Welke 3.5 HDD zouden jullie mij aanraden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SWworld
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-02-2024
Ik wil vandaag een 3.5. HDD aanschaffen. Enkel om mijn games op te storen.
Welke zouden jullie mij aanraden?

groet,
Sander
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-02 11:20
2 of 3TB WD Green. Niet al te duur en vrij betrouwbaar in Desktop gebruik. Staan er ook genoeg van op de V&A sectie hier.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Wat is het budget? Wat moet de schijfgrootte zijn? Wat zijn verdere eisen (stil? snel?)

Zelf zou ik games op een SSD installeren, maar die keuze moet je zelf maken :)

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:41

heuveltje

KoelkastFilosoof

Games op een SSD storen kan nogal snel prijzig worden :P
Zou juist niet voor een green gaan. Juist voor spellen kan de snellere accestijd van 7200rpm schijven nog wat toevoegen.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• SWworld
Dat werd mij weer afgeraden. Het steeds eraf en games erop zetten is op het langere termijn funest. Beter om ze te storen op een HDD. Ik heb een SSD van 256GB denk dat de HDD moet voldoen dat hij lang meegaat. En prijs maakt mij niet zoveel uit.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

onzinallemaal schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 15:02:
Dat werd mij weer afgeraden. Het steeds eraf en games erop zetten is op het langere termijn funest. Beter om ze te storen op een HDD. Ik heb een SSD van 256GB denk dat de HDD moet voldoen dat hij lang meegaat. En prijs maakt mij niet zoveel uit.
Ik weet niet wat voor wereldvreemd individu jou dat heeft wijs gemaakt. Of zet je de spellen er honderden keren per dag opnieuw op? Ik weet leukere dingen om met die spellen te doen.

• SWworld
Heb slechts 250GB tot mijn beschikking.
Dat is niet veel.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:41

heuveltje

KoelkastFilosoof

inderdaad voorkeur is altijd ssd. zeker bij spellen.
Alleen als je graag een paar dozijn spellen geinstalleerd hebt kan dat wat lastig/prijzig worden.

* heuveltje kijkt boos naar gta5 die zijn ssd gijzelt

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-02 11:47

xleeuwx

developer Tweakers Elect
heuveltje schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 15:06:
inderdaad voorkeur is altijd ssd. zeker bij spellen.
Alleen als je graag een paar dozijn spellen geinstalleerd hebt kan dat wat lastig/prijzig worden.

* heuveltje kijkt boos naar gta5 die mijn ssd gijzelt
* xleeuwx kijkt boos naar Battlefield die zijn ssd gijzelt

Hoeveel spellen gaat het om (Gb)

[ Voor 4% gewijzigd door xleeuwx op 25-03-2016 15:14 ]

• SWworld
Denk dat 1 tb voldoende is

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-02 19:47
Kijk eens op V&A hier, daar zie je toch af en toe grote SSD schijven voor leuke prijzen voorbijkomen.
En zelfs de langzaamste SSD zal elke HDD opvreten. Specs hoef je je niet zo druk over maken.

Wil je echt grote HDD blijf dan weg van die WD greens. Pokkeschijven die voortdurend stuk gaan. Heb ik zelf ook mogen ondervinden. Die greens scoren gewoon slecht in betrouwbaarheid.
Zelf gebruik ik een pricewatch: HGST Deskstar NAS, 4TB. Die HGST scoren wel goed in betrouwbaarheid. Zelf ook zeer tevreden mee. Al is dat laatste natuurlijk gebaseerd op 1 mening. Maar prima performance voor zo`n HDD.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02 20:35

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Misschien is een SSHD een optie? Dan heb je (bijna) SSD-performance voor de meestgebruikte data op de schijf terwijl je wel de opslagruimte van "spinning rust" hebt.

http://www.hardeschijfsto...te-desktop-sshd-1-tb.html

Die bijvoorbeeld, een SSHD met een 1TB HDD en 8GB SSD cache.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-02 19:47
Die SSHD helpt niet voor grote spellen. Die cached alleen veel gebruikte bestanden. En dat maar 8GB. Das veel te weinig voor de meeste spellen. Moderne spellen gaan heel snel richting de 20GB. En dingen als GTAV doen 50GB+
Dat werd mij weer afgeraden. Het steeds eraf en games erop zetten is op het langere termijn funest
Dat geld voor allemaal. Zowel SSD als HDD. Mijn eerste SSD moet nog stuk gaan, dat kan ik van mijn HDD niet zeggen.

[ Voor 34% gewijzigd door arbraxas op 25-03-2016 15:23 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:35

br00ky

Moderator Harde Waren
onzinallemaal schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 14:52:
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Het is wel de bedoeling dit in te vullen. Het is geen rocket science ;). Welke modellen heb je zelf al zoal gevonden? Tweakers is geen afhaalchinees. Je vraag droppen zonder enige vorm van eigen inzet doen we hier niet aan.

[ Voor 16% gewijzigd door br00ky op 25-03-2016 16:46 ]

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:11
arbraxas schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 15:21:
Die SSHD helpt niet voor grote spellen. Die cached alleen veel gebruikte bestanden. En dat maar 8GB. Das veel te weinig voor de meeste spellen. Moderne spellen gaan heel snel richting de 20GB. En dingen als GTAV doen 50GB+
Dat een spel 50 GB groot is in totaal wil niet zeggen dat het iedere keer opnieuw de hele 50 GB opvraagt. Daar zit heel veel bij dat alleen maar op specifieke stukken van het spel gebruikt worden.

De SSHD cacht ook geen bestanden, maar blokjes. Op het 'snelle' stuk komen dus (versimpeld) je character, je auto, je wapens... Maar die berg in de hoek van de kaart waar je nog nooit geweest bent staat er niet op. De cutscene als je het spel uitspeelt ook niet. De intro als je het spel start mogelijk wel...

Zo'n SSHD is behoorlijk slim. Data (blokken) die veel worden opgevraagd (of beschreven) gaan op het snelle stuk, de data die maar sporadisch (of enkel sequentieel) wordt opgevraagd niet.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1