windows krijgt fout bij dual boot

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• membraam
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-07-2023
Hallo ik had op 2 schijven 2 maal Windows 7 ultimate en heb nu een v d schijven voorzien van Windows 10 pro, dit eerst update en daarna een schone installatie .
Nu echter komt bij start { Windows 10 } de mededeling NTFS file defect , probeer te repareren echter dit gaat niet de computer blijft dan in een soort herhaling.
Bij start Windows 7 komt er de mededeling schijf controle en gaat dan de hele schijf contoleren en daarna start Windows 7 .
Als ik de schijven apart aansluit dan werkt Windows 7 meteen en bij de andere schijf waar Windows 10 op staat na een kleine reparatie die Windows zelf doet ook netjes Windows 10 .
Beide schijven getest met Diagnotics van Western en zijn beide goed zijn ook nog niet oud maar ja stond op internet misschien schijf kapot .
Ik word er niet goed van iemand al een idee want zal niet de enige zijn met dit Dual boot probleem .
Nog een keer met de beide Windows 7 altijd nergens last van gehad.

Te vroeg gevraagd , Windows 7 opnieuw geinstalleerd na Windows 10 en nu komt bij start keurig keuze menu tussen de 2 programaas

[ Voor 6% gewijzigd door membraam op 27-03-2016 17:46 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 00:37
Boot eens naar Windows 7 en laat Windows vanaf daar de Windows 10 schijf controleren.

Je kunt bij de boot van Windows 7 de checkdisk routine op de Windows 10 schijf annuleren. Je krijgt daar 10s voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• membraam
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-07-2023
Hallo Eric, voorheen had ik twee maal Windows 7 op de beide schijven en koos dan altijd via F8 dan zag ik beide in het dos bios .
En door Windows 10 te op een schijf te hebben gezet drukte ik ook op F8 en daarmee begon de ellende .
Nu wacht ik met opstarten tot venster verschijnt met keuze W 7 of W 10 en dan gaat het goed tot nu toe eerst een paar dagen testen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 00:37
Het is het handigst om de bootloader van Windows te gebruiken. Een handige tool om die naar je hand te zetten is EasyBCD voor het geval je dat zou willen.