Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Pc start meerdere keren op.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Sinds de afgelopen paar dagen start mijn pc twee keer achter elkaar op. Bij de eerste keer gaat ie na 5 seconde weer uit, pas bij de tweede keer blijft ie aanstaan. Wel is mijn moederbord steeds gereset.

Heb mijn pc toen zonder Hdd, videokaart en met 1 ram stick getest, maar het probleem bleef. Toen de batterij in het moederbord vervangen, nog steeds geen verschil.

Zelf denk ik dat het aan de voeding ligt. Deze is 2 jaar oud net zo als de rest van het systeem. Ik zou de voeding rma kunnen sturen maar hoor graag of jullie nog een idee hebben.

Temperaturen zijn bij opstarten onder de 40 graden Celsius.

Mijn pc:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4670 Boxed€ 229,50€ 229,50
1Asus Z87-C€ 0,-€ 0,-
1MSI GeForce GTX 660 Gaming€ 0,-€ 0,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Cooler Master K380€ 41,95€ 41,95
1Cooler Master Hyper TX3 Evo€ 19,95€ 19,95
1Corsair CX750M€ 92,42€ 92,42
1Samsung 840 EVO 250GB€ 141,56€ 141,56
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 573,33

Beste antwoord (via Verwijderd op 01-04-2016 22:51)

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Voeding of moederbord liggen voor de hand. Clear cmos zou nog kunnen helpen, maar met je beschrijving vrees ik dat één van de twee aan reparatie/vervanging toe is. Andere voeding gebruiken om de voeding uit te sluiten zou de makkelijkste en snelste volgende stap zijn alvorens je iets RMA stuurt.

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:26

br00ky

Moderator Harde Waren
CSL is geen problemenhonk. Aangezien je je voeding verdenkt, schopje naar OH.

Acties:
  • Beste antwoord

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Voeding of moederbord liggen voor de hand. Clear cmos zou nog kunnen helpen, maar met je beschrijving vrees ik dat één van de twee aan reparatie/vervanging toe is. Andere voeding gebruiken om de voeding uit te sluiten zou de makkelijkste en snelste volgende stap zijn alvorens je iets RMA stuurt.

Verwijderd

Topicstarter
Foritain schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 20:58:
Heb een andere voeding geprobeerd. Een Elite Power 400W en het probleem is nog steeds niet weg ;w . Alles lijkt nu te wijzen op het moederbord. Heb geen andere vergelijkbaar moederbord liggen om dat te kunnen testen.

Zal nog even wachten of iemand wat weet voor ik mijn moederbord rma stuur.

Update; rma lijkt niet mogelijk bij Asus en twijfel of ik nog bij dixons aankan kloppen. Daarnaast ook aan Asus gevraagd of ze me toch nog wat kunnen bieden.

update 2: pc lijkt met andere voeding nu weer geheel te werken :D

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2016 09:42 ]