Enkele vragen betreft karma

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hoi,

Ik heb 2 vragen over karma en karmabadges die ik niet in de karma faq terug kon vinden.

1.
topics geven de relevante karmabadges gebaseerd op gekoppelde onderwerpen weer bij de reacties. de karmaranglijst geeft aan wie de meeste karma heeft. Je moet wel minimaal 700 karmapunten hebben gehaald. Als je in een topic op een badge klikt kan je zien hoeveel karma je zelf hebt ook al sta je niet in de top 10.

Stel dat je reageert in een topic en er heeft niemand in dat topic gereageerd met karmabadge voor dat onderwerp, dan kan je dus ook niet zien hoeveel karma je zelf hebt. Is er een ander weg om dat te kunnen zien?

2.
Er bestaat al lange tijd de mogelijkheid voor topics om meer dan 1 auteur te hebben.
sinds een tijdje kan je ook thumbs-up te geven

Stel een topic heeft 4 auteurs en de startpost heeft 6 thumbps-up gekregen. De karma die je hiervoor krijgt geld dit voor alle auteurs of slechts voor de persoon die het topic in eerste instantie geplaatst heeft.

Ik vraag dit overigens niet omdat ik zelf zoveel mogelijk karma binnen wil harken, zoveel boeit karma me niet. Vraag het puur uit nieuwsgierigheid :)

alvast bedankt

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:32

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
1: Op de overzichtspagina's van een onderwerp staan vaak ook karmaranglijsten.
2: Geen idee. Alhoewel het voor de hand ligt dat alleen de hoofdauteur karma krijgt, om de medeauteurs ook karma te geven is meer code nodig. :P

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:40

matroosoft

Lone Christian

1.
Je kan dat op de overzichtspagina van een product/onderwerp zien. Bijvoorbeeld hier de overzichtspagina van Left 4 dead 2, waarvan je karmakoning bent.

2.
Geen idee, maar ik ga ervan uit dat alle auteurs de karma krijgen, lijkt mij het meest logisch.

Edit: net te laat :)

[ Voor 5% gewijzigd door matroosoft op 26-03-2016 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online
Dat van die overzichtspagina had ik nog niet gezien d:)b

lijkt mij ook meest logisch dat ze het allemaal krijgen, die code lijkt me ook niet het probleem. De devvers zijn daar knap (niet qua uiterlijk bedoel ik :P) genoeg voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 18:07

Zeror

Ik Henk 'm!

Voor punt 2 kan ik me voorstellen dat alleen degene die een bewerking heeft gedaan in de startpost hier karma voor krijgt. Zou ook nog kunnen dat er op basis van een percentages wie de meeste bewerkingen gedaan heeft en dat diegene dus ook de meeste karma krijgt.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-09 15:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Toet3r schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 19:01:

2.
Er bestaat al lange tijd de mogelijkheid voor topics om meer dan 1 auteur te hebben.
sinds een tijdje kan je ook thumbs-up te geven

Stel een topic heeft 4 auteurs en de startpost heeft 6 thumbps-up gekregen. De karma die je hiervoor krijgt geld dit voor alle auteurs of slechts voor de persoon die het topic in eerste instantie geplaatst heeft.
Als het goed is krijgen alle auteurs karma, maar of dit echt zo werkt moet ik navragen bij de devvers (helaas zijn ze vandaag allemaal bij een conferentie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online
prima, het heeft ook geen haast :)

Pagina: 1