Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds 2 maanden een acer T3-710 desktop. Sinds anderhalve week kan ik niet meer op internet.
Volgens het netwerkcentrum ben ik gewoon verbonden met mijn netwerk (kabel) maar mijn internet browsers explorer en Firefox openen niets.
Heb de volgende dingen al geprobeerd.
IP release, renew
Firewall uitgeschakeld
Antivirus uitgeschakeld (eset)
Modem/router gereset

Ik kan ook tevens niet via mijn computer in mijn router komen.
Als ik een laptop aan dezelfde lan kabel koppel kan ik wel gewoon op internet.

Wie kan mij hiermee helpen?

Beste antwoord (via Verwijderd op 27-03-2016 17:02)

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:04
En nog 1 tip wat killerAce ook zegt (verwijder eens je lan drivers en instal ze opnieuw of update)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Zou je een ipconfig /all willen posten?
Zou je een tracert 213.239.154.20 willen posten?

Beiden vanaf de command prompt...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:33

Liberteh

All your base belong to me

Vergeet ook niet de aanpassingen die niet helpen weer terug te draaien.

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok zojuist gedaan. Zit nu op tablet dus weet niet hoe ik een foto van mijn desktop kan toevoegen.
Tracking route to tweeakters.net (213.239.154.20
Over a maximum of 30 hops
1 2 Ms 2 Ms 3 Ms 192.168.0.1
2 8 Ms 9 Ms 8 Ms 10.15.144.1
3 9 Ms 10 Ms 9 Ms 212.142.56.49
4 * * * request time put
5 14 Ms 14 Ms 15 Ms nl-ams04-ri2-ae11-0.aorta.net (84.116.134.69)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
6 16 Ms 15 Ms 15 Ms Amsix.true.nl (80.249.208.171)
7 27 Ms 18 Ms 16 Ms ams7.edge01.tengig-6-1-11.true.nl (87.233.1.218)
8 16 Ms 16 Ms 14 Ms tweeakters.net (213.239.154.20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zie wel bij activiteit verbinding
616.611 verzonden en 4.218.106 ontvangen en loopt op.

Heb niet het meeste verstand van dit soort dingen helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik denk dat je DNS servers niet goed staan ingesteld of dat je router gehackt is

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DNS servers hoe kan ik die zien of die goed staan

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2016 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al je router gereset? (incl.het minimaal 5 minuten loskoppelen van stroom en lijn?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee heb alleen de stekker eruit gehaald en er weer in na 10 tellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNO
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-09 22:02

TNO

cake.

Doe even een ipconfig /all vanaf de command prompt zoals lier ook al aangaf. Dan zien we ook je DNS-servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Router opnieuw gerest. Geen oplossing helaas. Hoe kan ik de command hier neerzetten. Kan geen foto maken en hierin plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Kopieren -> plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
helaas lukt het plakken niet vanaf Ipad.
Welke gegevens willen jullie zien dan type ik dat even over
DNS servers zijn 62.179.104.196
213.46.228.196

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Default gateway 192.168.0.1
DHCP server 192.168.0.1
DHCPv6 IAID 45657837

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Realtek PCIe GBE Family controller
DHCP enabled YES
IPv4 Addres 192.168.0.20 (preferred)
255.255.255.0

Hebben jullie dan voldoende gegevens vanuit de ipconfig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als ik in de beheergebeurtenissen kijk van de Realtek PCIe GBE Family controller (ethernet)
dan zijn er 2444 gebeurtenissen beschikbaar vanaf datum dat ik niet meer online kan. Dit zijn allerlei waarschuwingen en foutmeldingen. waaronder deze:

Deze computer kan het netwerkadres (van de DHCP-server) iet vernieuwen voor de netwerkkaart met netwerkadres 0xB8AEEDBB391D. De volgende fout is opgetreden: 0x79. De computer zal blijven proberen om zelf een adres van de server met netwerkadressen (DHCP-server) te verkrijgen.\

Network List Manger rapporteert geen verbinding met internet

Er kan geen verbinding worden gemaakt met WMIS (Windows Metadata and Internet Services)

Installatie van stuurprogramma is mislukt, resultaat=0x80072EFE voor devnode SWD\IP_TUNNEL_VBUS\ISATAP_3

Zal verder niet alles erin zetten :) Zijn dit dingen waarbij een lampje gaat branden bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:33

Speedmaster

Make my day...

Zet het IPv6 deel van je netwerkkaart uit en probeer dan even opnieuw te verbinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist het vinkje van IPv6 uitgezet via eigenschappen Ethernet maar helaas geen verschil nog steeds geen internet. Heb opnieuw verbonden en zelfs computer herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De IP-adreslease 192.168.0.20 voor de netwerkkaart met het netwerkadres 0xB8AEEDBB391D is geweigerd door de DHCP server 192.168.0.26 ( de DHCP server heeft een DHCPNACK bericht verzonden zie ik nu ook. jullie bekend hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu weer een andere waarschuwing:
Er is een gecorrigeerde hardwarefout opgetreden

Onderdeel" PCI Express Root Port
Foutbron: Geavanceerde foutrapportage PCI Express

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er staan nogal een aantal meldingen in die telkens terugkomen in de logfile. Staan er zo 2400 meldingen in met fout en waarschuwing sinds 19 maart. Dat is ingeveer de datum dat ik niet meer online kom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

De IP-adreslease 192.168.0.20 voor de netwerkkaart met het netwerkadres 0xB8AEEDBB391D is geweigerd door de DHCP server 192.168.0.26 ( de DHCP server heeft een DHCPNACK bericht verzonden zie ik nu ook. jullie bekend hiermee?

