Uprade bestaand systeem

Pagina: 1
Acties:

• Edotje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-04 11:00
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem moet geschikt zijn om de nieuwste games op high instellingen (1080 x 1920) (the divisionn, rise of the tomb raider) te gamen. Met een nette FPS

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mobo en CPU upgrade rond de €500

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 299,-€ 299,-
1MSI Z77A-G43€ 0,-€ 0,-
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 351,95€ 351,95
1Western Digital Green WD20EARS, 2TB€ 99,83€ 99,83
1Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 version)€ 0,-€ 0,-
1Seagate FreeAgent GoFlex 750GB Zwart€ 0,-€ 0,-
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 53,48€ 53,48
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 40,-€ 40,-
1Cooler Master Silent Pro M600€ 0,-€ 0,-
2Corsair Force 3 SSD 120GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 844,26

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4770K Boxed€ 364,30€ 364,30
1Intel Core i7-4790 Boxed€ 311,50€ 311,50
1Intel Core i7-4820K Boxed€ 341,99€ 341,99
1MSI Z97 GAMING 5€ 146,95€ 146,95
1MSI Z97 GAMING 7€ 189,95€ 189,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.354,69

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Moet hier een jaar of 3 mee kunnen gamen.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Een advies,

Ik heb misschien iets te snel een nieuwe videokaart gekocht, een GTX 970, Ik dacht, ik ben er nu wel.
Maar ik kom tot de ontdekking dat de games die ik speel op het moment (the division, rise of the tomb raider) Niet helemaal lekker lopen.

Ik wil mijn systeem nog een kleine updrade geven, Ik dacht zelf aan de mobo en de CPU, Ik dacht zelf aan de mobo en gpu onder het kopje "Wat denk je allemaal nodig te hebben?" Werken deze CPUs en Mobo's lekker met de GTX 970

Is de voeding voldoende? Wat zouden jullie doen?

Ik hoor het graag Thx!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je niet gaat overclocken, heb je geen K CPU of Z chipsets nodig. Je kunt dan gemakkelijker af met goedkoper. Als je enkel gaat gamen met de PC, is een i7 ook niet nodig en volstaat een i5 prima.

Een i5 3570 kan eigenlijk ook nog prima meekomen qua prestaties, ik zou daarvoor nog niet echt upgraden.
Ik ben wel benieuwd hoe jouw instellingen dan zijn, als je met jouw huidige setup niet lekker kan gamen op 1080p.

En als je al gaat upgraden, zou ik lekker upgraden naar Skylake, al zal je dan wel DDR4 RAM nodig gaan zijn, tenzij je nu al DDR3L hebt, dan kan je eventueel kijken naar een moederbord met DDR3 sloten. DDR3L beschadigen (op termijn) de CPU niet, waar normaal DDR3 dat wel doet. Qua prestaties tov DDR4 zie je geen verschil. Dat verschil zie je wel, vanaf snelheden bóven de 2133MHz, maar dat zie je dan ook pas, als je gaat overclocken, iets wat jij aangaf niet te gaan of willen doen.

Een upgrade zou ik dan dus doen op basis van een i5 6400, op een moederbord met een B150 chipset.

[ Voor 51% gewijzigd door CH4OS op 26-03-2016 00:04 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:38
Een i5 6400 is 'niet' sneller dan een i5 3570k, en die laatste kun je eventueel nog overklokken ook.
Een CPU upgrade is nog niet nodig en echt zonde van je geld.

Enig advies wat ik je kan geven is om de CPU te overklokken (met een betere koeler) en/of een nog sterkere videokaart (al kun je voor dat laatste beter nog even wachten).

[ Voor 5% gewijzigd door mitsumark op 26-03-2016 00:02 ]

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:42
Pure zonde om dit systeem te upgraden.

Wat je eventueel zou kunnen doen is 2 reepjes van ieder 4 gig erbij prikken zodat je 16GB ram hebt. Dit wil nog wel eens helpen sinds de nieuwe spellen echt RAM vreten. Dan kun je nog een keer Chrome op de achtergrond met 10 tabladen laten staan ;)

[ Voor 77% gewijzigd door KevinT op 26-03-2016 00:05 ]

• Edotje
CptChaos schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 23:55:
Als je niet gaat overclocken, heb je geen K CPU of Z chipsets nodig. Je kunt dan gemakkelijker af met goedkoper. Als je enkel gaat gamen met de PC, is een i7 ook niet nodig en volstaat een i5 prima.

