Toon posts:

zend uitschakelen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een forum gekocht en het probleem is dat ik vaak #55 errors krijg, de maker ervan zegt dat het eraan ligt dat zend draait, omdat die scripts cached, hoe kan ik er voor zorgen dat bij sommige scripts zend uitstaat?

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, op de zelfde virtual account (bij widexs) draait een site met vandaag 70.000 hits / ongeveer 5 sql-queries per pagina perfect, alleen dat forum geeft dus met 2 gebruikers achter elkaar aan dat de verbinding met de database er niet is.

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 00:46 schreef Tikker het volgende:
Ik heb net een forum gekocht en het probleem is dat ik vaak #55 errors krijg, de maker ervan zegt dat het eraan ligt dat zend draait, omdat die scripts cached, hoe kan ik er voor zorgen dat bij sommige scripts zend uitstaat?
ik jou niet snappen.....

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is: Hoe kan je de zend optimizer in php uitzetten voor bepaalde scripts?

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 22:06

igmar

ISO20022

Omdat zend cached ? Da's wel de grootste bullshit die ik ooit gehoord heb.. Zend cached het script, NIET de uitvoer. Als het form bugt is dat een fout van de programmeur, niet Zend. Als dat idd waar zou zijn had ik dat inmiddels al lang moeten merken.

Verwijderd

Topicstarter
Het schijnt op andere servers wel goed te werken, heeft widexs zo'n exotische php/mysql setup dan?

• The Source
  • Laatst online: 13:05
Op zaterdag 23 juni 2001 01:18 schreef Tikker het volgende:
Het schijnt op andere servers wel goed te werken, heeft widexs zo'n exotische php/mysql setup dan?
Het schijnt ook dat Jesus over water kon lopen... Iets meer info graag:

- Welk forum gebruik je
- Waardoor ontstaat de #55 error

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:49
De welbefaamde #55 error is topix specifiek, als in die code is NIET universeel en is alleen op Fok en op GoT als zijnde "database probleem" aan een error verbonden. Heb je nou daadwerkelijk een probleem met een forum (speciefiek, vertel dan eens WELK forum), en zo ja, wat is dat probleem (speciefieker qua errors en omstandigheden), of zit je een beetje te kloten met je verse accountje om lekker wat mensen te pesten :?

We spend our years as a tale that is told

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-05 22:26
Op zaterdag 23 juni 2001 00:46 schreef Tikker het volgende:
Zend ??? Welke bedoel je/hij ??
  • Zend Cache Zend Encoder Unlimited Zend IDE Zend Developers Server Suite Zend LaunchPad Zend Support Zend Optimizer Zend Engine
Volgens mijn weten heeft widexs geen zend cache draaien, hooguit de zend optimizer.
Zend optimizer cached dus helemaal nada, niks noppes.

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-04 11:02

Willem2

Ω is futile

Zend Optimizer kun je volgens mij alleen aan/uit zetten in de php.ini file... moet widexs dus voor je doen dan!

maar het lijkt met stug dat het daaraan ligt; heeft widexs niet php in safemode draaien toevallig?

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Verwijderd

Het forum is ActiveTopics en hier is de maker :)

Bullshit? Kan best, ik weet het ook niet.. t'is een vaag probleem. Maar maybie heb ik inmiddels wel een oplossing. Als ie niet kan connecten via b.v. mysql_pconnect, dan bij or die() nog een keer proberen met mysql_connect.

Zal vanmiddag wel ff wat mailen.
[edit]
Tikker: you've GoT mail :)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik heb idd ook regelmatig problemen met de zend-optimizer gehad hoor...

Dan liet ie gewoon heel apache segfaulten als je dan zend uitzette in de php.ini was er niks aan de hand...

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-05 22:26
Wat het ook is, de Zend optimizer cached nada, niks, noppes.
Dat ie niet 100% stable is klopt inderdaad, eigenlijk zou Zend de source code vrij moeten geven, want volgens mij ligt het puur aan die precompilde versie.

Verwijderd

't schijnt nu opgelost te zijn, mysql_pconnect veranderen in mysql_connect blijkt te werken :)

• igmar
  • Laatst online: 20-04 22:06

igmar

ISO20022

't schijnt nu opgelost te zijn, mysql_pconnect veranderen in mysql_connect blijkt te werken :)
Is die MySQL support die daar ingebakken is met de MySQL clientlib, of dat geval wat in PHP zelf zit ?

Verwijderd

Op zondag 24 juni 2001 03:01 schreef igmar het volgende:

[..]

Is die MySQL support die daar ingebakken is met de MySQL clientlib, of dat geval wat in PHP zelf zit ?
:? :?

http://s003.widexs.nl/phpinfo.php

:)

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Op zaterdag 23 juni 2001 12:24 schreef [nielsonline] het volgende:
Het forum is ActiveTopics en hier is de maker :)

Bullshit? Kan best, ik weet het ook niet.. t'is een vaag probleem. Maar maybie heb ik inmiddels wel een oplossing. Als ie niet kan connecten via b.v. mysql_pconnect, dan bij or die() nog een keer proberen met mysql_connect.

Zal vanmiddag wel ff wat mailen.
[edit]
Tikker: you've GoT mail :)
Dat van pconnect en connect kan ik best geloven (heb zelf soort gelijk iets mee gemaakt) maar wat heeft dat met Zend te maken?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

Op zondag 24 juni 2001 15:33 schreef LuCarD het volgende:

[..]

Dat van pconnect en connect kan ik best geloven (heb zelf soort gelijk iets mee gemaakt) maar wat heeft dat met Zend te maken?
Dat was een wilde gok.. het leek of er steeds een cached error terug kwam.. toen dacht ik meteen aan Zend.
Pagina: 1