APU maximaal video geheugen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• itcouldbeanyone
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-01 21:54
Voor een bepaald programma genaamd Space engine wil ik een test setup bouwen met veel video geheugen.
Omdat dit programma video geheugen vreet zit ik te denken aan een APU amd of intel die het geheugen deelt met dat van je cpu.
Nu heb ik op het net gevonden over wat oudere types dat het bij 4gb op houdt.
Voordat ik overga op een aanschaf van een APU. Ben ik benieuwd of nieuwere moddellen meer geheugen ondersteunen. Mijn doel is 16GB+ is dit mogelijk op een APU.
Of moet ik hiervoor nog een aantal jaar wachten.
Op de amd site kan ik hier niks over vinden

Ben niet slim, maar wel dom

Alle reacties

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:21
Tja Space Engine is zeker engine gelimitwerd. Vraagt veelste veel geheugen etc. Ik zou inderdaad even wachten op wat Zen te bieden heeft.

[ Voor 65% gewijzigd door Puddi Puddin op 25-03-2016 22:30 ]

• itcouldbeanyone
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-01 21:54
Puddi Puddin schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 20:36:
Tja Space Engineers is zeker met de nieuwe update extreem engine gelimiteerd. Ik haal op mijn GTX970 prima fps maar het spel speelt gewoon niet smooth (random stutters, sensivity heeft een soort van happers). Voor zo ver ik op google heb gevonden is 2GB de max voor een APU.
heb nu zelf een crossfire setup met 2x hd7970 64gb ram en een i7, en merk gewoon dat het aantal video geheugen de bottleneck is.

wil je mooie gedetaieerde renders op 4k , daar is die engine niet echt geschikt voor. maar een alternatief is er ook niet.

het is een super gaaf project/programma vandaar dat ik er een kleine inversteering voor over heb, maar dan moet er wel een mogelijkheid zijn tot, zover ik weet willen hun de engine niet aanpassen naar 64bit bijvoorbeeld.

hmm ik ben benieuwd hoe het zit met de A10 bijvoorbeeld of de ZEN strax, daar kan ik nog niets van vinden

Ben niet slim, maar wel dom

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

itcouldbeanyone schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 22:18:
[...]

heb nu zelf een crossfire setup met 2x hd7970 64gb ram en een i7, en merk gewoon dat het aantal video geheugen de bottleneck is.

wil je mooie gedetaieerde renders op 4k , daar is die engine niet echt geschikt voor. maar een alternatief is er ook niet.

het is een super gaaf project/programma vandaar dat ik er een kleine inversteering voor over heb, maar dan moet er wel een mogelijkheid zijn tot, zover ik weet willen hun de engine niet aanpassen naar 64bit bijvoorbeeld.

hmm ik ben benieuwd hoe het zit met de A10 bijvoorbeeld of de ZEN strax, daar kan ik nog niets van vinden
Houd het bij videokaarten voor je vram. Een R9 390 is verkrijgbaar met 8GB, een Titan X met 12.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold