Schade gereden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louai
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-01-2022
Mijn vraag

Wilde alleen weten of dit een beetje kan kloppen? Heb een tijdje geleden schade veroorzaakt op de weg, stomme foutje was het, de auto rolde heel langzaam bij de stoplight waardoor ik de auto voor me had getikt. Alleen zegt mijn autoverzekering dat de schade 960 euro bedraagt. Kan dit wel kloppen volgens jou?

Deze auto zou schade hebben opgelopen, het is toch alleen de kenteken?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgsafe.org/aa7e965.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgsafe.org/e7d9d43.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgsafe.org/f3ad6ea.jpg

------------------------------------------------------------------

Dit zijn de kosten:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgsafe.org/3594ebe.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgsafe.org/3704d66.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgsafe.org/384d7b7.jpg

Is het moeite waard om een advocaat in te schakelen?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Is uitrol van het systeem van assuralia. Ga naar je verzekeringsagent, die legt het uit.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
De schade lijkt mee te vallen, dus dat bedrag riekt naar oplichting door de schadehersteller. (wat me totaal niet verbaast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Het grootste bedrag betaal je voor arbeidsloon, ze moesten natuurlijk de bumper er af halen om te checken op schade daaronder van de schokabsorbers etc. Verder hebben ze hem gespoten om het putje rechts van het kenteken weg te krijgen. Dat is met matte lak niet zo eenvoudig te herstellen en daarom ook een duur geintje. Maar zeg nou zelf, als jij een verhaalbare schade hebt, zou je toch ook de garage opdracht geven gewoon alles te doen om hem weer pico bello in orde te maken? De berekende bedragen zijn gewoon de standaard premium prijzen.

Moet je dit bedrag zelf betalen of dekt je verzekering het?
gop1 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 19:49:
De schade lijkt mee te vallen, dus dat bedrag riekt naar oplichting door de schadehersteller. (wat me totaal niet verbaast)
Zijn gewoon normale prijzen voor zo een actie hoor. Niet bij de garage van de turk om de hoek, maar bij een officiële dealer valt het me nog mee.

[ Voor 58% gewijzigd door fsfikke op 25-03-2016 20:03 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:05

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Met hierboven. Ik zie meer schade naast het kenteken. Klein maar als je het goed wilt fixen mag de bumper eraf en kan je gaan spuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 20:10

weebl

YARR!

Dit ziet er uit als een dure BMW, met ditto dure reparatiekosten. Als het een Ferrari was geweest was het denk ik nog duurder ;)
Als het goed is ben je hiervoor gewoon verzekerd en kost het je geen cent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Als je het kenteken trouwens geheim had willen houden had je dat ook even op de rekening moeten blurren natuurlijk...

Verder heeft de garage zijn werk gedaan en gecontroleerd of er niet nog meer schade was (schade hoeft niet alleen maar zichtbaar te zijn, kan onder het plastic ook behoorlijk beschadigd zijn terwijl je verder niks ziet van buiten (gebeurt vaak bij auto's met trekhaak, lijkt niks beschadigd, maar als je beter gaat controleren is de halve achterkant krom :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 15:52
weebl schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 20:12:
Dit ziet er uit als een dure BMW, met ditto dure reparatiekosten. Als het een Ferrari was geweest was het denk ik nog duurder ;)
Ik wil geen reclame maken. Ik heb ook niks met de onderstaande club. Maar dat uitbetalen van de verzekering niks kost is natuurlijk de grootste onzin.
https://www.inshared.nl/jaarbeloning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 20:10

weebl

YARR!

pacificocean schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 20:21:
[...]

Ik wil geen reclame maken. Ik heb ook niks met de onderstaande club. Maar dat uitbetalen van de verzekering niks kost is natuurlijk de grootste onzin.
https://www.inshared.nl/jaarbeloning
Tuurlijk, als je het zo bekijkt dan kost elke schade die gereden wordt door mensen die bij dezelfde maatschappij als jij verzekerd zijn je uiteindelijk geld... Maar dat was niet de essentie van mijn opmerking, dat snap je zelf ook wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louai
Chevy454 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 19:42:
Is uitrol van het systeem van assuralia. Ga naar je verzekeringsagent, die legt het uit.
Is het geheel gratis zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louai
gop1 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 19:49:
Alles kan tegenwoordig, ik meen het :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louai
fsfikke schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 19:53:
Het grootste bedrag betaal je voor arbeidsloon, ze moesten natuurlijk de bumper er af halen om te checken op schade daaronder van de schokabsorbers etc. Verder hebben ze hem gespoten om het putje rechts van het kenteken weg te krijgen. Dat is met matte lak niet zo eenvoudig te herstellen en daarom ook een duur geintje. Maar zeg nou zelf, als jij een verhaalbare schade hebt, zou je toch ook de garage opdracht geven gewoon alles te doen om hem weer pico bello in orde te maken? De berekende bedragen zijn gewoon de standaard premium prijzen.

