Beste afspeelmogelijkheid voor de beste kwaliteit.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb een Volkswagen Polo uit 2011 met een RNS-310. Nu heb ik een Pioneer TS-WX77A in laten bouwen maar ik merk dat als ik muziek via YouTube afspeel dat hij zachter gaan dan bv. Een cd of als ik een AUX-kabel gebruik of Bluetooth.

Welke levert de beste kwaliteit, cd, Bluetooth, aux-kabel?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPI
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:21

VPI

Zonder twijfel de cd, rest is alemaal comprimeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-09 08:33

SpamLame

niks

Vraag is of dat nu echt uit gaat maken in de auto.
Overigens heeft geluid over een aux kabel niet definitie gecomprimeerd te zijn.

[ Voor 44% gewijzigd door SpamLame op 26-03-2016 08:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

VPI schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 07:46:
Zonder twijfel de cd, rest is alemaal comprimeerd
Wat een lulkoek een aux kabel kan je helemaal niet comprimeren.

Dit is echt appels en peren vergelijken, een opslagmedium (cd) met een verbindingsmedium(BT/ANALOOG) vergelijken.

Een analoge aux kabel is altijd beter dan bleutooth

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Bluetooth met aptx compressie klinkt nog best goed hoor, dat verschil ga je in de auto niet horen. Ik denk alleen niet dat die mogelijkheid hier bestaat.

Verder verwar je volume met kwaliteit. En dan ook nog met als bron een youtube filmpje...

Je zegt dat het betreffende filmpje zachter klinkt dan een cd, Bluetooth of aux. Hoe stuur je het nu dan door naar de radio?

Heb je er trouwens ook aan gedacht dat veel telefoons uit veiligheid voor je oren het volume naar beneden zetten als er iets op de koptelefoon uitgang wordt aangesloten?

[ Voor 18% gewijzigd door LA-384 op 26-03-2016 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met YouTube bedoelde ik muziek downloaden via z'n app en dan dat afspelen via Bluetooth.
Maar als ik het z'n beetje hoor moet het dus of cd's branden worden of gewoon hoge kwaliteit downloaden en afspelen via AUX-kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:46

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 13:55:
Met YouTube bedoelde ik muziek downloaden via z'n app en dan dat afspelen via Bluetooth.
Maar als ik het z'n beetje hoor moet het dus of cd's branden worden of gewoon hoge kwaliteit downloaden en afspelen via AUX-kabel.
Dat klopt. Youtube gaat nooit fantastisch klinken, maar de vraag is of dat voor jou veel uit maakt. Als je voor goede kwaliteit gaat zou je losless bestanden moeten afspelen via AUX of op een CD moeten branden. Als de kwaliteit van het materiaal dat je afspeelt niet hoger is dan een Youtube filmpje zou ik me er niet zo druk om maken en lekker met je AUX kabel of bluetooth verbinding muziek afspelen.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Nogmaals; volume staat los van kwaliteit. Ik geloof dat muziek cd's (dus geen mp3) een 'genormaliseerd' volume hebben. Volumeverschillen tussen tracks worden bij het branden gelijkgetrokken. Zeker weten doe ik dat niet.

Verschil tussen Bluetooth en aux is er ook, meestal veroorzaakt door wat ik al noemde.

Ik dek dus dat cd's het meest volume vast zijn. Wat kwaliteit betreft kan het zowel cd als aux zijn, maar de kwaliteit is altijd afhankelijk van de bron. Ook bij youtube wordt audio gecomprimeerd bij lagere resolutie dacht ik. Beste audiokwaliteit op hoogste resolutie.
Pagina: 1