Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Rails voor onder het server rack?

Pagina: 1
Acties:

• RL600
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-07 17:55
Beste allen,

Ik ben sinds kort in het bezit van een serverkast.
Nou staat deze met de achterkant tegen de muur (ja een grote server kast is een aanslag op de ruimte, dus kan hem niet gelijk vrij zetten ;) )
Iedere keer als ik iets aan de achterkant wil toevoegen dan moet ik hem van de plek halen. Ik zit nu nog in de "opbouw" fase, dus dat gaat nu nog zonder problemen. Als er straks wat meer inzit wordt dat problematischer en om er voor te zorgen om niet kreupel te worden moet er wat bedacht worden ;)

Ik zat zelf te denken aan iets van rails te maken op de grond en hem daarop te zetten zodat hij over de rails heen en weer kan. Is dit een goed idee? Het gaat me er nu vooral om wat ideeën op te doen. Niks zal per direct worden doorgevoerd, maar vooral brainstormen is het nu.

Alle info of ideeën zijn welkom! Heb je hetzelfde probleem gehad en heb je reeds een oplossing, please let me know!

P.S. het is een serverkast met wielen gelukkig, maar is alsnog vrij k*t om heen en weer te slepen en vooral recht heen en weer is erg vervelend.

• Yves Van Dijck
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-02 15:35
lijkt leuk
maar is de pragmatische oplossing geen mogelijkheid? Zet de kast met links of rechtse wand tegen de muur ipv met de rug

• RL600
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-07 17:55
Geloof me, dat gaat niet lukken er is dat echt te weinig ruimte om helemaal met de zij tegen de muur te zetten. Hopelijk in de toekomst, maar nu nog niet.

Ik was op zoek naar oplossing die het tot dan toe wat kan vergemakkelijken.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-11 22:14

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je kan het beste zo'n kast hoe dan ook niet met de achterkant strak tegen de muur zetten ivm airflow. Alle warme lucht van de apparatuur wordt naar achter geblazen en als daar de muur is, kan het niet weg en ben je je apparatuur gewoon aan het koken in z'n eigen sop.

IMO, als je er niet de ruimte voor hebt, moet je het gewoon niet nemen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:15
Afbeeldingslocatie: https://netwerkproducten.com/content/images/135296.jpg?x=400

Daar bestaan dus reeds producten voor :9
Wel kijken naar het merk van de kast, kunnen verschillen van merk tot merk

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hero of Time schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 21:57:
Je kan het beste zo'n kast hoe dan ook niet met de achterkant strak tegen de muur zetten ivm airflow. Alle warme lucht van de apparatuur wordt naar achter geblazen en als daar de muur is, kan het niet weg en ben je je apparatuur gewoon aan het koken in z'n eigen sop.

IMO, als je er niet de ruimte voor hebt, moet je het gewoon niet nemen.
Amen, het heeft toch helemaal geen zin om zoiets neer te zetten als het niet kan ademen.
Pagina: 1