• [portello]
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 05-10 11:24
Ik ben al een tijdje geïnteresseerd om naar Japan op vakantie te gaan.
Maar ik vroeg me af of een van jullie eerder naar Japan is gegaan omdat ik zit te twijfelen tussen Kioto en Tokio.

Waarom Ik twijvel tussen Kioto en Tokio is omdat.
Tokio is een hele moderne stad waar veel te beleven valt.
Maar In Kioto heb je een mooier landt schap en mooie oude gebouwen.

Ik zou graag beiden willen zien maar ik wil me graag zelf limiteren tot 1 stadt voor nu.

Welke stadt adviseren jullie?

alvast bedankt :)

[ Voor 36% gewijzigd door [portello] op 26-03-2016 12:30 ]

We don't stop playing because we get older. We get older because we stop playing.

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Dan zou je toch eerst moeten zeggen waarom je twijfelt tussen de 2 steden, met deze gebrekkige informatie kun niemand hier jou goed advies geven wat dat betreft.

Smiling as the shit comes down...

• [portello]
fixed

We don't stop playing because we get older. We get older because we stop playing.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

twijvel
landt schap
stadt
Leer wel even spellen.

Also: why not both?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• [portello]
Wil graag me geld uitgave minimaliseren.
En ik zit niet graag met het gezeik dat je twee hotels moet boeken en weer vliegtuig/trein pakken om ergens anders te komen.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je echt geld wil minimaliseren ga je niet, Japan is nogal een dure bestemming. Aangezien het een dure bestemming is, is het geld technisch dan weer handig om beide steden te bezoeken. Scheelt je weer een keer een retour Japan.

Gezeik met 2 hotels boeken zie ik niet zo, dat is echt zo gebeurt. Kost je hooguit 10 minuten voor het boeken en afhankelijk van je wensen/eisen een uurtje of wat om een hotel uit te zoeken.

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
PolarBear schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 14:29:
Als je echt geld wil minimaliseren ga je niet, Japan is nogal een dure bestemming. Aangezien het een dure bestemming is, is het geld technisch dan weer handig om beide steden te bezoeken. Scheelt je weer een keer een retour Japan.

Gezeik met 2 hotels boeken zie ik niet zo, dat is echt zo gebeurt. Kost je hooguit 10 minuten voor het boeken en afhankelijk van je wensen/eisen een uurtje of wat om een hotel uit te zoeken.
Ik vond Japan wel meevallen qua kosten. Was niet meer kwijt dan wanneer ik een vergelijkbare reis naar bijvoorbeeld Noord-Amerika zou maken (hotel/verblijf/voeding). En het kan uiteraard goedkoper als je een goedkoop ticket via Moskou of Istanbul neemt en in hostels gaat slapen.

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 26-10 22:48
Ik heb 10 dagen Tokio gedaan met een kennis en heb 8 dagen gecouchsurft en 2 hostel. Was goed te doen en een top tijd gehad.

• [portello]
Lensent schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 17:51:
Ik heb 10 dagen Tokio gedaan met een kennis en heb 8 dagen gecouchsurft en 2 hostel. Was goed te doen en een top tijd gehad.
Als ik mals vragen wat heeft u zo al allemaal bezoekt.
Adviseert u nog speciale regio's?

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:44

Emiel1984

Made in NL

Hoi TS, je laatste opmerking deed mij besluiten te reageren. Het is mij onduidelijk of je zelf onderzocht hebt wat er te doen is in beide plaatsen. Het is voor andere mensen erg lastig om te bepalen wat jij leuker zal vinden. Daarom denk ik dat je minimaal zou moeten gaan kijken naar wat er te doen is, wat je zou gaan doen in beide plaatsen als je er heen zou gaan. Deze plannen kan je dan tegen over elkaar leggen.

Daarna kan je denk ik een beter onderbouwde TS maken (met wat specifieker wat je nog doet twijfelen) of al zelf je keus maken zonder onze input nodig te hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Emiel1984 op 26-03-2016 22:29 ]

[LTS][MTS][HTS]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

[portello] schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 12:36:
Wil graag me geld uitgave minimaliseren.
En ik zit niet graag met het gezeik dat je twee hotels moet boeken en weer vliegtuig/trein pakken om ergens anders te komen.
Het is hier geen reisbureau. Als je iets wilt, moet je ook eigen inzet gaan tonen, en die is er nu niet te zien. Svp zelf aan de slag gaan en niet alleen hier helpdeskvragen stellen, zie ook Het algemeen beleid #quickstart voor meer uitleg van wat je zelf geacht wordt te doen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Trubo
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:46
Mijn advies is om beide steden te bezoeken. Zoals je al aangeeft kan je in Kyoto genieten van de mooie omgeving en de vele tempels. Tokyo is moderner en drukker. Met zo'n 3 uur ben je met de trein in Tokyo en voor een enkel ticket betaal je nog geen 120 euro. Onderweg zie je ook nog eens het landschap en als je geluk hebt kan je Mount Fuji in de verte zien.

Maar goed, check de top 10 te bezoeken locaties eens van beide steden en stippel je route uit.