Moet je dit bedrag zelf betalen of dekt je verzekering het?

[...]

Zijn gewoon normale prijzen voor zo een actie hoor. Niet bij de garage van de turk om de hoek, maar bij een officiële dealer valt het me nog mee.
Dank voor je uitleg!

Maandelijks moet ik 15 euro extra betalen. Dus je zegt dat er niks aan de hand is en de bedrag kan grotendeels kloppen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-09 21:31
Zo te zien is er mogelijk schade achter het kenteken waardoor de bumper gespoten moet worden. Zodra er een volledig paneel gespoten moet worden kan het snel oplopen, zeker met een matte lak zoals deze.

Ook is het onderste deel van de bumper vervormd, dit kan simpel te fiksen zijn maar je kunt niet zien wat er aan de achterkant vervormd/gebroken is.

[ Voor 27% gewijzigd door n0pe op 25-03-2016 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louai
weebl schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 20:12:
Of het mij geen cent zou kosten weet ik niet hoor ik moet wel maandelijks 15 euro betalen,

Hebben ze mij al in de maling genomen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Waarvoor betaal je die €15? Voor je autoverzekering? Je auto moet nog steeds verzekerd zijn, die plicht vervalt natuurlijk niet ;) Je maandbedrag kan ook omhoog gegaan zijn doordat je teruggevallen bent in het aantal schadevrije jaren. Hoe dat precies bij Belgische verzekeringen werkt weet ik niet. Maar de meesten hebben een telefoonnummer waar je het ze kan vragen :)

Maar het lijkt er op dat je gewoon pech hebt gehad dat je een ongelukje gemaakt hebt net met een auto van €130k :p En ook al is de schade beperkt tot dat kleine putje, je kan niet alleen 1 mm2 spuiten, dat ziet er dan gewoon heel lelijk uit. Dus ook met een kleine schade moet de hele bumper gespoten worden. Die man zit er natuurlijk ook niet op te wachten om met een schade te blijven zitten omdat iemand anders niet goed oplette.

[ Voor 38% gewijzigd door fsfikke op 25-03-2016 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louai
mark-k schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 20:18:
Als je het kenteken trouwens geheim had willen houden had je dat ook even op de rekening moeten blurren natuurlijk...

Verder heeft de garage zijn werk gedaan en gecontroleerd of er niet nog meer schade was (schade hoeft niet alleen maar zichtbaar te zijn, kan onder het plastic ook behoorlijk beschadigd zijn terwijl je verder niks ziet van buiten (gebeurt vaak bij auto's met trekhaak, lijkt niks beschadigd, maar als je beter gaat controleren is de halve achterkant krom :X )
En wat als ik zeg dat de snelheid rond de 00.02 km per uur was? man mijn stomme auto rolde in de vrij omdat de weg een klein beetje rara was. Maarja ik was achter de vervloekte stuur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Auto in rolstand? Ik betwijfel het of daar 1k voor gerekend worden moet, maar ben geen schadeexpert. Vind bedragen die worden gerekend voor schadeherstel proportioneel tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louai
Snip

[ Voor 113% gewijzigd door PWM op 26-03-2016 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 20:32
Ik heb een mini, ben vorig jaar aangereden op de afrit. Bestuurder had mij "over het hoofd gezien", en reedt met 120+ op mij in terwijl ik circa 95 reedt.
Vooral achter bumper schade, bij BMW zelf laten repareren, bumper moest geheel opnieuw gespoten worden, totale schade 950 euro.
Moet dus zeggen dat ik jouw rekening vrij hoog vindt, alhoewel het natuurlijk moeilijk oordelen is. Ik weet dat BMW standaard een safety check doet waarbij alle systemen van de auto gecontroleerd worden. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louai
fsfikke schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 20:50:
Waarvoor betaal je die €15? Voor je autoverzekering? Je auto moet nog steeds verzekerd zijn, die plicht vervalt natuurlijk niet ;) Je maandbedrag kan ook omhoog gegaan zijn doordat je teruggevallen bent in het aantal schadevrije jaren. Hoe dat precies bij Belgische verzekeringen werkt weet ik niet. Maar de meesten hebben een telefoonnummer waar je het ze kan vragen :)

Maar het lijkt er op dat je gewoon pech hebt gehad dat je een ongelukje gemaakt hebt net met een auto van €130k :p En ook al is de schade beperkt tot dat kleine putje, je kan niet alleen 1 mm2 spuiten, dat ziet er dan gewoon heel lelijk uit. Dus ook met een kleine schade moet de hele bumper gespoten worden. Die man zit er natuurlijk ook niet op te wachten om met een schade te blijven zitten omdat iemand anders niet goed oplette.
Ik ben het met je eens.

