Apple's USB-C 29 W Adapter compatible met iPhone 6S Plus?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
Beste Tweakers,

Ik heb sinds de release een iPhone 6S Plus waar normaal een 5W adapter'tje bij zat.
Hiermee opladen vanaf 1 tot 5% tot aan 100% incl. druppelladen is ruim 5 uur.

Nou was algemeen bekend dat als je een 12W adapter pakt deze sneller oplaad (3 uur)

Maar nou zag ik vorige week deze adapter liggen: http://www.apple.com/nl/s...-lichtnetadapter?fnode=8b

De USB-C 29W Adapter, maar nergens is terug te vinden of deze compatible is met de iPhone?, Op verschillende sites vind ik zowel "Ja" als "Nee" antwoorden en ook weer laten het in het midden en zeggen dat het wel werk, maar daar zeggen ze niks over de eventuele snellere laadtijd.

Bij de USB-C naar Lightning (http://www.apple.com/nl/s...-usb-c-kabel-2-m?fnode=97) kabel staat wel het volgende

"Met deze USB-C-kabel kun je je iPhone, iPad of iPod met Lightning-connector aansluiten op de USB-C-poort van je computer om je device op te laden en te synchroniseren. Je kunt deze kabel ook aansluiten op een Apple USB-C-lichtnetadapter van 29 W en op die manier de snelle laadcapaciteit van de 12,9-inch iPad Pro benutten."

Heeft een Tweaker hier direct arvaring mee met zijn of haar iPhone, en is er verschil te merken?

Ben zeer benieuwd of je met deze adapter de laadtijd kan verkorten tot minder dan 2 uur.

[ Voor 23% gewijzigd door crack_en_hack op 26-03-2016 15:22 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Duurt het opladen iPhone 6s Plus met de Orginele oplader 6 uur?

Ik doe dit niet vaak (gebruik een iPad oplader) maar ervaar dit nooit als ik de Orginele lader gebruik.

Voor zover ik ervaar duurt het opladen van de Plus met de iPad lader ook geen drie uur. Heb er nooit echt een stopwatch bij gehouden verder maar het voelt in ieder geval niet zo.

Hoe kom je aan die cijfers?

Edit: cijfers kloppen niet.
Anandtech test dit soort dingen altijd erg grondig.
2,8 uur komt uit hun test met de standaard geleverde iPhone 6s Plus lader.
Charge Time
Of course, while battery life is usually the main determinant of overall mobility it’s often important to consider charge time. A phone that charges slowly can be much less mobile than another phone, even if it has better battery life. In the case of the iPhone 6s’, it seems that Apple continues to ship the standard 5W charger that they have for many generations in the smartphone industry. In order to see how this charger and phone combination performs, we use our usual methods of timing the phone from fully discharged to fully charged.
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph9686/78205.png
Here, the iPhone 6s and 6s Plus both show a decent improvement over the iPhone 6 and 6 Plus, but not enough to make an significant difference. The iPhone 6s charges at a pretty reasonable rate, but the iPhone 6s Plus really does need a more powerful charger than it does now. You can use an iPad charger to bring things back up to speed but getting this means that you either have to have an iPad already or you have to go out and buy an iPad charger, which is on the annoying side when Android OEMs generally include fast chargers in the box.

[ Voor 108% gewijzigd door Donstil op 26-03-2016 22:26 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

Mijn USB-C naar Lightning kabel komt volgende week aan, dan kan ik je zeggen hoe snel de iPhone 6S Plus en de iPad Pro opladen met de 29W USB-C adapter.

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDEOwen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 16:52
Ik heb heel vaak mijn iPhone 6 met de 29W adapter opgeladen (en laten zien in trainingen), dus ja... het werkt. Maar ik geef wel toe dat ik geen idee heb of het nou sneller ging (ik let er nooit op).

Apple Certified Worden