Mijn Lc-Power lc-u35u3 exterenal USB3.0/SATA enclosure heeft een Asmedia1153E bridge-chipset.
Deze ataat niet in de smartmontools database van supported USB enclosures, de 1153 zonder 'E' wel.
Met
smartctl -d sat /dev/csmi0,0
Krijg ik;
Device open: /dev/csmi0,0 [SAT] failed, invalid argument
Oftewel, naar ik vermoed, smartctl kan via deze bridge de SMART van mijn wd red disk niet aanspreken.
Zodoende kan ik -tler (time limited recovery) niet in of uitschakelen.
Ik heb geen desktop, anders had dit zeker wel gekund.
*Doe ik wellicht nog iets fout?
*Deze enclosure gebruikt een intel ahci device driver volgens mij, te zien aan /dev/csmi0,0 wanneer ik smartctl --scan doe. Kan ik wellicht een andere driver proberen voor deze enxlosure. Zoja hoe? Want mijn windows8.0 core heeft blijkbaar geen andere drivers.
Ik weet nieteens hoe ik erachter kom wat voor driver de enclosure precies gebruikt. Heb al 5 uur zitten kloooen en dit is alles waar ik als noob mee kan komen.
Deze ataat niet in de smartmontools database van supported USB enclosures, de 1153 zonder 'E' wel.
Met
smartctl -d sat /dev/csmi0,0
Krijg ik;
Device open: /dev/csmi0,0 [SAT] failed, invalid argument
Oftewel, naar ik vermoed, smartctl kan via deze bridge de SMART van mijn wd red disk niet aanspreken.
Zodoende kan ik -tler (time limited recovery) niet in of uitschakelen.
Ik heb geen desktop, anders had dit zeker wel gekund.
*Doe ik wellicht nog iets fout?
*Deze enclosure gebruikt een intel ahci device driver volgens mij, te zien aan /dev/csmi0,0 wanneer ik smartctl --scan doe. Kan ik wellicht een andere driver proberen voor deze enxlosure. Zoja hoe? Want mijn windows8.0 core heeft blijkbaar geen andere drivers.
Ik weet nieteens hoe ik erachter kom wat voor driver de enclosure precies gebruikt. Heb al 5 uur zitten kloooen en dit is alles waar ik als noob mee kan komen.
[ Voor 4% gewijzigd door SoundByte op 26-03-2016 17:06 ]