Eerst betaalde ik 25 euro maandelijks. Nu na de verhoging betaal ik 38 euros. Zou wel kloppen ga ik vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
Neem aan dat de eigenaar van een bijna nieuwe BMW 650i Gran Coupe liever bij een goede schadehersteller laat repareren die ervoor zorgt dat de auto weer in nieuwstaat terugkomt. Het kan uiteraard goedkoper maar die keuze is niet aan jou.
De auto is trouwens hersteld door een BMW dealer (Jorssen) en niet door een "zielige turk".

Prijzen die soms genoemd worden door schadeherstelbedrijven zijn soms ook echt belachelijk trouwens, maar daar heb je helaas weinig invloed op. Ik neem aan dat een BMW dealer geen verzekering gaat oplichten en in het rapport staat ook dat er een schade expert naar heeft gekeken.

[ Voor 27% gewijzigd door PWM op 26-03-2016 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louai
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 20:53:
Auto in rolstand? Ik betwijfel het of daar 1k voor gerekend worden moet, maar ben geen schadeexpert. Vind bedragen die worden gerekend voor schadeherstel proportioneel tegenwoordig.
Ja precies, zo traag dat ik het niet eens merkte. En mijn auto aan de voorkant had helemaal niets. Was een klein tikje. Daarom vond ik 960 euro een beetje aan de hoge kant voor zon kleine iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maggoo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10-2020
Compleet normale prijzen, zelf 2 keer in 3 maanden gehad. Een keer dametje op een parkeerterrein, valt ook niet mee aan zo'n stuur draaien, een keer busje en ja die rijden toch allemaal als dwazen. Anyhoes, beide schades bijna niet waarneembaar, nog een grote toeter ook dat ik dat wilde claimen, maar uiteraard wel gedaan. Een keer 900, een keer 1300. Kunststof is lastig spuiten, verdere schades moeten toch onderzocht worden etcetcetc. Onbestaanbaar dat ik wegens het ronduit stupide gedrag van derden dat soort schades voor eigen rekening ga nemen. Afijn, hier spreekt wat frustratie uit, dat moge duidelijk zijn:P, maar bmw meneer en schadebedrijf staan volledig in hun recht en laten een keurige calculatie zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louai
Onno_Devine schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 20:59:
Ik heb een mini, ben vorig jaar aangereden op de afrit. Bestuurder had mij "over het hoofd gezien", en reedt met 120+ op mij in terwijl ik circa 95 reedt.
Vooral achter bumper schade, bij BMW zelf laten repareren, bumper moest geheel opnieuw gespoten worden, totale schade 950 euro.
Moet dus zeggen dat ik jouw rekening vrij hoog vindt, alhoewel het natuurlijk moeilijk oordelen is. Ik weet dat BMW standaard een safety check doet waarbij alle systemen van de auto gecontroleerd worden. Succes.
Gelukkig dat er allemaal verder goed ging met u en misschien met de medepassagiers en vooral met zon snelheid en op de snelweg..

Daarom vind ik mijn bedrag behoorlijk hoog, de snelheid was 00.0003 km/u. Is toch een beetje gek zou je kunnen zeggen. Maarja verder kan ik niks bewijzen zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
louai schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 21:01:
[...]

Ja precies, zo traag dat ik het niet eens merkte. En mijn auto aan de voorkant had helemaal niets. Was een klein tikje. Daarom vond ik 960 euro een beetje aan de hoge kant voor zon kleine iets.
Bij zulke dure auto's is restwaarde na schade ook een issue - dus hij zal 'm echt in nieuwstaat willen hebben en houden. Overigens heb ik een aanrijding van achteren gehad waarbij de auto weinig zichtbare schade had, maar onderhuids voor 2800,- geknakt was. Auto was feitelijk total loss.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louai
n0pe schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 21:00:
[...]

Neem aan dat de eigenaar van een bijna nieuwe BMW 650i Gran Coupe liever bij een goede schadehersteller laat repareren die ervoor zorgt dat de auto weer in nieuwstaat terugkomt. Het kan uiteraard goedkoper maar die keuze is niet aan jou.
De auto is trouwens hersteld door een BMW dealer (Jorssen) en niet door een "zielige turk".

