Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellevictoor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-05 16:34
Vanavond kwam ik thuis en toen ik de jongste uit de auto haalde had mijn oudste de macbook van de tafel gegooid. De adapter zat tussen de laptop en deze is dus toegeklapt, met een kapot scherm als gevolg.
Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/usq9llidz/IMG_20160326_210039.jpg
Sowieso wil ik deze laten herstellen. Wanneer ik zoek op internet vind ik zeer uiteenlopende prijzen. van 220 euro tot 600 euro.
Ik vraag me dus 2 dingen af, is deze laten herstellen een goed idee en waar zou ik dit doen? Een voorbeeld van wat ik reeds heb gevonden

laptopdokter.be 220 euro
macrepair.nl 640 euro
replacedirect geen prijs
laptopworld 270 euro

Met welke hebben jullie ervaring? Ik woon in België, maar heb deze niet direct nodig. ifixit is 300, maar dit zie ik niet zitten.

Alvast bedankt voor de reacties!

[ Voor 4% gewijzigd door jellevictoor op 26-03-2016 21:15 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Uh, ik doe het voor 60 euro excl. onderdelen. Originele vervanging kan je alleen bij Apple krijgen, daar is ook maar 1 vaste prijs voor (bel met Apple of ga naar een Retail store of een APSP (maar niet een AASP)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:34
€220 is zo goed als onmogelijk. Het scherm alleen kost origineel al zo'n €350. Tenminste. Het gaat om de retina zo te zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 14:00

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Door apple laten maken en opgeven aan je inboedel verzekering het is tenslotte thuis gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Coldbullet schreef op zondag 27 maart 2016 @ 00:48:
Door apple laten maken en opgeven aan je inboedel verzekering het is tenslotte thuis gebeurd
Alleen wel door eigen toedoen. En dat wordt vaak niet vergoed. Zorg dus dat je een goed verhaal hebt als je dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 14:00

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Hoezo eigentoedoen? De kleine heeft m
Toch perongelijk omgestoten. dit word gewoon vergoed. Had ik met mijn iphone ook de kleine liet m vallen en scherm kapot opgegeven aan de inboedel netjes uitgelegt wat er gebeurd was en het werd gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:29
Coldbullet schreef op zondag 27 maart 2016 @ 09:13:
Hoezo eigentoedoen? De kleine heeft m
Toch perongelijk omgestoten. dit word gewoon vergoed. Had ik met mijn iphone ook de kleine liet m vallen en scherm kapot opgegeven aan de inboedel netjes uitgelegt wat er gebeurd was en het werd gemaakt.
Dit wordt over het algemeen niet vergoed, tenzij je een zgn all-risk verzekering hebt. Ik weet er helaas alles van sinds mijn zoontje een beker ranja over mijn macbook pro heeft gestoten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellevictoor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-05 16:34
hey, bedankt voor jullie antwoorden. De verzekering dekt dit allesinds niet. Ik hoor even bij apple hoeveel dit kost om te laten herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
johnkeates schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 21:24:
Uh, ik doe het voor 60 euro excl. onderdelen. Originele vervanging kan je alleen bij Apple krijgen, daar is ook maar 1 vaste prijs voor (bel met Apple of ga naar een Retail store of een APSP (maar niet een AASP)).
Wat is er mis met een AASP dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 21:20
Als het glas nog goed is kost het je 150 200 aan onderdelen gok ik. Dan moet de montage nog gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Mr.Joker schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 02:56:
Als het glas nog goed is kost het je 150 200 aan onderdelen gok ik. Dan moet de montage nog gedaan worden.
Glas is wel het laatste waar je je druk om moet maken. Het is bijna onmogelijk dit eraf te krijgen.

Gezien het een laat 2012 is zal dit dan ook een retina zijn. Dan maakt het helemaal niets meer uit. Glas is dan gelamineerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 21:20
Indien het een retina is, dan is dat onbegonnen werk inderdaad en dien je het in z'n geheel te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Ook voor de niet retina hoor. nieuw glasplaatje kost je de kop niet in China. Gewoon direct nieuw plaatje bestellen. Hoef je niet moeilijk te doen en kan je het glas er gewoon af trekken.
Pagina: 1