• [portello]
Trubo schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 23:06:
Mijn advies is om beide steden te bezoeken. Zoals je al aangeeft kan je in Kyoto genieten van de mooie omgeving en de vele tempels. Tokyo is moderner en drukker. Met zo'n 3 uur ben je met de trein in Tokyo en voor een enkel ticket betaal je nog geen 120 euro. Onderweg zie je ook nog eens het landschap en als je geluk hebt kan je Mount Fuji in de verte zien.

Maar goed, check de top 10 te bezoeken locaties eens van beide steden en stippel je route uit.
thanks

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Voor beknopte informatie over wat er allemaal in Japan te doen is kun je goed op http://www.japan-guide.com terecht. Zie hier Tokyo en Kyoto.

Verder zou ik ook adviseren om meer dan 1 stad te gaan bezoeken als je de halve wereld over vliegt, zo lastig is het boeken van meerdere hotels e.d. toch ook niet meer sinds de komst van Booking.com, TripAdvisor en evt AirBnB? Zelf ga ik dit jaar ook naar Japan, en naast Tokyo en Kyoto maak ik nog 4 stops.

Daarnaast nog een tip als je Japan gaat bezoeken, boek geen hotel maar een Ryokan of Minshuku. Op bijvoorbeeld TripAdvisor kun je hier ook op zoeken.

• bluemoon23
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-11 08:27
gambieter schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 22:30:
[mbr]Het is hier geen reisbureau. Als je iets wilt, moet je ook eigen inzet gaan tonen, en die is er nu niet te zien. Svp zelf aan de slag gaan en niet alleen hier helpdeskvragen stellen, zie ook Het algemeen beleid #quickstart voor meer uitleg van wat je zelf geacht wordt te doen.[/]
Dit dus,
Er zijn hier wel meer mensen die op vakantie in Japan zijn geweest (ik ben er in 2013 geweest), maar je moet wel meer info geven.
Hoe lang ga je, wanneer, wat is je budget, met hoeveel personen etc

Zoals er eerder vermeld, op Japan-guide.com is veel te vinden, hier staat wel een voorzetje van en reisschema http://www.japan-guide.com/e/e2400_best.html
Om nou 2 of 3 weken (voor 1 week ga je natuurlijk niet naar Japan, dat is niks met die lange reistijd) in 1 stad te zitten is zonde van je tijd.
De vraag moet niet zijn: Kyoto of Tokyo, maar Kyoto, Tokio en welke steden nog meer ......?

Japan heeft de naam een duur land te zijn, maar je moet het natuurlijk niet vergelijken met de andere landen in zuidoost Azie, zoals Thailand, Filipijnen, Laos, Cambodja etc, wat eigenlijk gewoon nog derdewereld landen zijn, en waar je voor een paar € in een guesthouse zit.
Japan is een modern land met westerse prijzen.

Hier is trouwens het GoT topic over vakantie naar Japan Op vakantie naar... Japan? maar ook daar zul je wel een beetje fatsoenlijke gerichte vragen moeten stellen.
Hier staat ook wel nuttige info http://www.uchiyama.nl/ngreis.htm

Net even tickets gezocht op een willekeurige datum in Juni...
Als je een beetje flexibel bent dan kun je wel goedkoop vliegen.
Vertrek 7 Juni vanaf Schiphol met British Airways (overstap in Londen) en terug op 28 Juni, waarbij je land in Dusseldorf, ticket heb je dan voor €480...

[ Voor 9% gewijzigd door bluemoon23 op 29-03-2016 18:07 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat ik altijd doe voor ik op vakantie ga naar een nieuw land:
- me inlezen in de geschiedenis van het land. Helpt enorm met de 'waarom' vraag, waarom dingen er zijn zoals ze zijn etc. Bovendien rollen er gelijk interessante reisbestemmingen uit.
- minimaal een roman lezen van een hedendaags auteur uit het land. Om een beeld te krijgen van cultuur, omgangsvormen en wat mensen bezig houdt. Levert daarnaast ook zat inspiratie op voor bezoek.

Dat gezegd, Japan ben ik zelf nog niet geweest, maar staat op de planning als 18e verjaardagscadeau voor m'n manga-geobsedeerde dochter. En reken maar dat we dan naar meer dan alleen Tokyo en Kyoto zullen gaan. Een NL'er zou bijv ook aan Deshima/Nagasaki kunnen denken, maar er is zoveel meer, van baden in warme bronnen in de sneeuw naast apen op Hokkaido tot de gedenktekens in Hiroshima. Je eigen fantasie is je enige limiet. En zoals je hier overkomt is dat in dit geval een behoorlijke :X

Sowieso, niet meer willen want hotels zo moeilijk? Ffs...

- Japan staat terecht bekend om extreme efficientie bij dit soort dingen.
- ben nu in Italie, wat niet bepaald om efficientie bekend staat. Heb afgelopen drie nachten in drie verschillende hotels geslapen. Ben in totaal nog geen 10 minuten kwijtgeweest aan in- en uitchecken - en boeken duurde nauwelijks langer (gewoon buurt uitgezocht en op lastminute.com een stel mystery hotels gepakt) . Waar hebben we het nou over :?