Prijzen die soms genoemd worden door schadeherstelbedrijven zijn soms ook echt belachelijk trouwens, maar daar heb je helaas weinig invloed op. Ik neem aan dat een BMW dealer geen verzekering gaat oplichten en in het rapport staat ook dat er een schade expert naar heeft gekeken.
Oke, een vraag: hoelang moet ik de 15 euro extra betalen? weet je ongeveer hoe het zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louai
maggoo schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 21:02:
Compleet normale prijzen, zelf 2 keer in 3 maanden gehad. Een keer dametje op een parkeerterrein, valt ook niet mee aan zo'n stuur draaien, een keer busje en ja die rijden toch allemaal als dwazen. Anyhoes, beide schades bijna niet waarneembaar, nog een grote toeter ook dat ik dat wilde claimen, maar uiteraard wel gedaan. Een keer 900, een keer 1300. Kunststof is lastig spuiten, verdere schades moeten toch onderzocht worden etcetcetc. Onbestaanbaar dat ik wegens het ronduit stupide gedrag van derden dat soort schades voor eigen rekening ga nemen. Afijn, hier spreekt wat frustratie uit, dat moge duidelijk zijn:P, maar bmw meneer en schadebedrijf staan volledig in hun recht en laten een keurige calculatie zien.
Daar was ik al bang voor en uiteindelijk was het mijn schuld daar niet van. Ik wilde alleen informatie opvragen of het bedrag ongeveer klopte bij de schade.

Trouwens, dat was mijn eerste schade in 13 jaar en hopelijk de laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik heb dit ook wel is meegemaakt. Nadeel is dat bij een klein tikje de bumper uit zijn profiel schiet (de kreukelzone). Waarschijnlijk zie je aan de zijkant dat de bumper een paar mm of een cm uitsteekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louai
NiGeLaToR schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 21:07:
[...]

Bij zulke dure auto's is restwaarde na schade ook een issue - dus hij zal 'm echt in nieuwstaat willen hebben en houden. Overigens heb ik een aanrijding van achteren gehad waarbij de auto weinig zichtbare schade had, maar onderhuids voor 2800,- geknakt was. Auto was feitelijk total loss.
Ja zou ik ook doen om eerlijk te zijn. Het ligt ook een beetje aan de snelheid en vaak is het vanaf 50 km/p goed raak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
louai schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 21:08:
[...]

Oke, een vraag: hoelang moet ik de 15 euro extra betalen? weet je ongeveer hoe het zit
Die vraag kun je het beste aan je verzekeraar stellen, verzekeraars werken met een zogenoemde bonus/malus ladder. Hierin zitten verschillende treden en als er een schade gemeld wordt val je een vooraf vastgesteld aantal treden terug.
Elke trede staat gelijk aan een bepaald kortingspercentage op je verzekeringspremie.

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/16926wl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louai
Deveon schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 21:17:
Ik heb dit ook wel is meegemaakt. Nadeel is dat bij een klein tikje de bumper uit zijn profiel schiet (de kreukelzone). Waarschijnlijk zie je aan de zijkant dat de bumper een paar mm of een cm uitsteekt.
Blijft een stomme foutje van mij. Maarja het is eenmaal gebeurt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemo55
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:17
Heb ooit eens een tikkie van achter gehad bij een stoplicht. Gozert dacht groen licht te zien en gaf gas. Ter plekke de gevolgen bekeken en leek niks aan de hand waardoor ik het heb laten gaan. Later kwam ik erachter dat de achterklap niet meer goed open en dicht ging. Beetje jammer. Maar kan met goed voorstellen dat wanneer je alles met een dure auto goed laat controleren zo aan dat bedrag zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louai
n0pe schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 21:18:
[...]

Die vraag kun je het beste aan je verzekeraar stellen, verzekeraars werken met een zogenoemde bonus/malus ladder. Hierin zitten verschillende treden en als er een schade gemeld wordt val je een vooraf vastgesteld aantal treden terug.
Elke trede staat gelijk aan een bepaald kortingspercentage op je verzekeringspremie.

Voorbeeld:
[afbeelding]
Duidelijk, bedank voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 15:05

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
louai schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 21:01:
[...]

Is niet klein want de gehele bumper gaat eraf en er komt spuitwerk bij kijken. Naast die kentekenplaat zit schade, qua omvang klein maar dat maakt niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louai
nemo55 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 21:19:
Heb ooit eens een tikkie van achter gehad bij een stoplicht. Gozert dacht groen licht te zien en gaf gas. Ter plekke de gevolgen bekeken en leek niks aan de hand waardoor ik het heb laten gaan. Later kwam ik erachter dat de achterklap niet meer goed open en dicht ging. Beetje jammer. Maar kan met goed voorstellen dat wanneer je alles met een dure auto goed laat controleren zo aan dat bedrag zit.
Dat is wel jammer, aan de andere kant had Gozert geluk anders moest meneer net als ik extra betalen

zo fijn gevoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louai
We Are Borg schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 21:23:
[...]

