Monitor werkt niet na installatie nieuwe gpu

Pagina: 1
Acties:

• pygesux
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-04-2025
Hallo. Ik heb inmiddels 2 uur geleden een nieuwe videokaart geïnstalleerd. Na het installeren van de drivers kwam er een pop up over updaten bios. Dit was dus voor ongeveer een uur bezig. Daarna ging mijn scherm uit en na nog een kwartier ging mijn pc in standby.
Na het opnieuw opstarten staat mijn scherm uit.

Note: Mijn computer pakte niet de video kaart dus had tijdelijk de hdmi poort op mijn moederbord gestopt.

Specs: videokaart: msi Geforce GTX 970 4g gaming
Moederbord b85m g43

Wat zou ik moeten doen? Gewoon wachten of moet ik andere dingen gaan probereb.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-01 15:04

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Wat je zou moeten doen?

Allereerst de Hangen en Opstartproblemen Troubleshooter op dit forum doornemen en opvolgen.
Vervolgens -als het nog niet werkt- hier je volledige specs posten plus alles dat je hebt geprobeerd en waarom dat niet werkte.

Succes!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Je moederbord pakt standaard de externe grafische kaart indien deze aanwezig is, tenzij je expliciet in je bios aangeeft dat je ook de interne graphics (indien je die hebt) wilt gebruiken.

Als er aangegeven wordt dat je een bios update moet doen dan zou ik dat inderdaad doen. PCI-E is backwards compatible maar heeft met nieuwere videokaarten vaak een bios update nodig om goed te werken. (als dit een uur duurde dan is dat niet goed :P).

Overigens raad ik je aan om oude drivers met DDU te verwijderen in veilige modus voordat je nieuwe drivers installeerd.

Oh en alle dingen die Icephase heeft gezegt! :P

[ Voor 4% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 25-03-2016 22:56 ]

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Wat heb je al geprobeerd ?

Pc opstarten zonder gpu en monitor aansluiten op het mobo zou een goed begin zijn.