Je standaard DHCP server zou 192.168.0.1 moeten zijn en niet 192.168.0.26 in een normale thuis situatie. Toevallig een NAS neergezet met DHCP, een tweede accesspoint die als DHCP server staat te werken? Of een virtuele machine draaien die ook DHCP server is?

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb de computer via een kabel aan een poweradapter (devolo 500) gekoppeld die ook wifi uitzend. Wifi is gekloond met de gegevens van de router.
Dit heeft vanaf het begin zo gewerkt, totdat ineens internet niet meer kan worden gestart.

Was al van plan om van ziggo naar kpn glasvezel over te stappen. Zal hiermee denken jullie dit probleem ook verholpen kunnen gaan worden?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2016 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 22:57:
Heb de computer via een kabel aan een poweradapter (devolo 500) gekoppeld die ook wifi uitzend. Wifi is gekloond met de gegevens van de router.
Dit heeft vanaf het begin zo gewerkt, totdat ineens internet niet meer kan worden gestart.

Was al van plan om van ziggo naar kpn glasvezel over te stappen. Zal hiermee denken jullie dit probleem ook verholpen kunnen gaan worden?
Een van de "problemen" is de aanwezigheid van een poweradapter. Dit kan je zelf verhelpen, zelfs zonder een andere provider te kiezen ;)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De verbinding heeft in het begin altijd goed gewerkt. Als ik een laptop aan dezelfde kabel aansluit kan ik wel op internet. Dus lijkt me sterk dat het dan aan de poweradapter ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Hoe staat je tijd/datum, en als je een ander (tijdelijk) gebruikersaccount aanmaakt in W10

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tijd datum staat gewoon goed. Heb ander account geprobeerd maar zelfde probleem. Bedankt voor het meedenken. Zijn er nog andere dingen die ik evt zal kunnen doen? Computer helemaal opnieuw instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 11:25:
De verbinding heeft in het begin altijd goed gewerkt. Als ik een laptop aan dezelfde kabel aansluit kan ik wel op internet. Dus lijkt me sterk dat het dan aan de poweradapter ligt.
Dan zit het zeker weten in je pc idd, en is een windows herstel missc idd de oplossing, maar wel gelijk een rigoureuze oplossing. Je kan met hijackthis een log maken en die eens hier plaatsen (missc zit er een prog dwars ;)

Ps ben je wel admin op de pc, (ook een leuke ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door Mel33 op 26-03-2016 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Update ff je realtek drivers door ze ff te downloaden op een andere pc en ze op usb stick te zetten.
Heb je na updaten nog geen verbinding, reset dan ff je tcp/ip stack
https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/299357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zet ik dat op mijn desktop? Heb geen internet namenlijk. Zojuist mijn desktop rechtstreeks op de router gekoppeld en nog steeds zelfde probleem. Devolo issue dus hiermee uitgesloten. Zit toch iets dwars in mijn dekstop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:44
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 11:43:
Hoe zet ik dat op mijn desktop? Heb geen internet namenlijk. Zojuist mijn desktop rechtstreeks op de router gekoppeld en nog steeds zelfde probleem. Devolo issue dus hiermee uitgesloten. Zit toch iets dwars in mijn dekstop
Misschien met een ander apparaat het internet op? Bijvoorbeeld het apparaat waarmee je dit typt? Apparaat aan desktop koppelen, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
ga eens met Msconfig alles uitzetten en diagnostisch opstarten

en via je laptop hijackthis downloaden

[ Voor 5% gewijzigd door Mel33 op 26-03-2016 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Heb je mijn post wel gelezen ?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
En nog 1 tip wat killerAce ook zegt (verwijder eens je lan drivers en instal ze opnieuw of update)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist de drivers opnieuw geinstalleerd. Helaas geen verbetering. Nu ben ik bezig met via de tool

netsh int ip reset c:\resetlog.txt en netsh int ip reset werkt niet. krijg reactie Resetting failes toegang geweigerd Theres no user specified settings to be rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 12:10:
Zojuist de drivers opnieuw geinstalleerd. Helaas geen verbetering. Nu ben ik bezig met via de tool

netsh int ip reset c:\resetlog.txt en netsh int ip reset werkt niet. krijg reactie Resetting failes toegang geweigerd Theres no user specified settings to be rest
*plak..
open services.msc and make sure the IP Helper service is started and set to Automatic
Maar lees onze tip nog even door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor het meedenken, maar helaas heb ik te weinig kennis voor. Snap er weinig van wat jullie bedoelen. Maar dat ligt aan mij. Ik zal morgen eens de computer helemaal opnieuw instellen. Hopelijk zal dit mij helpen. Nogmaals dank voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:10
Heb je niet toevallig zelf een statisch IP ingesteld op de computer. Zo niet, stel er eens eentje in die nog niet bezet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ston op automatisch. Had al een ip adres hard ingevoerd. Hierop geen verbetering helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 12:10:

cmd prompt als administrator uitvoeren

Dit soort problemen treedt ook wel eens op door problemen in het antivirus pakket.
Als je W10 draait kun je en refresh proberen

[ Voor 12% gewijzigd door KillerAce_NL op 26-03-2016 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Computer weer helemaal opnieuw ingesteld. Internet werkt weer. Bedankt allen voor jullie hulp. Zal sowieso wat vaker een herstelpunt gaan maken :)
Pagina: 1