Is niet klein want de gehele bumper gaat eraf en er komt spuitwerk bij kijken. Naast die kentekenplaat zit schade, qua omvang klein maar dat maakt niet uit
Zou best kunnen allemaal en dealers zijn gewoon duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Je kan ook je post editten, dat scheel dubbel/triple posten.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:17
NiGeLaToR schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 21:07:
[...]

Mijn zusje had ook zo n grapje met haar net 1 week oude auto en ja dan wil je dat het gewoon 100% als nieuw word hersteld het is tenslotte niet haar eigen fout toch.
En de tegen partij wilde het wel even simpel oplossen nou zei niet ze wilde het gewoon daar haar eigen dealer gedaan hebben ;)
En ook zoiets op het zicht geen zichtbare schade maar nummerbord eraf bleek er meer schade want was dus meer ingedeukt dan zichtbaar een van de sensoren ook beschadigd ook een klein tikje doet dus veel.
Vergeet niet dat een tikje met een paar 100 kilo altijd harder aankomt hoe zacht je ook gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:42
Het lijkt mij wat veel op het eerste gezicht.

Wat je kan doen: Heb je een juridische bijstands verzekering met daarin verkeer? Leg dit bij hun voor. Zo nee, dan de foto's opvragen van de expert en zelf nog eens beoordelen of dit klopt. Zit het je nog niet lekker? Laat een contrataxatie uitvoeren (kosten: €49,00/€59,00).

[ Voor 29% gewijzigd door Jumpman op 25-03-2016 21:47 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:08

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Áls je onder die 15 euro per jaar wilt uitkomen heb je vaak de mogelijkheid om zelf de schade te betalen.

In nederland krijg je dan je schade vrije jaren terug. en ga je dus niet in premie omhoog, je hebt immers niets geclaimd. vaak heb je een jaar om dit terug te betalen aan de verzekering.

Het bedrag lijkt te kloppen, heb ooit een aanrijding gehad van achteren in een renault clio.
Ook met een snelheid van 2km/u ongeveer, de schade bedroeg 800 euro en is toen ook weer als nieuw herstelt.

Ja BMW's zijn duur, maar gelukkig ben je daarvoor verzekerd ;)

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Deveon schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 21:17:
De bumper is geen onderdeel van de kreukelzone, de bumper wordt op de meeste auto's met een paar klipjes op zijn plek gehouden. De kreukelzone zit onder de bumper en de bumper is geen onderdeel van de kreukelzone.

Het scheef zitten van de bumper waar jij op doelt komt van het feit dat de klipjes waarmee de bumper vastzitten kunnen verbuigen. Echter kunnen deze klipjes simpel vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:36
Gelukkig zit er op een auto een bumper om bij dit soort zaken te zorgen dat er geen schade is... Oh wacht 8)7

Echt, wie er verzonnen heeft dat het ding dat ONTWORPEN is om schades op te vangen klauwen met geld moet kosten om te "repareren" als er schade is |:(

Helaas is dat een normaal bedrag voor een reparatie aan een stootrand...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik vind het helemaal geen gek bedrag eigenlijk. Een paar jaar terug is er eens iemand in de winter op mijn (toen) 15 jaar oude Mazda 626 gereden. Niet bepaald een premium BMW, maar de schade was 750 euro ondanks dat het maar om een paar kleine krasjes ging. Ik heb de schade niet laten repareren en niemand ziet het eigenlijk. Het vervangen van de bumper of het overspuiten zou zo'n bedrag al snel kosten. Verder was er 0,0 schade.

Al met al vind ik dit bedrag dus reuze meevallen, waarschijnlijk zit er ook nog wel schade achter de kentekenplaat.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

louai schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 20:50:
[...]