Een i5 3570 kan eigenlijk ook nog prima meekomen qua prestaties, ik zou daarvoor nog niet echt upgraden.
Op welke resolutie game je? Wellicht verklaard dat het een en ander? :)
En als je al gaat upgraden, zou ik lekker upgraden naar Skylake, al zal je dan wel DDR4 RAM nodig gaan zijn, tenzij je nu al DDR3L hebt, dan kan je eventueel kijken naar een moederbord met DDR3 sloten. DDR3L beschadigen (op termijn) de CPU niet, waar normaal DDR3 dat wel doet. Qua prestaties tov DDR4 zie je geen verschil. Dat verschil zie je wel, vanaf snelheden bóven de 2133MHz, maar dat zie je dan ook pas, als je gaat overclocken, iets wat jij aangaf niet te gaan of willen doen.
Zie het plaatje, http://www.edotje.nl/tomb.png

Maar allemaal zo schokkerig totaal niet stabiel, bijna niet game baar, Met afterburner gekeken of de kaart goed is. Werk prima.
Maar gamen lukt niet goed.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Edotje schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 00:05:
[...]

Zie het plaatje, http://www.edotje.nl/tomb.png

Maar allemaal zo schokkerig totaal niet stabiel, bijna niet game baar, Met afterburner gekeken of de kaart goed is. Werk prima.
Maar gamen lukt niet goed.
Zou ik FXAA uitzetten. Die vreet sowieso performance terwijl het geen verschil uitmaakt qua uiteindelijke beeld. V-sync zou ik sowieso uitzetten, je voorkomt dan input lag.

• mitsumark
Zou prima moeten draaien met een 970.

Afbeeldingslocatie: http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/chaostheory/2016/01/game_rtr/charts2/rtr_1920vh1.png
http://pclab.pl/art68109-7.html

[ Voor 61% gewijzigd door mitsumark op 26-03-2016 00:09 ]

Verwijderd

Tomb Raider en The Division zijn gpu bound en draaien op bijna elke cpu. http://www.techspot.com/r...-the-division-benchmarks/. In die review is aangegeven welke instellingen gebruikt zijn. Met een 970 zou je op high minimaal rond de 60 fps uit moeten komen bij gebruik van 8gb ram.

• Edotje
Dank jullie wel.. Ik ben nu wel overtuigd dat ik mijn mobo en GPU niet hoeft te vervangen.

Alleen nu zit ik met een probleem in mijn computer,

een of andere manier kan ik niet fatsoenlijk gamen.

ff met GeForce Experience mijn FPS gemeten in Rise of Tomb... 7 FPS !!!

Check

Alle drivers en Windows zijn up to date. 2 weken geleden schonen w10 installatie gedaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Edotje op 26-03-2016 01:13 ]

• mitsumark
Draai je niet op de intel HD4400 HD4000 van de processor?

Monitor op de 970 aangesloten, drivers geinstalleerd?

[ Voor 6% gewijzigd door mitsumark op 26-03-2016 01:16 ]

• Edotje
mitsumark schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 01:13:
Monitor op de 970 aangesloten, drivers geinstalleerd?
Ja en Ja :)
Draai je niet op de intel HD4400 van de processor?
Ik heb mijn monitor op de
GTX aangesloten dat lijkt mij voldoende?

[ Voor 37% gewijzigd door Edotje op 26-03-2016 01:17 ]

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
Edotje schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 01:12:
Dank jullie wel.. Ik ben nu wel overtuigd dat ik mijn mobo en GPU niet hoeft te vervangen.

Alleen nu zit ik met een probleem in mijn computer,

een of andere manier kan ik niet fatsoenlijk gamen.

ff met GeForce Experience mijn FPS gemeten in Rise of Tomb... 7 FPS !!!

Check

Alle drivers en Windows zijn up to date. 2 weken geleden schonen w10 installatie gedaan.
Heb je hier wel de settings al verandert? Fxsa uit, misschien ook je anti aliasing wat naar beneden schroeven ;)

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Hoe oud is je voeding?
En laat eens hwinfo draaien op de achtergrond, blijven voltages stabiel tijdens gamen? Daar kun je ook zien of je CPU/GPU 100% belast worden of niet.
Draai ook ff de benchmark in het menu van TR. Op default high setting met DX12 uit.
Ter indicatie: op een langzamere AMD X4 + R9 270 krijg ik 45fps, high bij 1680x1050.

