Problemen met toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtxkiller
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-09 22:02
Hallo,

ik heb sinds een paar dagen een probleem met mijn toetsenbord, het toetsenbord werkt maar alleen letters doen het dit is weer weg als ik het toestenbord er opnieuw in steek maar dit moet ik elke keer doen als ik de spanning van de pc afhaal :( , weet iemand hier een oplossing voor?

Toetsenbord:

Gigabyte k8100

Resente upgrades die ik heb gedaan:

msi p67a-gd65 ---> Asus Maximus IV Extreme (B3) heeft aan de achterkant alleen maar USB3
GTX 670 PE ---> MSI R9 290x
Cooler master silent pro m700 ---> Cooler Master silent pro gold 1000w

Ik denk niet dat de PSU en GPU ermee te maken hebben, heb ze erbij gezet voor het geval dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 23:49
Werkt het toetsenbord wel goed op een ander systeem? Op hetzelfde systeem onder een Ubuntu live CD?
Opnieuw insteken werkt dus alleen als je dat doet terwijl de spanning eraf is? En niet als spanning er wel op staat? Aangesloten op een geaard stopcontact?
Beetje meer proberen en onderzoeken mag wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Kijk eens of je 'stroom besparing' aan hebt staan op die usb poort/toetsenbord. Ik had een vergelijkbaar probleem met een Microsoft toetsenbord op meerdere systemen. Kennelijk vind MS het nodig om stroom besparing op toetsenborden aan te zetten. Bij mij ging ook constant mijn Numlock aan/uit.. Echt mega irritant.

Symptomen waren o.a. niet meer kunnen tikken, 'keyboard shortcuts' die automatisch aangingen alsof 'Alt of Ctrl' vast hangt. Of gewoon helemaal NIETS. Ook tijdens gewoon gebruik leek het toetsenbord soms gewoon 'uit' te gaan. Of erg laat activeren tijdens het typen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtxkiller
Sorry, ik zit nog niet zo heel lang op het forum van tweakers, het er opnieuw insteken werkt alleen als de pc aan staat.

Ik las op internet dan mensen veel problemen hadden met de usb poorten van dit moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
Probeer je muis en toetsenbord eens in te 2 usb ingangen onder de ps2 poort, deze zijn vaak dedicated als gebruik voor peripherals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtxkiller
Zal ik even proberen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtxkiller
Na 2 dagen proberen is het probleem vandaag weer terug gekomen :( , heeft iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 23:49
Heb je inmiddels ook alle tests uit mijn vorige post uitgevoerd, en wat waren daar de resultaten van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtxkiller
Sorry voor de late reactie, ik ben op dit moment het toetsenbord met een andere manier aan het testen.

Met vriendelijke groeten,
Rick
Pagina: 1