Geheugengebruik probleem The Division (W10)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-10 08:04
Ik heb volgens mij wat problemen met het geheugengebruik van Windows 10. Ik heb 16GB Corsair Vengeance 1600MHz RAM in mijn computer zitten. Het standaard geheugengebruik is bijna 4GB, terwijl er nauwelijks processen lopen die veel geheugen gebruiken (zie de onderstaande twee afbeeldingen).

Het probleem begint zich af te spelen bij het spelen van The Division. Als ik het spel opstart, loopt hij helemaal perfect zonder haperingen, maar zodra ik langer ga spelen en er denk ik meer en meer in het geheugen wordt geladen en het 'Toegewezen' getal over de 16GB gaat, kakt de gehele performance in. Het spel gebruikt dan op dat moment pas, volgens Taakbeheer, +-7GB geheugen.

Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn? En is het normaal dat 'In cache', 'Wisselbare pool' en 'Niet-wisselbare pool' zo hoog zijn? Ik heb via Windows ingesteld dat het Virtueel Geheugen tussen de 1 GB en 5GB mag zitten, zou het hieraan kunnen liggen?

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/nTWRA/319acda47d.png
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/nTWST/e6ec373c2a.png

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:25
Volgens mij is het bekend dat The Division last heeft van 'memory leaks'. Heb je de nieuwste patch geinstalleerd?

Hoe meer er in het geheugen staat hoe sneller het voor je beschikbaar is, windows zal dus 'zoveel mogelijk' geheugen gebruiken.
Ik doe nu nagenoeg niks en zit ook al op 3,1 van de 7,9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:17
Laat windows toch gewoon zelf het geheugen beheren ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre
zetje01 schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 01:18:
Laat windows toch gewoon zelf het geheugen beheren ...
Nee, want dan wilt Windows meteen een pagefile van 10GB aanmaken, wat ik niet vrij heb op mijn SSD (The Division en League of Legends staan er o.a. op geïnstalleerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre
mitsumark schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 00:59:
Volgens mij is het bekend dat The Division last heeft van 'memory leaks'. Heb je de nieuwste patch geinstalleerd?

Hoe meer er in het geheugen staat hoe sneller het voor je beschikbaar is, windows zal dus 'zoveel mogelijk' geheugen gebruiken.
Ik doe nu nagenoeg niks en zit ook al op 3,1 van de 7,9.
Laatste patch is geïnstalleerd ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:23

br00ky

Moderator Harde Waren
CSL is geen problemenhonk, al helemaal niet als het waarschijnlijk software gerelateerd is. Schopje naar SPV.
Pagina: 1