Verwijderd

Zet je is via je Nvidia control paneel --> 3D instellingen voor de juiste applicaties de goede videokaart in.
Als dit niet werkt, zou ik als ik jou was toch wel even kijken of je genoeg ram toewijst aan de game zelf. (Als dit kan?). En of je processor, en je videokaart, en je HDD etc niet worden bezet door onnodige troep (misschien zelfs een virus?).

Dus, doe wat ik zij met je Nvidia Control Panel. En pleur der een virusscanner over.

Als dit allemaal niet werkt, zou ik als ik jou was afvragen of je uberhaudt wel de goede drivers heb geinstalleerd. En als dit wel zo is, zou ik bellen naar het verkooppunt waar je hem hebt gekocht.

Dit moet namelijke een videokaart zijn, waar je zonder problemen dit soort games met 40+ FPS op high kan runnen.

• Edotje
wagenveld schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 07:20:
Hoe oud is je voeding?
En laat eens hwinfo draaien op de achtergrond, blijven voltages stabiel tijdens gamen? Daar kun je ook zien of je CPU/GPU 100% belast worden of niet.
Draai ook ff de benchmark in het menu van TR. Op default high setting met DX12 uit.
Ter indicatie: op een langzamere AMD X4 + R9 270 krijg ik 45fps, high bij 1680x1050.
Ik heb tijdens de benchmark hwinfo laten draaien,
Ik heb de resultaten vd benchmark niet... bij een halfuur was ik het wachten wel zat, ook niet normaal toch.

De resultaten

De temperaturen normaal?

Mijn voeding is van juli 2012

Het geheugen blijf hangen op 5 gig ofzo, dat zit wel goed denk ik

• Edotje
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 08:24:
Zet je is via je Nvidia control paneel --> 3D instellingen voor de juiste applicaties de goede videokaart in.
Als dit niet werkt, zou ik als ik jou was toch wel even kijken of je genoeg ram toewijst aan de game zelf. (Als dit kan?). En of je processor, en je videokaart, en je HDD etc niet worden bezet door onnodige troep (misschien zelfs een virus?).

Dus, doe wat ik zij met je Nvidia Control Panel. En pleur der een virusscanner over.

Als dit allemaal niet werkt, zou ik als ik jou was afvragen of je uberhaudt wel de goede drivers heb geinstalleerd. En als dit wel zo is, zou ik bellen naar het verkooppunt waar je hem hebt gekocht.

Dit moet namelijke een videokaart zijn, waar je zonder problemen dit soort games met 40+ FPS op high kan runnen.
Bedoel jij dit?g

Check mijn vorige post. computer is schoon en hdd word niet bezet door de iets.

Ik heb driver 364.51 geinstaleerd, al meerderde keren opnieuw gedaan.

Ik heb al gebeld naar de shop, ik heb een spik splinter niewe videokaart gekregen. exact hetzelfde probleem. met dank aan Azerty

Verwijderd

Edotje schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 18:25:
[...]

Ik heb tijdens de benchmark hwinfo laten draaien,
Ik heb de resultaten vd benchmark niet... bij een halfuur was ik het wachten wel zat, ook niet normaal toch.

De resultaten

De temperaturen normaal?

Mijn voeding is van juli 2012

Het geheugen blijf hangen op 5 gig ofzo, dat zit wel goed denk ik
100 graden is echt veel te warm, dus daar zit je probleem. Er staat bij core 3 en 4 ook dat ze thermal throttelen. De CPU klokt zichzelf dus terug, omdat hij te warm wordt. Dit verklaart de slechte prestaties. Waarschijnlijk zit je cpu koeler er niet goed op of iets dergelijks.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2016 18:35 ]

• Edotje
robogeeka schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 07:06:
[...]

Heb je hier wel de settings al verandert? Fxsa uit, misschien ook je anti aliasing wat naar beneden schroeven ;)
Heb ik allemaal al geprobeerd, FPS gaat iets omhoog maar niet veel.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 18:34:
[...]

100 graden is echt veel te warm, dus daar zit je probleem. Er staat bij core 3 en 4 ook dat ze thermal throttelen. De CPU klokt zichzelf dus terug, omdat hij te warm wordt. Dit verklaart de slechte prestaties. Waarschijnlijk zit je cpu koeler er niet goed op of iets dergelijks.
^^ Wat hij zegt

• Edotje
Er zat 1 vd4 pinnetjes om de cooler vast te zetten niet goed.

De resultaten.

Afbeeldingslocatie: http://www.edotje.nl/tomb5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.edotje.nl/tomb6.jpg

Iedereen bedankt! Ik heb weer wat geleerd..
Pagina: 1