Toon posts:

1.2 Ghz of 1.4 ? ( topic zo kort mogelijk )

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou op de eerste plaats, HOI allemaal.

Nou op de 2de plaats, ik ben van plan mijn eerste athlon systeem te kopen, maar ben aan''t twijfelen tussen 1.2 en 1.4 gig hz, wat vinden, jullie??

Als je ook kijkt naar prijs natuurlijk.

Wat raden jullie aan????
En een asus moederbord pak ik een goede maar goed dat is bijzaak.

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

1.2 als je voor een 'normaal' systeem gaat (rond de 3000)
1.4 als je rond de 5000 gaat zitten.
Dan pas heeft een 1.4 echt zin, met GF3 enzp

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

Topicstarter
NOU ik zelf wil een gewoon systeem met gf 2, en asus mobo dus normaal, ik zie namelijk het verschil niet in 1.4 en 1.2 het is dan wel 200 mhz maar het verschil echt merken lijkt mij doe je niet echt.

Het is namelijk al zo snel.

Verwijderd

Topicstarter
Niet allemaal tegelijk....

haha :)

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:39

Chakotay

Lick here to continue

Neem lekker een 1.2... Nooit de nieuwste proc kopen behalve als je echt een high-end systeem wil bouwen :)

En BTW, een beetje 1.2 draait ook op 1.4 :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

Verwijderd

Topicstarter
Juist daar heb je gelijk in, en hij is, is voor mij belangrijk hij raast de intel zo voorbij dus eigenlijk heb ik al een super snelle.

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:46

Gamer

Electrified

lol,

neem gewoon een 1.2ghz, kan je alles mee doen, en goedkoop ook nog.

als je geluk hebt is het een axia (zoals ik geluk heb gehad) en zet je hem op 1.4 ghz.

dit moet je zelf een beetje uitmaken wat je wil kopen, wil je altijd up to date blijven moet het een 1.4 worden, speelt dit niet zoveel rol, neem dan de 1.2

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:26
Wat heb je er voor over? Rationeel gezien zeg ik: ga voor de 1.2, de 1.4 kost dik hfl 200,- meer, dat zijn tamelijk 'onwaarneembare' 200 guldens.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Dacht ik al.

En dit moederbord wou ik, is dat aanraadbaar:

ASUS A7-V133 RAID ATHLON462 SOCKET-A

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:26
Op zaterdag 23 juni 2001 00:44 schreef Nightbat het volgende:
Dacht ik al.

En dit moederbord wou ik, is dat aanraadbaar:

ASUS A7-V133 RAID ATHLON462 SOCKET-A
Naast de ervaring van een goede vriend van mij (is er erg blij mee na een mislukt MSI avontuur) hoor ik veel goede dingen over dit bord. Zeker een aanrader zou ik zeggen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Tnx, dan haal ik me die ook, heb zelf iemand dat bord zien draaien, dus die heeft die in de pc en is heeeeel te vreden. alles doet het perfect, wou alleen een mening horen.

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

offtopic:
>1 Ghz is duidelijk overkill, je betaald teveel voor weinig verschil

ik heb zelf een aantal systemen die allemaal voorzien zijn van Duron 800. De beste prijs/prestatie van het moment.

Duron 800 => 150
Thunderbird 1400 => 600

Een snelheidsverdubbeling is bijna verviervoudiging in prijs!? :Z Dat geld kan je beter investeren in een snellere videokaart (daar ligt nogsteeds de bottleneck namelijk bij veel systemen).

Maargoed er zijn nogsteeds eigenwijze sukkels die graag een systeem komen wat futureproof is en een jaar of 3 mee moet gaan. Dom dom dom |:( Kopen wat je nodig hebt, upgraden kan altijd nog.

om terug te komen op de thread, tja als je dan toch geld te veel hebt (heb er zelf ook weleens last van ;) ), dan toch maar de 1.4GHz. In vergelijking met Pentium 4 ben je dan een stuk voordeliger uit voor dezelfde performance.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk een amd 1.2 kost nog geen 400,-

Nou dan ben ik dus sneller dan jouw, en kan gewoon upgraden, vind je mij dan dom???

Of je bedoelt andere die inderdaad het nieuwste van het nieuwste willen en er veel geld voor over hebben, dat vind ik ook jammer ja.

