Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:17

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Hi Tweakers,

De laatste tijd valt mij continu iets op na de Marshmallow update van de Samsung Galaxy S6 (Edge). Mijn vader heeft een S6 edge en ik heb de normale S6 variant. Beide telefoons werden een kleine 2/3 weken geleden geupdate naar Android 6.0.1. Allemaal heel goed en aardig, maar sindsdien ervaren wij enkele problemen met o.a. de simkaart. Ik ben een beetje gaan rondvragen in de omgeving of kennis en vrienden hetzelfde ervaarden en gek genoeg was ik ook niet de enige.

Het probleem is als volgt:
Na de update van Android 6.0(.1) lijkt het erop alsof het SIMkaartje soms wel, en soms niet herkend wil worden. Regelmatig is het zo dat de telefoon het SIMkaartje er als ware uitgooit waardoor je geen 4G meer kunt ontvangen en kunt bellen. Zodra je probeert te bellen of Mobiele Data aanzet, komt direct de melding in beeld dat je niet aangemeld bent bij het netwerk. Via Android 6 kun je ook niet echt een optie kiezen om jezelf weer aan te melden bij een (ander) netwerk dus dat is al lastiger. En het vreemde is ook: hij weet wel dat het SIMkaartje erin zit maar een aantal keren herstarten levert niets op.
Stop je een ander NANO SIMkaartje in de telefoon, doet 'ie verder ook niets.

Ik ervaar het probleem bij mijn eigen S6 sinds kort, mijn vader heeft dit sinds vorige week. Zijn telefoon is ter reparatie opgestuurd maar helaas nog niks vernomen.

Wat er is geprobeerd:
- SIMkaart verwisseld
- Software reset
- Netwerkinstellingen reset
- Herstarten (aantal keren opnieuw)

Zijn er nog meer mensen die dit probleem herkennen?

Gr
Bas

[ Voor 4% gewijzigd door ViezeVis op 25-03-2016 23:27 ]

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

• Nachoman
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-11 12:23
Hoi Bas,

Wat jammer zeg, het is zon cool apparaat. ik heb de S6 Edge nu een jaar.
Ik heb sinds vandaag pas de Marshmellow update 6.0.1. (Simyo Sim Only abbo)

ik heb nog geen problemen met mijn SIM gelukkig. het is een vreemde zaak als ik het zo hoor.
Ben erg benieuwd naar het verloop ervan.

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Een dergelijk probleem heb ik ook gehad met mijn S6 edge. Het betreft echter geen softwarematig probleem. Dat dit probleem is ontstaan na de updaten, is mijns inziens toevallig.

Hoe is het bereik van de telefoon als de simkaart er uit is?

Ik heb mijn telefoon toentertijd weggebracht naar een Samsung Service punt, maar daar konden ze het helaas niet repareren. De monteur wist me wel te vertellen dat er een defect was, maar niet precies wat het was. Hij heeft het toestel vervolgens doorgezonden naar Dynafix, waarna ik mijn toestel weer volledig werkend terug kreeg. Op de reparatiebon stond enkel dat de accu was vervangen, maar de monteur vermoedde dat er wel meer is gedaan.

Hopelijk is de situatie snel weer zoals ouds ;).

Reviews

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
dennisk. schreef op zondag 27 maart 2016 @ 00:24:
Een dergelijk probleem heb ik ook gehad met mijn S6 edge. Het betreft echter geen softwarematig probleem. Dat dit probleem is ontstaan na de updaten, is mijns inziens toevallig.

Hoe is het bereik van de telefoon als de simkaart er uit is?

Ik heb mijn telefoon toentertijd weggebracht naar een Samsung Service punt, maar daar konden ze het helaas niet repareren. De monteur wist me wel te vertellen dat er een defect was, maar niet precies wat het was. Hij heeft het toestel vervolgens doorgezonden naar Dynafix, waarna ik mijn toestel weer volledig werkend terug kreeg. Op de reparatiebon stond enkel dat de accu was vervangen, maar de monteur vermoedde dat er wel meer is gedaan.

Hopelijk is de situatie snel weer zoals ouds ;).
Goed om te vernemen dat ik niet de enige ben die dit probleem heeft. Ik had er voornamelijk last van toen ik in de auto zat en 4G aan had staan. Hij klapt er direct uit op een bepaald moment en dan heb je simpelweg geen bereik meer. Het bereik van de telefoon is zonder simkaart wel beter dan met een simkaartje. Is dit in jouw situatie ook zo?
Nachoman schreef op zondag 27 maart 2016 @ 00:20:
Hoi Bas,

Wat jammer zeg, het is zon cool apparaat. ik heb de S6 Edge nu een jaar.
Ik heb sinds vandaag pas de Marshmellow update 6.0.1. (Simyo Sim Only abbo)

ik heb nog geen problemen met mijn SIM gelukkig. het is een vreemde zaak als ik het zo hoor.
Ben erg benieuwd naar het verloop ervan.
Absoluut een kekke apparaat. Ben er erg tevreden mee. De problemen ontstonden bij mij pas na een week of 1, 2. Laat het even weten of je ook rare situaties ervaart. Je merkt het pas wanneer je toestel ineens uit zichzelf herstart en daarna de SIMkaart niet kent. Althans, bij mij ging dat op die manier.

//
https://productforums.goo...#!topic/nexus/_ECCQCR0HzA
Meer mensen hebben het probleem. Niet alleen met de S6, maar ook de Nexus 5.

////
DynaFix heeft de S6 Edge van mijn vader gerepareerd door het mainboard te vervangen. Ik verwacht deze dinsdag/woensdag weer in huis te hebben.

//////
Na een herinstallatie van mijn eigen S6 om te kijken of het helpt, krijg ik een software update terwijl ik al op 6.0.1. zit. Ik kijk zo even wat de verbeteringen zijn.
Update: blijf nog steeds op 6.0.1, geen veranderingen gevonden.

[ Voor 33% gewijzigd door ViezeVis op 27-03-2016 01:20 ]

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
In mijn situatie was het inderdaad zo dat er zonder simkaart beter bereik was dan met simkaart, echter, het was niet goed. Het bereik zonder simkaart dient 100% te zijn, aldus de monteur van Samsung, dan heb ik het hier over de streepjes voor de indicatie van het bereik ;).

De problemen met de s6 edge van je vader zullen dan vermoedelijk wel verholpen zijn. Ik ben benieuwd naar de uitkomst!

Overigens wil ik nog even melden dat ik vaak met 4g maar een streepje heb. Dit is volkomen normaal en het bereik met 4g is dan ook meer dan prima. Wat de theorie hier achter is staat wel ergens op het forum ;).

Reviews

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-11 12:20
Bekend probleem! Mijn nexus 5 (2013) heeft het zelfde probleem gehad na de update naar android 6. Een hard reset heeft het voor mij verholpen.

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
De S6 edge is inmiddels weer gerepareerd en komt vandaag of woensdag weer terug :)

Pagina: 1