En wat als ik zeg dat de snelheid rond de 00.02 km per uur was? man mijn stomme auto rolde in de vrij omdat de weg een klein beetje rara was. Maarja ik was achter de vervloekte stuur..
Dat kan best zijn, maar wees even eerlijk: Zou je zelf de persoon die je net heeft aangereden erop vertrouwen "dat het maar heel langzaam was en je echt niet hoeft te controleren of er nog meer schade is"? Persoonlijk zou bij mij ook alles eraf gaan, als ik niet degene ben die fout zat zou ik 100% zeker willen zijn dat ik achteraf niet met extra kosten kom zitten die dan dus niet meer te verhalen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb ooit schade gehad met een Nissan Primera, toen deze pas 4 jaar oud was, bij een kettingbotsing (ik was de eerste in de rij maar de tweede die stopte (ik was op tijd)) en achter mij tikte de auto redelijk aan maar zag niet direct schade maar toch € 4.000,-- schade (en dan geen parkeersensoren etc). De schades daar achter waren veel erger, zelfs iemand heeft toen zijn geleende Opel Corsa van de werkgever totalloss gereden.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louai
Jumpman schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 21:46:
Het lijkt mij wat veel op het eerste gezicht.

Wat je kan doen: Heb je een juridische bijstands verzekering met daarin verkeer? Leg dit bij hun voor. Zo nee, dan de foto's opvragen van de expert en zelf nog eens beoordelen of dit klopt. Zit het je nog niet lekker? Laat een contrataxatie uitvoeren (kosten: €49,00/€59,00).
Heb ik niet en vraag me af of dat iets kan veranderen, helft van het bedrag is arbeidskosten. En niet zo een beetje nee 60 euro per uur. En ik met mijn salaris 11 euro per uur (en bruto)

In iedere geval ik ga het zo laten. Is toch maar 15 euro extra naar de verzekering. Blijft wel stom maar het kan iedereen overkomen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louai
Smuggler schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 21:48:
Áls je onder die 15 euro per jaar wilt uitkomen heb je vaak de mogelijkheid om zelf de schade te betalen.

In nederland krijg je dan je schade vrije jaren terug. en ga je dus niet in premie omhoog, je hebt immers niets geclaimd. vaak heb je een jaar om dit terug te betalen aan de verzekering.

Het bedrag lijkt te kloppen, heb ooit een aanrijding gehad van achteren in een renault clio.
Ook met een snelheid van 2km/u ongeveer, de schade bedroeg 800 euro en is toen ook weer als nieuw herstelt.

Ja BMW's zijn duur, maar gelukkig ben je daarvoor verzekerd ;)
BMW's zijn zeker duur, voortaan durf ik niet eens achter een BMW te rijden. Vorige keer was een tikje (1000 euro) volgende keer ga ik zeker een nieuwe BMW voor meneer kopen.

Ik zei het al, ik ga het zo laten en betaal netjes de 15 euro extra. Verder een advies voor jullie allen, rij nooit achter een peperdure auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

louai schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 15:49:
[...]

Heb ik niet en vraag me af of dat iets kan veranderen, helft van het bedrag is arbeidskosten. En niet zo een beetje nee 60 euro per uur. En ik met mijn salaris 11 euro per uur (en bruto)

In iedere geval ik ga het zo laten. Is toch maar 15 euro extra naar de verzekering. Blijft wel stom maar het kan iedereen overkomen 8)7
Die jongen die aan die auto gewerkt heeft krijgt ook niet €60 in z'n handje hoor. Wat iemand aan salaris krijgt, en wat het kost om iemand een uur te laten werken (+al het materieel, gereedschap, garage, administratie) zijn twee hele verschillende dingen.

Er zijn verzekeringen waarbij je jezelf kan beschermen tegen dit soort verhogingen. Dan val je bij 1 schade niet meteen terug in de korting. Maar dat kost natuurlijk ook weer extra.

En let wel, jij betaalt sowieso €15 per maand meer zodra jij een schadegeval hebt. Of dat nou een schade van €100 is, of dat je een unieke old-timer Ferrari van €2 miljoen total-loss rijdt. Als nog had je alleen €15 extra moeten betalen Het bedrag maakt totaal niets uit en zoals je aan de reacties hier hebt kunnen zijn zijn goedkopere auto's net zo duur bij schades.
Zo werken autoverzekeringen gewoon, normaal weten mensen dat als ze beginnen met auto's hebben, nu leer je het op deze manier :p

[ Voor 21% gewijzigd door fsfikke op 26-03-2016 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louai
Grrrrrene schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 22:12:
Ik vind het helemaal geen gek bedrag eigenlijk. Een paar jaar terug is er eens iemand in de winter op mijn (toen) 15 jaar oude Mazda 626 gereden. Niet bepaald een premium BMW, maar de schade was 750 euro ondanks dat het maar om een paar kleine krasjes ging. Ik heb de schade niet laten repareren en niemand ziet het eigenlijk. Het vervangen van de bumper of het overspuiten zou zo'n bedrag al snel kosten. Verder was er 0,0 schade.

