advies RAM geheugen uitbreiding ruimte gebrek

Pagina: 1
Acties:

• Sjiron
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-07-2024
eerst zal ik de producten die nu in pc zitten doorgeven:
pricewatch: Scythe Gentle Typhoon D1225C12B4AP-14 (1450 rpm), 120mm

pricewatch: G.Skill Ripjaws F3-12800CL9D-8GBRL

specs: https://drive.google.com/...lcGJMLTA/view?usp=sharing

mijn probleem
ik wil graag m'n ram upgraden maar past niet.
ruimte te kort met mijn moederboard zie fotos: http://imgur.com/a/E5VzG

mijn vraag:
wat is de beste oplossing?
optie 1: slim fan aan de kant van cpu koeler zetten (bijvoorbeeld: pricewatch: Scythe Slip Stream Slim 1200rpm, 120mm ) zodat zelfde stickie ram er past.

vraag: maakt het uit als de fan aan de achterkant van de cpu koeler (dezelfde soort fan als nu aan voorkant zit) sterker is? slecht voor de airflow ofzo ik OC m'n cpu redelijk hard. i2500K 3.5 GHz naar 4.5.

optie 2

ander merk RAM geheugen bijprikken met zelfde stats, zonder die rare ijzeren dingen er op zou het moeten passen?

vraag: maakt ander merk uit als het ook dd3 1600 mzh is? misschien toch nog krap enige druk op de kaart slecht voor prestaties?

optie 3
huidige 2 er uit en 2 sticks van 8 GB plaatsen. (wel duur, veiligere optie?)

optie 4
andere CPU koeler.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
VR pc.

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-02 15:26
Het ziet eruit alsof het gewoon gaat passen, haal de fan eens los, zet je ram erin en fan r weer op. De fan kan ook nog een beetje schuiven als ik het goed zie

🇺🇦

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Die "rare ijzeren dingen" op je geheugen zitten daar voor de sier. Kijk eens of ze er makkelijk af kunnen, dan kan je hetzelfde geheugen kopen. Of koop geheugen met dezelfde specs, maar dan zonder die hele opbouw.

• Sjiron
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-07-2024
Reepje schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 16:43:
Die "rare ijzeren dingen" op je geheugen zitten daar voor de sier. Kijk eens of ze er makkelijk af kunnen, dan kan je hetzelfde geheugen kopen. Of koop geheugen met dezelfde specs, maar dan zonder die hele opbouw.
ik kan ze na te googlen inderdaad verwijderen. maar zijn ze niet nodig voor hitte verspreiding?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Sjiron schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 17:06:
[...]

ik kan ze na te googlen inderdaad verwijderen. maar zijn ze niet nodig voor hitte verspreiding?
Nee, ze zijn vooral voor de looks. Fabrikanten willen graag verkopen, maar hoe verkoop je dat saaie geheugen? Precies we plakken er wat metaalachtigs op (kost misschien 20 cent), geven het een pakkende naam (Bijv RIP JAWS)
en je kan zo 1 tientje extra vragen. En de consument hapt toe.

Kassa.

Maar ik zou dus gewoon low profile geheugen kopen en erbij prikken.

[ Voor 6% gewijzigd door Reepje op 25-03-2016 17:21 ]