Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Automatisch Albert Heijn Moestuintjes bewateringsysteem met

Pagina: 1
Acties:

• blpasd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-03 21:01
Graag wil ik wat terug geven aan de Tweakers gemeenschap, daarom dit topic :D

Ik heb, samen met Anton Mulder, een Automatisch Albert Heijn Moestuintjes bewateringsysteem met Arduino gemaakt.

Meer informatie (en code) is te vinden op www.robertmusters.nl/moestuin
.. met LIVESTREAM 8)

[ Voor 4% gewijzigd door blpasd op 25-03-2016 17:01 . Reden: livestream humor ]

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:56

CyBeRSPiN

sinds 2001

Haha, cool.

Of je gebruikt die standaard plastic bak waar je alle moestuinpotjes in kunt zetten en goot daar om de paar dagen een beker water in, wel minder cool, dat wel :)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Geheel OT, maar die livestream werkt nog steeds met flash? :/

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• blpasd
SinergyX schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 17:04:
Geheel OT, maar die livestream werkt nog steeds met flash? :/
Is van YouTube zelf, als ik iets kan doen, let me know :*)

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Leuk gedaan zeg! :)
Kan je er misschien iets meer over vertellen?
(Anders is dit topic zo dood :P )

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:38
Grappig, dat doe ik nu ook al een paar weken. Water systeem is nu los omdat ik een nieuwe PCB aan het maken ben waar alles netjes met een stekker op aangesloten kan worden. De nieuwe site is ook onderweg maar wordt door iemand gemaakt die dat ook echt kan. :P

www.bolneze.nl

Inventaris - Koop mijn meuk!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:36
Leuk knutsel project, zou wel even het geluid uitzetten van de stream ;)

• blpasd
anandus schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 17:11:
Leuk gedaan zeg! :)
Kan je er misschien iets meer over vertellen?
(Anders is dit topic zo dood ;) )
Ja zeker kan en wil ik dat :D

Het idee is ontstaan in een robotlaboratorium omdat Anton moestuintjes had en tsja je moet wat naast je afstuderen denk ik?
Anton had al vrij snel het spul aan de praat en ik bedacht me dat ik ook alle hardware thuis had liggen. Dus heb het nagemaakt en beschikbaar gemaakt voor jullie :)

Via Ubuntu wordt data vanaf de Arduino gelezen via de seriele poort, de data wordt dan als bestand gestuurd naar mijn hoster. Daar maak ik gebruik van Python, Flask, Nginx, unicorn (denk ik) en basic HTML (zoals je kan zien :9 ). Zijn hele leuke tutorials over deze stack te vinden, zeker de moeite waard!

Features requests zijn ook welkom :P

• blpasd
MBgek schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 17:15:
Leuk knutsel project, zou wel even het geluid uitzetten van de stream ;)
Het bakken van een eitje op de achtergrond is rustgevend dacht ik... Staat uit nu :+

• blpasd
chaoscontrol schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 17:14:
Grappig, dat doe ik nu ook al een paar weken. Water systeem is nu los omdat ik een nieuwe PCB aan het maken ben waar alles netjes met een stekker op aangesloten kan worden. De nieuwe site is ook onderweg maar wordt door iemand gemaakt die dat ook echt kan. :P

www.bolneze.nl
Heel vet! Reddit er ook al bij zie ik :P
Met welke hardware doe jij het?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Leuk gedaan!

Het probleem is alleen dat die el-cheapo vochtigheidssensoren niet echt een lang leven hebben als ze constant in natte aarde staan :/

offtopic:
Oh en vergeet de edit-knop niet ;)

[ Voor 13% gewijzigd door fsfikke op 25-03-2016 17:51 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:38
blpasd schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 17:27:
[...]

Heel vet! Reddit er ook al bij zie ik :P
Met welke hardware doe jij het?
Heb een nano met daarop diverse sensoren (temp, luchtvochtigheid, lux, grondvochtigheid). Deze data wordt serieel aan de computer gevoerd waar ik een eigen gebouwde windows service heb draaien die het in een mssql database gooit. Die data gebruik ik ook op de site in de grafieken e.d. :)

Op basis van de grondvochtigheid worden wat waterpompjes voor X aantal seconden aangestuurd door diezelfde nano via een relais. Ik heb momenteel alleen wat issues met de grondvocht meters. Ik gebruik deze maar echt nauwkeurig zijn ze niet, metingen gaan ook alle kanten op. Het nauwkeurigst is het nog als ik ze 1x per uur 5minuten laat checken (1x per 5 seconden) en dan de laatste waarde gebruik, dus na 5min.

Hoe doe jij dit?
fsfikke schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 17:51:
Leuk gedaan!

Het probleem is alleen dat die el-cheapo vochtigheidssensoren niet echt een lang leven hebben als ze constant in natte aarde staan :/

offtopic:
Gelukkig kosten ze geen drol, ze verschillen alleen wel van elkaar qua waarden, of heb ik een rotte batch?

[ Voor 16% gewijzigd door chaoscontrol op 25-03-2016 17:55 ]

Inventaris - Koop mijn meuk!

• blpasd
fsfikke schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 17:51:
Leuk gedaan!

offtopic:
Ik laat je weten hoelang deze YL-38 vochtigheidssensor kit het volhoud :)

• blpasd
chaoscontrol schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 17:55:
[...]

Heb een nano met daarop diverse sensoren (temp, luchtvochtigheid, lux, grondvochtigheid). Deze data wordt serieel aan de computer gevoerd waar ik een eigen gebouwde windows service heb draaien die het in een mssql database gooit. Die data gebruik ik ook op de site in de grafieken e.d. :)

Op basis van de grondvochtigheid worden wat waterpompjes voor X aantal seconden aangestuurd door diezelfde nano via een relais. Ik heb momenteel alleen wat issues met de grondvocht meters. Ik gebruik deze maar echt nauwkeurig zijn ze niet, metingen gaan ook alle kanten op. Het nauwkeurigst is het nog als ik ze 1x per uur 5minuten laat checken (1x per 5 seconden) en dan de laatste waarde gebruik, dus na 5min.

Hoe doe jij dit?
Ook via een relais en X seconden.
Ik heb wel een ander type sensor: http://www.ebay.com/itm/S...264068:g:EVoAAOSwGotWjSRk

Anton zijn waarden zijn "stabiel": http://www.moestuin.0x61.nl/
En de mijne ook ...

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:53

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Kan je in dit topic wat meer uitleg geven?

En, als je wat wil toevoegen aan je laatste post, kan je hem editten; meerdere keren achter elkaar posten is niet de bedoeling.

Thanks! :)

Wise enough to play the fool

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Intressant, ik heb moestuintjes en een arduino. maar wat moet ik nu verder doen? Graag meer uitleg, wat er nodig is, hoe het werkt, en pics ..... 😄

Everything is better with Bluetooth

Pagina: 1