Verwijderd

Gewoon 1,2 Ghz kopen en een degelijk koeler erbij en oc-en op 1,4Ghz ;) Als je de 1,4Ghz wil kopen en die wil oc-en dan moet je meteen lompere koeling erop gaan zetten en dat kan het prijsverschil veel groter maken voor minder prestatiewinst ;(

/me gaat liever voor de 1Ghz en zet die op 1,33Ghz ;)

• Rhy

Rhy

Je bent niet per definitie sneller dan mij, processor snelheid is lang niet alles.
kijk maar naar benchmarks van spelletjes
op 1280x1024 zal ik met mijn Duron 800@1000 :) dezelfde snelheid halen als jouw Thunderbird 1.2Ghz. Omdat de videokaart gewoon niet sneller kan.
Maar ok je haalt wel meer wu's met een }:O

Het ligt er ook maar weer net aan waarvoor je je pc gebruikt. Een Pentium II voldoet nogsteeds prima voor alle dagelijkse PC taken. Maarja het als maar sneller moeten wordt de consument aangepraat.

hehehehe ik maak er nu een zeiktopic van :)

Kijk gewoon wat je nodig hebt en spaar geld uit voor een upgrade. Dat is mijn boodschap van vandaag.

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik met je eens, maar goed ik game veel en ik wil sneller voor de games, pak namelijk ook de gf 2 erbij.

• Rhy

Rhy

geforce2 is nogsteeds bottleneck :P

iets anders wat mij persoonlijk erg dwars zat en nogsteeds zit
Een Thunderbird >1Ghz neemt een zooitje vermogen op waar je eng van wat, dat maakt de cpu weer lekker warm, en heb je een dure koeling nodig. En je haalt misschien 10fps sneller in een spel waarbij je zobiezo al (voorbeeld) 70fps haalde en je oog er eigenlijk maar max. 40fps waarneemt. :o
Ja ik weet dat ik mega offtopic zit, maar wil het nu gewoon even allemaal kwijt :D

Welke koeler zet jij er eigenlijk op? Als ik denk aan 1.4Ghz denk ik meteen aan NoiseControl Silverado, of kan een el cheapo coolermaster ook nog redelijke lage temperaturen neerzetten bij een fullstressed situatie?

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je met bottleneck??
EN met koe????

• Rhy

Rhy

bottleneck ... je kent die grafiekjes je toch wel met videokaarten cpu scaling?
Bij bepaalde spellen maakt het op een bepaald punt niet meer uit welke CPU je neemt omdat de videokaart toch niet sneller kan. Dat is een bottleneck ... de hals van de fles kan niet meer vloeistof doorvoeren dan dat die breed is (taalkundig klopt deze zin niet :) )
Maar ik kan natuurlijk even geen voorbeeld links vinden :-/

En koe? je kent de koe niet? ohhhhhhh schande! Nouja de }:O heeft een kleine benchmark ingebakken zitten die even snel de rawperformance van je alleen cpu doormeet. En tja een 1.4Ghz is natuurlijk sneller als een Pentium, dus met de AMD win je dik. Dus dan heb je er wat aan.
Maar applicaties, spellen die niet ALLEEN afhankelijk zijn van een processor hebben dus veel minder aan een snellere processor en bijvoorbeeld veel meer aan een (voorbeeld) Geforce3, 512MB RAM, dikke 7200rpm schijf met veel cache, etc.

Maar nogmaals, het is wat je ermee doet. Wat voor type spellen je speelt, welke eisen je stelt, etc. Koop je een pc in pc-prive project met leuke 13e maand opties en belastingvrije bedragen dat moet je altijd het beste van het beste nemen omdat je dan toch geen buil kan vallen.
Wij (tweakers) kunnen dat niet voor je bepalen, omdat we de omstandigheden van de aanschaf niet kunnen overzien.

kiezen tussen 1.2 of 1.4? kies 1.4
kiezen tussen duron 800 (sorry :D ) en 1.4? duron 800 in mijn geval. In jouw geval misschien wat anders

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Op zaterdag 23 juni 2001 00:40 schreef abbadon het volgende:
Wat heb je er voor over? Rationeel gezien zeg ik: ga voor de 1.2, de 1.4 kost dik hfl 200,- meer, dat zijn tamelijk 'onwaarneembare' 200 guldens.
Hmm onwaarneembare....... Je krijgt wel als het goed is zo'n AYHJA core. Dus je kan um wel lekker oc'en

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 09:32 schreef HitmanWVU het volgende:

[..]

Hmm onwaarneembare....... Je krijgt wel als het goed is zo'n AYHJA core. Dus je kan um wel lekker oc'en
Een 1,2 haalt ook _makkelijk_ de 1450
Pagina: 1