Toon posts:

Compaq LTE5000 (laptop)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi ik heb laatst een oude compaq laptop op de kop getikt. Het probleem is dat er een bios wachtwoord op zit waardoor ik de instellingen in de bios niet kan aanpassen.|:( Heb al de batterijen losgekoppeld en de laptop daarna 2 maanden in de kast laten staan. Dit werkte niet.;( Op internet heb ik nog niets gevonden. Ook het uitlezen van het bios geheugen levert niks op. Het wachtwoord is gecodeerd (dan bedoel ik dus niet dat er alleen een simpele XOR functie overheen is gehaald). Is iemand ooit een programma tegengekomen om de bios te kraken van een Compaq LTE5000:?

Verwijderd

Dan moet het CMOS batterijtje even onderbroken worden (niet je accupack) Ik zou iig compaq daar even over contacteren...

Wellicht is er ook een andere (simpele) oplossing...waarvoor je het beestje niet hoeft te opereeren

succes

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat hele kleine batterijtje losgekoppeld. M'n accu is al overleden

Verwijderd

er zal toch wel een manier zijn.....

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-05 17:51
Start het ding wel door ?? (kan ie booten) of moet je echt eerst een password invoeren ??

[edit]ow, crap, sorry, er staat dat je de bios dingen niet aan kan passen. Wat misschien wel wil helpen is een programma'tje waarmee je de CMOS default waarden geeft. Als het goed is zet dat programma'tje dan ook je BIOS wachtwoord uit, waardoor je in de bios kan komen en het wachtwoord kan disabelen. Zo heb ik ook een password uit een Armada 1130 gehaald.
*kijk hier even*
[edit]

Verwijderd

Topicstarter
Hij kan gewoon booten maar ik kan de instellingen niet aanpassen

• Nogges
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-05 10:04

Nogges

want 1 keer is nooit genoeg!

Weet iemand intussen een oplossing hiervoor, want ik heb nu een identiek probleem!

You iz one special kid!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-05 13:02

BHQ

Probeer anders eens de bios te flashen.. dan reset 'ie hem weer naar een default als het goed is :) Eigen risico natuurlijk..

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-03 11:41

Strikie

Athletics

Het master password van Compaq is compaq maar dat zal in jou geval waarschijnlijk niet werken.
Je kan het password ook clearen dmv de jumper op je moederbord.Dit schijnt te werken.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:03
In de win 95/98 tiijd (weet niet of dat derop staat) was der een trukje met een debug command die je bios resette. Even googlen op bios reset debug

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

code:
1
2
3
4
# DEBUG
# o70 16
# o71 16
# Q

idd :z

Maar of dat hier gaat werken betwijfel ik...

Bij Compaq worden de instellingen niet op de CMOS zelf bewaard maar op een stukje HDD. Goede kans dus dat je wel de CMOS kunt cleanen, maar dat de instellingen mooi op de HDD bewaard blijven :o

Oslik blyat! Oslik!

• BHQ

BHQ

dion_b schreef op 05 september 2004 @ 14:00:
Bij Compaq worden de instellingen niet op de CMOS zelf bewaard maar op een stukje HDD.
:N, bij deze lap is het echt in geheugen. Ik heb de harde schijf al tig keer compleet geformatteerd incl hidden partities enzo, bios is nogsteeds prima.. Staat ook in het boekje overigens, dat het niet op de hdd word opgeslagen.

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:24
Er zit ook een klein batterijtje aan de onderkant, als je die er eens uithaalt, misschien helpt dat.. Ik heb er hier zelf nog 3 van die dingen, voor onderdelen oid moet je me maar ff mailen...

edit:

Sorry, niet goed gelezen... had je al gedaan...

[ Voor 16% gewijzigd door nautaonline op 05-09-2004 14:41 ]

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:57

Meneer aard

Porsche rulez!

Yapser schreef op 05 september 2004 @ 14:34:
[...]

:N, bij deze lap is het echt in geheugen. Ik heb de harde schijf al tig keer compleet geformatteerd incl hidden partities enzo, bios is nogsteeds prima.. Staat ook in het boekje overigens, dat het niet op de hdd word opgeslagen.
Staat op een aparte partitie, fat 12.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• BHQ

BHQ

Meneer aard schreef op 05 september 2004 @ 14:54:
[...]

Staat op een aparte partitie, fat 12.
Nope. Als je zelf zo'n laptop zou hebben weet je dat je ook in de bios kan komen zónder de harddisk erin, met alle functies e.d...

• BHQ

BHQ

nautaonline schreef op 05 september 2004 @ 14:38:
EIk heb er hier zelf nog 3 van die dingen, voor onderdelen oid moet je me maar ff
[/edit]
Mocht je nog een accu hebben die langer dan 2 uur meegaat ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Yapser schreef op 05 september 2004 @ 14:34:
[...]

OK, dus wat gebeurt er dan als je die debug codes probeert :?

Oslik blyat! Oslik!

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:24
Yapser schreef op 05 september 2004 @ 16:04:
[...]

Mocht je nog een accu hebben die langer dan 2 uur meegaat ;)
offtopic:
nee natuurlijk niet, mijne is ook kapoet.., wel wat schermpjes
Pagina: 1