De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.
Vraag
Beste antwoord (via Jantje2000 op 29-03-2016 17:34)
Ligt compleet aan wat je wilt bereiken. Als je Windows Only applicaties wilt gaan serveren zul je een Windows server OS moeten aanschaffen. Wil je generieker diensten aanbieden zoals webservices en database services dan is het om het even: Debian, Ubuntu LTS, CentOS. Kies een distro waar je je happy mee voelt, voor alle drie is online veel documentatie en informatie te vinden.
Alle reacties
Ligt compleet aan wat je wilt bereiken. Als je Windows Only applicaties wilt gaan serveren zul je een Windows server OS moeten aanschaffen. Wil je generieker diensten aanbieden zoals webservices en database services dan is het om het even: Debian, Ubuntu LTS, CentOS. Kies een distro waar je je happy mee voelt, voor alle drie is online veel documentatie en informatie te vinden.
Een Minecraft server kan je hosten op zowel Windows, Linux, FreeBSD als OS X.Jantje2000 schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 09:06:
Ik ben van plan om een webserver en server voor o.a. Minecraft, maar ook voor andere Games op te richten. Welk OS raden jullie me aan en welke software raden jullie me aan voor de webserver software?
Ik ben van plan de Zelfbouw NQS van de BBG van Maart te bouwen
Zelf zat ik te denken aan Debian en Xampp, maar hoe denken jullie daarover?
De goedkoopste optie is om een Linux variant of FreeBSD te nemen. Op internet kan je voldoende tutorials vinden hoe je een Minecraft server maakt. Besteed ook wat aandacht aan server hardening. Niets is zo gevaarlijk voor je netwerk als een slecht ingestelde (web)server.
Verder ligt het eraan wat je nog meer voor gamesservers (of andere software) je wil hosten. Mocht daar minder flexibiliteit zijn qua OS dan kan dat natuurlijk je keuze beïnvloeden.
Waarom? Wat zie je zelf als voor- en nadelen?Jantje2000 schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 09:06:
Zelf zat ik te denken aan Debian en Xampp, maar hoe denken jullie daarover?
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Ik hoorde ook hier op Tweakers dat de meesten niet bijzonder positief zijn over Xampp, dus misschien had iemand nog alternatieven.F_J_K schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 19:04:
[...]
Waarom? Wat zie je zelf als voor- en nadelen?
Zoals CMD-Snake in "Welke software kan ik het best gebruiken voor een server" al aangeeft, welke eisen stellen die andere gameservers die je wilt hosten? Als dat *nix only is bijvoorbeeld dan valt Windows Server al af.
Xampp kwam toevallig net in een ander topic ter sprake: Rmg in "Kan ik meerdere domeinnamen koppelen aan 1 ip-adres"
Xampp kwam toevallig net in een ander topic ter sprake: Rmg in "Kan ik meerdere domeinnamen koppelen aan 1 ip-adres"
[ Voor 23% gewijzigd door Jazzy op 29-03-2016 12:07 ]
Dat van Xampp las ik inderdaad ook in een ander topic. Daar was ik namelijk de TS vanJazzy schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:06:
Zoals CMD-Snake in "Welke software kan ik het best gebruiken voor een server" al aangeeft, welke eisen stellen die andere gameservers die je wilt hosten? Als dat *nix only is bijvoorbeeld dan valt Windows Server al af.
En wat houdt .nix only precies in?
Edit: typo
Ah, vandaar.
Met *nix bedoelde ik Unix of Linux. Met andere woorden, inventariseer eerst eens wat voor besturingssysteem je nodig hebt voor die andere software die je wilt draaien.
Pagina: 1