Al met al vind ik dit bedrag dus reuze meevallen, waarschijnlijk zit er ook nog wel schade achter de kentekenplaat.
Geloof ik best, misschien zat toch schade achter de kenteken. Toen had ik alleen een foto van gemaakt verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louai
fsfikke schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 15:55:
[...]

Die jongen die aan die auto gewerkt heeft krijgt ook niet €60 in z'n handje hoor. Wat iemand aan salaris krijgt, en wat het kost om iemand een uur te laten werken (+al het materieel, gereedschap, garage, administratie) zijn twee hele verschillende dingen.

Er zijn verzekeringen waarbij je jezelf kan beschermen tegen dit soort verhogingen. Dan val je bij 1 schade niet meteen terug in de korting. Maar dat kost natuurlijk ook weer extra.

En let wel, jij betaalt sowieso €15 per maand meer zodra jij een schadegeval hebt. Of dat nou een schade van €100 is, of dat je een unieke old-timer Ferrari van €2 miljoen total-loss rijdt. Als nog had je alleen €15 extra moeten betalen.
Weet ik, ik zei alleen dat helft van het bedrag arbeidskosten waren. De schade was niet zo groot. Maargoed ik ga netjes de 15 eurotjes betalen en voor de volgende keer ga ik extra opletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Controleer even hoe lang je extra betaalt, er is namelijk een grotere kans dat het voor jou goedkoper is om zelf de schade te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fsfikke schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 15:55:
[...]

En let wel, jij betaalt sowieso €15 per maand meer zodra jij een schadegeval hebt. Of dat nou een schade van €100 is, of dat je een unieke old-timer Ferrari van €2 miljoen total-loss rijdt. Als nog had je alleen €15 extra moeten betalen Het bedrag maakt totaal niets uit en zoals je aan de reacties hier hebt kunnen zijn zijn goedkopere auto's net zo duur bij schades.
Zo werken autoverzekeringen gewoon, normaal weten mensen dat als ze beginnen met auto's hebben, nu leer je het op deze manier :p
je bent vaak maar verzekerd tot 1 miljoen ;) dus ik zou die ferrari maar niet total loss rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:52
Mijn WA verzekering gaat tot 2,5 miljoen per gebeurtenis volgens mij.

Heb me al regelmatig afgevraagd wat er dan gebeurd als je een autotrailer met 10 Ferrari's van de weg afdrukt en die 2,5 miljoen niet genoeg mocht zijn. Zelf de rest bijlappen ofzo? :+

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
louai schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 16:00:
[...]

Weet ik, ik zei alleen dat helft van het bedrag arbeidskosten waren. De schade was niet zo groot. Maargoed ik ga netjes de 15 eurotjes betalen en voor de volgende keer ga ik extra opletten.
En wat als jet jouw eigen auto was met deze schade?
Dan had je het toch ook piekfijn netjes terug in orde gewild of maakt een deukje jouw niet uit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Paul schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 22:00:
Gelukkig zit er op een auto een bumper om bij dit soort zaken te zorgen dat er geen schade is... Oh wacht 8)7

Echt, wie er verzonnen heeft dat het ding dat ONTWORPEN is om schades op te vangen klauwen met geld moet kosten om te "repareren" als er schade is |:(

Helaas is dat een normaal bedrag voor een reparatie aan een stootrand...
+1 met 1 km/u achteruit tegen een andere auto aangerold tijdens het parkeren, 1145 euro schade aan die auto, 0 aan mijn auto (die nog bumpers heeft waarmee je kan.. bumpen.)

Waarom die dingen tegenwoordig 'van glas' zijn snap ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TommyboyNL schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 16:18:
Controleer even hoe lang je extra betaalt, er is namelijk een grotere kans dat het voor jou goedkoper is om zelf de schade te betalen.
Dit.

In NL is het echt belabberd geregeld. Daar kan zelf een schade betalen tot 2000 euro al snel uit. Het is zuur, maar als je het kan missen, en als je verwacht dat je de komende jaren auto blijft rijden (prive) ben je simpelweg goedkoper uit.

Daarom rij ik zelf met een eigen risico van 1000 euro, want dat was ik toch al van plan om zelf te betalen bij een schuldschade / all risk schade.

Het verschilt natuurlijk per premie (basisbedrag + schadevrije jaren) en hoe de korting per schadevrij jaar is geregeld, daarom moet je altijd even zelf checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:21
Ik heb 2 deuren aan 1 zijde laten uitdeuken en de deuren plus de 2 schermen laten spuiten in lastige metallic lak (Ford), dit was 1100euro incl. Was iemand langs gebeukt met wegrijden, forse schade dus. Gedaan bij de VW dealer (daar ik daar al goede ervaringen had). Dus 1050 incl is wel een forse prijs voor een achterbumper plus kenteken. Maar niet extreem hoog, en BMW zal wel iets duurder zijn dan Ford.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
louai schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 15:53:
[...]