En mbt vervoer tussen steden? Japan heeft 's werelds meest efficiente intercity-OV. Punt. Zoek eens op Shinkansen. Er is gemiddeld elke 10 min (!) een hogesnelheidstrein die je in 2u20min van Tokyo naar Kyoto brengt. Wederom, waar hebben we het over? De meeste mensen die naar Japan gaan willen juist een rit op de Shinkansen meepakken :o

Sowieso: gezien wat je allemaal moeilijk vindt enzo - waarom kies je er dan voor naar Japan te gaan? Als je inchecken in een hotel of een trein pakken/uitzoeken al moeilijk vindt, ga je het zwaar krijgen in een land vol mensen met totaal andere cultuur, die een andere taal spreken (al schijn je je in de steden goed met EN te kunnen redden - spreek je dat wel?) waar veel dingen anders gaan dan in NL...

Oslik blyat! Oslik!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Er is vast ook wel een georganiseerde reis te boeken met een fatsoenlijke reisleider en gids en zo...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-10 10:04
Ik ben zelf een week naar Tokyo geweest en ik vond het tof, maar zou als ik het over kan doen toch een gedeelte willen pakken waarbij wat meer landelijkheid mee kan pakken. De locals in Tokyo lachen je overigens uit als je zegt dat je 7 dagen in Tokyo blijft, die geven zelf allemaal aan dat je naar Osaka moet gaan.

De meeste willen naar Tokyo voor de gekheid die ze zien op tv, maar geloof niet alles wat op tv voorbij komt. Niet iedereen loopt er kawaii bij en je hebt niet de hele tijd op tv de programma's voorbij komen waarvan je hier de clips voorbij ziet komen (ik heb ze niet eens kunnen vinden).

De parken in Tokyo zijn mooi en Akihabara is echt wel een leuke wijk waar je stapeldol kan worden van de geluiden en de visuele invloeden, maar verder is Tokyo toch echt een soort van zakenstad. Echte japanse traditie kom je er maar spaarzaam tegen. Dat kom je vooral in de parken met de tempels tegen.

Desalnietemin heb ik me goed vermaakt: probeer een honkbalwedstrijd mee te pakken, al is het alleen maar voor de biermeisjes die super schattig vaten bier op hun rug de trap op slepen, en maar blijven lachen ook na 3 uur trappen lopen.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:05
Ik snap zelf niet dat je tot de conclusie komt dat je naar Japan wilt zonder dat je weet wat je daar wilt zien. Je gaat toch eerst bedenken wat je in een vakantie zoekt en dan pas je bestemming bepalen?

Hoe dan ook is alleen de reis al lang en duur en is slechts een week op slecht een locatie echt zonde van je geld. Ik ben zelf een dikke 3 weken in Japan geweest en het is zeker een aanrader als je van eten en oude/moderne cultuur houdt, maar mijn proces om Japan te kiezen werkte wel precies andersom.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:29
3opreis is daar kort geleden nog geweest :) zou even naar de aflevering googelen, zie je in 15 minuten heel mooi het verschil tussen beide steden

• bluemoon23
ph4ge schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:05:
Hoe dan ook is alleen de reis al lang en duur
Qua kosten vind ik de tickets nog meevallen,
Even mijzelf gequote:
bluemoon23 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 22:19:
Net even tickets gezocht op een willekeurige datum in Juni...
Als je een beetje flexibel bent dan kun je wel goedkoop vliegen.
Vertrek 7 Juni met British Airways vanaf Schiphol (overstap in Londen) en terug op 28 Juni, waarbij je land in Dusseldorf, ticket heb je dan voor €480...
Het is inderdaad wel zonde van je tijd als je er maar 1 week blijft, en al helemaal als je dan in 1 stad blijft.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

bluemoon23 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 18:06:
[...]

Qua kosten vind ik de tickets nog meevallen,
Even mijzelf gequote:
Tja, wat 'duur' is, is natuurlijk heel subjectief. EUR 480 is nog altijd een stuk meer dan een reis naar een (of twee, als dat niet te moeilijk is) steden binnen Europa kost :z

Bovendien ga je een stuk meer betalen als je aan schoolvakanties vast zit.

Iig is een reis naar Japan linksom of rechtsom niet de goedkoopste optie qua vakantie. Maar goed, 100% eens dat dat des te meer argument is het goed te doen als je er alsnog voor gaat.
[...]

Het is inderdaad wel zonde van je tijd als je er maar 1 week blijft, en al helemaal als je dan in 1 stad blijft.
Grotendeels eens, met de kanttekening dat als je echt niet meer vrij kunt krijgen het allicht beter dan niets is. Hier in NL niet snel aan de orde, maar als ik verhalen van familieleden in de US hoor schering en inslag :'(

Oslik blyat! Oslik!

• bluemoon23
Van TS weinig meer gezien trouwens.....
Is hij weg gevlucht naar een reisbureau ?
Pagina: 1