[bug] Tracker update slecht

Pagina: 1
Acties:

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-11 13:22
Situatie: Mijn tracker geeft soms de lijst van het vorige browse moment weer.

Wanneer heb je er last van:

- Tijdje browsen (op Tweakers.net uiteraard).
- Browser afsluiten
- PC Uit
- PC Aan
- Browser open, (opent automatisch tabs van vorige moment)
- Tracker is keurig up to date.
- Klik een volgende pagina aan
- Tracker springt terug naar het vorige browse moment (soms wel 12h terug), en blijft daar.
- Tot de timeout van de tracker refresh is, dan schiet hij weer goed.

Geen idee of dit bugje al bekend was, ik kon niet bedenken waar ik op moest zoeken :+

Chrome 49 onder Windows 10 btw.

[ Voor 4% gewijzigd door FireDrunk op 26-03-2016 10:03 ]

Even niets...

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

We cachen de tracker inhoud in sessionstorage om page-transities sneller te maken, maar sessionstorage zou na sluiten van de browser weg moeten zijn. Daarbij wordt deze cache altijd ververst bij het ophalen van nieuwe inhoud voor de tracker.

Deze situatie zou zich dus niet voor mogen doen en kan ik ook niet verklaren. Ik zal eens kijken of ik het kan reproduceren.

Intentionally left blank

• FireDrunk
Misschien een verdwaalde cookie die niet gereset wordt?
Session storage is natuurlijk anders.

Weet je heel zeker dat de sessie weggaat? Misschien wordt mijn sessie juist wel 'herstart' en juist die tracker datum niet gereset?

[ Voor 62% gewijzigd door FireDrunk op 26-03-2016 10:54 ]

Even niets...

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

FireDrunk schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 10:54:
Misschien een verdwaalde cookie die niet gereset wordt?
Session storage is natuurlijk anders.

Weet je heel zeker dat de sessie weggaat? Misschien wordt mijn sessie juist wel 'herstart' en juist die tracker datum niet gereset?
Ik vermoed dat het inderdaad iets met het restoren van de tabs te maken heeft. Dan is het is niet per-sé een bug aan onze kant, maar meer ongedefinieerd gedrag van de browser...

Meteen ook een tikje naar Stoute Bugs ;)

[ Voor 4% gewijzigd door crisp op 26-03-2016 11:07 ]

Intentionally left blank

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:29

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nou, ik weet niet zeker of het door de browser komt. Gister had ik op m'n PC die ik altijd in slaapstand zet hetzelfde gedrag. Ik heb meerdere tabs open, elk in verschillende fora die ik dan een voor een langs ga. De eerste paar tabs ververste de tracker netjes bij het verversen van de tab. Maar daarna werd de tracker niet bijgewerkt. Zelfs meermalen de pagina verniewen gaf geen niewe data in de tracker. Om zeker te weten dat er nieuwe data was, ging ik terug naar een van de 'correcte' tabs en die ververste vervolgens met oude data. Pas toen de tracker zichzelf weer ging verniewen, was het weer in orde, maar het heeft wel een paar minuten geduurt.

Ik denk dus niet dat er een probleem was in de browser, maar dat de tracker de oude data ging weergeven door een vage fout bij het ophalen van nieuwe data.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Pagina verversen zal niets uithalen. Dan wordt eerst de trackerdata uit sessionstorage gebruikt. Pas na 10 seconden wordt een pull van de server gedaan. Alleen als de sessionstoragedata duidelijk outdated is zal hij meteen refreshen. Ik vermoed dat daar iets mis gaat ism browsercache oid.

Intentionally left blank

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dan is er echt iets goed fout gegaan, want ik zat toch wel enige tijd op de eerste tab voordat ik naar de rest ging (kwartiertje denk ik), dus de tracker zou al meerdere malen nieuwe data opgehaald moeten hebben. En toch ging het fout en duurde 't bijna een minuut voordat 't hersteld was. Ook tabs die eerst goed waren, werden opeens incorrect.

Ik heb dit gedrag nooit eerder gezien. Gedrag wat ik wel eerder heb gezien was dat de refresh van alleen de tracker alle items die 'nieuw' waren sinds de computer in slaapstand was gezet ook als nieuw werden gemarkeerd (logisch). Maar voor m'n Tweakers sessie waren er maar een paar nieuw. De pagina verversen gaf dat dan ook aan. Dit gedrag is prima te verklaren, want de tracker haalt alleen items op, niet de staat van oud of nieuw. Dat wordt door andere dingen geregeld en daarvoor dient je sessietijd bekend te zijn wat op dat moment nog ten tijde van laatste page refresh is. Maar spontaan nieuwe items missen na een refresh, dat is nieuw.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Bij het ophalen van de trackerdata wordt wel degelijk ook de 'new' status bepaald. Dat gebeurd serverside en niet clientside.

Het klinkt mij toch alsof de browser (chrome?) ongedefinieerde dingen doet bij het restoren van tabs.

[ Voor 29% gewijzigd door crisp op 27-03-2016 11:10 ]

Intentionally left blank

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

In mijn geval was 't Opera 12 die gewoon nog draaide. Computer uit slaapstand en voor een tijdje kreeg ik oude data te zien. Terwijl ik al wel nieuwe had gekregen.

Voor de TS is het wel vaag, alsof de browser de nieuwe data compleet negeert en de oude uit z'n cache haalt.

• FireDrunk
Ik haal zojuist mijn laptop uit standby, open Tweakers, browse naar de 1 april grap, browse terug naar de HK, browse door naar "Mijn Topics" in MyReact.

En al die tijd staat mijn tracker op 15:33 als laatste update (via een V&A Advertentie te zien).
Toen het me opviel zelfs meerdere malen op F5 en Ctrl+R geramt, maar het hielp niets.

Na ~15 seconde sprong de tracker vanzelf weer naar de nieuwste data.

Even niets...

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:09

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Ik heb dit ook al een paar dagen.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

• FireDrunk
Probleem doet zich ook voor onder IE11 op Windows 7 (Corporate).

Even niets...

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb hier een fix voor gemaakt die nog een extra check doet of de cache 'stale' is of niet. Als de cache meer dan een minuut oud is forceert hij nu ook een tracker refresh.

Komt dus online bij de eerstvolgende release (over 2 weken) :)

Intentionally left blank

• FireDrunk
*O* d:)b

Even niets...

Pagina: 1