sub, center :?

• Gardocki
  • Niet online
Wij hebben nu thuis:

- Harman/Kardon AVR 35RDS DD/DTS (f???) (is op proef)
- Morel SI-2 set per 2 (f1298,-)
- Morel SoundSub RS-91P(f1047,-)

Klinkt echt heel mooi. En dit is nog geneens met centerspeaker & surround speakers

edit:

Morel SoundCenter C-5 kost f959,-

links:

www.morel.co.il
www.harmankardon.com

They made me do it.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 23 juni 2001 15:20 schreef Pimpimmers20 het volgende:
Oh ja kan iemand ongeveer de berekenen wat een leuk setje ongeveer kan gaan kosten.
Versterker (dat weet ik al ~2000 piek)

A-merk Boxen (front,rear, sub, center :?
Sorry dat ik het zeg, maar je bent echt verkeerd bezig. Je verterker weet je al, terwijl je eerst je speakers uit moet kiezen. Daan daar een passende bijzoeken.

Ik kan je wel wat aanraden, maar ik heb geen flauw idee wat je budget is, en wat jij mooi vind klinken en wat je ervoor over hebt.

Bij een versterker van 2000 piek zou ik een speakerset van ongeveer 3000-4000 gulden kopen

(2x1000 front, 2x400 rear 600 surround) plus nog een sub van 1000 tot 1300 gulden.

Voorbeeldje:
B&W dm603 s2 (2200)
B&W cc6 s2 (750)
B&W DM601 s2 (900)
Paradigm pdr12 sub

of

chario syntar200tower (1600)
chario syntar dialogue (450)
chario syntar 100 (600)
Rel Q200e

Dat zijn wat sets die ik goed aanvaardbaar vind klinken, met twee zuiltjes een center en twee goie kleintjes, maar je moet het toch echt zelf uitzoeken! :)
En ik zou die versterker ook nog heroverwegen. :)

• pimpimmers
  • Niet online
Op zaterdag 23 juni 2001 16:06 schreef JvS het volgende:

[..]

Sorry dat ik het zeg, maar je bent echt verkeerd bezig. Je verterker weet je al, terwijl je eerst je speakers uit moet kiezen. Daan daar een passende bijzoeken.

Ik kan je wel wat aanraden, maar ik heb geen flauw idee wat je budget is, en wat jij mooi vind klinken en wat je ervoor over hebt.

Bij een versterker van 2000 piek zou ik een speakerset van ongeveer 3000-4000 gulden kopen

(2x1000 front, 2x400 rear 600 surround) plus nog een sub van 1000 tot 1300 gulden.

Voorbeeldje:
B&W dm603 s2 (2200)
B&W cc6 s2 (750)
B&W DM601 s2 (900)
Paradigm pdr12 sub

of

chario syntar200tower (1600)
chario syntar dialogue (450)
chario syntar 100 (600)
Rel Q200e

Dat zijn wat sets die ik goed aanvaardbaar vind klinken, met twee zuiltjes een center en twee goie kleintjes, maar je moet het toch echt zelf uitzoeken! :)
En ik zou die versterker ook nog heroverwegen. :)
nee nee ik weet nog niet welke verterker ik wil, maar ik heb er een paar gezien en de prijs lag ~op 2000,-
en er moet toch ook een centere speaker bij :?

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
en er moet toch ook een centere speaker bij :?
chario syntar dialogue (450) <== dat is een center :)

Verwijderd

Wat een Chario freaks :)

• JT
  • Laatst online: 17:19

JT

VETAK y0

Tannoy !!!!!!!!!!!!!!!!

Mijn aanrader :

Yamaha RX-V795 receiver (heb ik zelf, heeeerlijk dingetje) 1700

Pioneer DV636 ??? (denk ongeveer 1000 piek)

Tannoy mX3 front 900
Tannoy mXC 300
Tannoy mX3 rear 900
REL Q100 subwoofer 1600

Van Der Hul speaker kabel
Cambridge Audio / vivanco interlinks

Evt andere speakers :

Mission 702e front 800
Mission 70c2 300
Mission 702e rear 800

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 23 juni 2001 17:41 schreef Kluif_DBZfreak het volgende:
Wat een Chario freaks :)
Hehe, dat ben alleen ik hoor :)

Maar al deze suggesties hier (inclusief de mijne) kan je gewoon in de prullebak gooien.

JT heb je die sets in die hoedanigheid weleens gehoord? of raad je nu gewoon Tannoy aan omdat jij jouw d633 zo mooi vindt?

• pimpimmers
  • Niet online
Op zaterdag 23 juni 2001 19:21 schreef JT het volgende:
Tannoy !!!!!!!!!!!!!!!!

Mijn aanrader :

Yamaha RX-V795 receiver (heb ik zelf, heeeerlijk dingetje) 1700

Pioneer DV636 ??? (denk ongeveer 1000 piek)

Tannoy mX3 front 900
Tannoy mXC 300
Tannoy mX3 rear 900
REL Q100 subwoofer 1600

Van Der Hul speaker kabel
Cambridge Audio / vivanco interlinks

Evt andere speakers :

Mission 702e front 800
Mission 70c2 300
Mission 702e rear 800
Tannoy dat ken ik ja ik heb een paar jaar geleden gewoon bij toeval 4 van die speakers gekocht omdat ze zo goedkoop waren, en ze gaven ook nog goede kwaliteit ook nog.
maar een REL Q100 subwoofer 1600 is wel een beetje aan de dure kant toch, ik heb voor 1000 piek ook al een paar gezien.

• JT
  • Laatst online: 17:19

JT

VETAK y0

Op zaterdag 23 juni 2001 19:45 schreef JvS het volgende:
JT heb je die sets in die hoedanigheid weleens gehoord? of raad je nu gewoon Tannoy aan omdat jij jouw d633 zo mooi vindt?
Waar slaat dit op ???? Ik heb die Yamaha zelf !! STAAT erbij !!!! En ja, ik heb ze gehoord hoor, rustig maar...moet je is aan anderen vragen :(

EDIT : laat maar...heb geen zin in ruzie.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Probeer eens te inventariseren wat je wil en dan de juiste speaker/versterker combi te vinden. Een paar grove richtlijnen bijv: ben je gek van veel mogelijkheden (DSP's) op je versterker kijk dan eens naar yamaha. Deze heeft weer een aardig scherp geluid (vind ik) dus daar past niet iedere speaker bij.
Hou je van een warmere klank luister eens naar marantz. Hou je van meer neutraal en geef je niet om allerlei DSP's ga dan voor bijv. Onkyo (of NAD or Rotel of....)
Sterke combo's zijn (vind ik!!!) Onkyo + Mission, NAD met B&W, enz.
Voor je een TV gaat kopen zeker de loewe bekijken, heeft zeer goede specs (dig. chassis, etc) en hoge beeldkwaliteit en ik ben er na 2 jaar nog steeds zeer tevreden over.
Sterkte met zoeken!

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 01:29 schreef FireTiger het volgende:
Ik ben misschien een newbie maarre hoort dit niet in sectie Audio& Video ?
daar zit je.

• pimpimmers
  • Niet online
Op zondag 24 juni 2001 15:12 schreef NielsvA het volgende:

[..]

daar zit je.
Nu ja, maar ik heb deze topic per ongeluk Hardware Algemeen geplaatst maar hij is verplaats, dus nu is het goed :)
Pagina: 1