Ik zei het al, ik ga het zo laten en betaal netjes de 15 euro extra. Verder een advies voor jullie allen, rij nooit achter een peperdure auto.
Of er gewoon niet tegenaan rijden natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Xander schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 16:55:
Mijn WA verzekering gaat tot 2,5 miljoen per gebeurtenis volgens mij.

Heb me al regelmatig afgevraagd wat er dan gebeurd als je een autotrailer met 10 Ferrari's van de weg afdrukt en die 2,5 miljoen niet genoeg mocht zijn. Zelf de rest bijlappen ofzo? :+
De lading is verzekerd door de distributeur, jouw schade is alleen de schade aan de truck + de schade aan de geleiderail :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 22:43
In die bumper zitten ook nog redelijk wat sensoren die losgemaakt / vastgemaakt + weer getest moeten worden , vergeet dat ook niet.
Lijkt allemaal weinig werk maar is het niet ... Bumper er af is tegenwoordig meestal ook al die dingen loshalen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Smuggler schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 21:48:

Eigenlijk moet je elke schade die je zelf kunt betalen ook gewoon zelf betalen. Deze schade zou ik ook gewoon zelf betalen om de verzekering erbuiten te houden.

Een verzekering is om te dekken wat je niet kunt betalen, niet om te dekken wat je wel kunt betalen (wat in de V.S. gebruikelijk is). Jammer dat deze cultuur overwaait naar Europa, waar men inmiddels zelfs telefoons loopt te verzekeren.

[ Voor 7% gewijzigd door Trommelrem op 28-03-2016 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, weet je hoe zuur het is je net nieuwe telefoon uit je handen te laten vallen op waarop deze kapot slaat? :'( Ben blij dat er verzekeringen voor telefoons zijn.

Nou ja, ik blijf bij mijn mening. Veel schade wordt ook overrated, extra uren aan toegevoegd omdat de verzekering toch wel betaald, en omdat de verzekering in kleine gevallen nooit een controleur stuurt voor een second opinion.

Nog nooit in een schadegeval geweest gelukkig sinds tijden van mijn rijbewijs, eenmalig dat iemand bovenop mij geknald was en 1x dat ik vol tegen een bus aansmakte met m'n mountainbike :P Maar die kwam ook een zijstraat uit zonder te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2016 @ 02:07:
Zo, weet je hoe zuur het is je net nieuwe telefoon uit je handen te laten vallen op waarop deze kapot slaat? :'( Ben blij dat er verzekeringen voor telefoons zijn.
Voor een reparatie van 300 euro ga je toch geen verzekering afsluiten?

Vaak is er nog een eigen risico van 100 euro, waardoor het verschil maar 200 euro is. Beetje zonde van het geld. In de V.S. doet men zo'n beetje hetzelfde: Een autoverzekering dekt alles van US$ 0 tot 20.000,-, maar alles daarboven moet je zelf betalen. Hier is het andersom: Een autoverzekering dekt van EUR 100 (als je een eigen risico hebt) tot 2.500.000,-: Datgene wat je niet kunt betalen.
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2016 @ 02:07:

Nou ja, ik blijf bij mijn mening. Veel schade wordt ook overrated, extra uren aan toegevoegd omdat de verzekering toch wel betaald, en omdat de verzekering in kleine gevallen nooit een controleur stuurt voor een second opinion.
Er zullen geen extra uren worden toegevoegd, maar men zal ook niet bezuinigen op de reparatie. Het is een kat- en muisspelletje tussen schadebedrijf en verzekeraar. Schadebedrijf zoekt de grens op waarbij het voor de verzekeraar nog steeds voordeliger is om zondermeer uit te keren.

[ Voor 29% gewijzigd door Trommelrem op 28-03-2016 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

louai schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 15:53:
[...]

Volgens mij begrijp jij nog altijd niet hoe bonus/malussysteem werkt. De EUR 15 hogere verzekeringspremie die jij moet betalen staat geheel los van schadebedrag en is puur gekoppeld aan het feit dat je schade gereden hebt. Of het bedrag nu EUR 10 of EUR 100000, je zou dezelfde daling op malusladder hebben en dus evenveel extra premie moeten betalen. Het maakt niet uit waar je tegenaan rijdt, maar dat je ergens tegenaan rijdt. Vooral onderin de bonus/malus merk je dat zeer direct in de premie :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1