Microfoon klinkt zuiver bij skype daarbuiten echter niet.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• OptiBenz1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01-2023
Dag Tweakers!
Mijn vraag mijn microfoon BM800 klinkt zuiver wanneer ik skype maar daarbuiten klinkt het minder goed en zachter. Ik heb de functie van skype om de microfoon instelling automatisch te veranderen uitgedaan maar dit heeft niks veranderd. Iemand enig idee waar het probleem kan liggen?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
BM800 microfoon.
Devine MPS 500 dubbele fantoomvoeding

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Skype instelling veranderd en die mic boost aangevinkt.
Ik heb ook de nieuwste realtek drivers gedownload.

Alle reacties

• OptiBenz1
Kleine bump iemand enige idee? Ik heb niks gevonden op internet. Bass boost enzo zijn allemaal al op het optimaalst

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En wat gebeurt er als je 'm aansluit met de mini-jack kabel in plaats van met fantoom? Volgens de specificaties moet de microfoon het dan nog steeds doen.

• OptiBenz1
Bedankt voor de reactie, als ik hem direct aansluit dan is hij nog zachter. Ik zie ook dat als ik naar audio apparaten ga dat hij weinig geluid ontvangt. Ik heb hiervoor wel een hoop ellende gehad met de drivers enzo weet niet of het daar aan kan liggen.
Zie dat ik twee audio drivers aan heb een High definition audio-apparaat en Realtek High Definition Audio. Kan het zijn dat skype de microfoon koppelt aan een andere driver dan de rest?

• rodebest
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:44
Aangezien je zegt dat hij zacht is verwacht ik dat je microphone instellingen te zacht staan. Je kan ze verhogen via een instelling. Hoe je daar komt kan je hier vinden. Ik heb het vooral over de onderste plaatje.

https://support.lenovo.com/nl/nl/documents/ht073424

• OptiBenz1
Bedankt voor je antwoord! Dit is niet het geval hij staat nu op 80 % en 20 db boost en dat moet voldoende zijn dan wel niet te veel.(heb het ook even op 100% en 30dB maar dat maakt geen verschil) Enige idee waarom het bij skype luid klinkt en daarbuiten niet?

• OptiBenz1
Heb net ook geprobeerd met Audicity op te nemen ook hier klinkt het zachter en minder zuiver dan via skype.

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

Zorian

What the fox?

Aangezien je zegt dat je 2 audio devices ziet, zeker weten dat de drivers van de geluidskaart correct zijn? Updaten en/of herinstalleren van de drivers wil soms ook nog wel eens helpen.

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 23:25
Gebruik je ook een webcam met skype of is het alleen spraak?
Als je ook een webcam gebruikt, welke microfoon gebruikt skype? En welke microfoon gebruiken de andere programma's in dat geval?

[ Voor 20% gewijzigd door MewBie op 28-03-2016 17:25 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• OptiBenz1
Heb de ene gedisabled maar heeft niks veranderd...
Ook soms webcam maar die gebruikt skype niet (het is identiek wanneer ik de webcam eruit haal) Heb nu een externe usb soundkaart bestelt misschien helpt dat het.
Pagina: 1