Budget "Gaming" PC

Pagina: 1
Acties:

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-12 12:48
Mijn broertje wil een computer in elkaar zetten, en hij vond dat het nu een goede tijd is om dat te doen. Daarom heb ik al een build samengesteld, maar daar wil ik graag wel advies over.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze computer wordt voornamelijk gebruikt voor gamen. Hij doet voornamelijk games zoals Call of Duty, H1Z1, Battlefield en nog af en toe is een MMO. Hij gaat er geen GTA V of Crysis op spelen. Ook vindt hij het wel is leuk om een keer gameplay op te nemen, of te streamen naar Twitch. Games streamen zoals RuneScape en games lokaal opnemen zoals Call of Duty.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het is natuurlijk zo, hoe goedkoper, hoe beter. Dit hoeft niet te betekenen dat gelijk de goedkoopst onderdelen in de PC hoeven te worden gezet. De kwaliteit moet ook goed zijn. Daarbij wil ik dat hij spellen zoals Call of Duty goed op 1080P kan spelen. Het maakt niet uit dat als hij ooit Crysis of een ander zwaar spel gaat doen, dat deze niet op Ultra draait.

Zelf zat ik te denken aan een prijs van tussen de 600-700 euro (€).

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, hij heeft nu een laptop waar hij games op speelt, dus vandaar de upgrade. Hij heeft al een 1080P scherm en we hebben thuis een Externe DVD-player en bootable USB-stick met Windows.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het is altijd lastig om te beslissen wat hij nodig heeft. In de onderstaande build heb ik gekozen voor 16GB Ram. Heeft hij dit uberhaupt nodig? Mij lijkt het namelijk goed om een future proof te bouwen dat voor de komende 2-3 jaar mee kan. Hij is geen hardcore gamer maar mocht Call of Duty in de toekomst meer vereisen, dan kan hij deze games nog spelen op High. Liever nu iets meer geld uitgeven aan bijvoorbeeld RAM, dan dat ik dit er later weer bij in moet gaan zetten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Persoonlijk ben ik een fan van Intel processoren en NVIDIA kaarten. In het verleden heb ik AMD processoren en grafische kaarten gehad, maar daar was ik nooit echt tevreden over. De prijs is dan wel minder, maar de kwaliteit was wel slechter. Ik zou persoonlijk zeker voor een Intel processor gaan, maar ik kan nog overwegen om een AMD grafische kaart te nemen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen bepaalde eisen/wensen. Het is wel fijn dat een computer zo klein maar krachtig mogelijk is. Het moet geen grote case zijn met deze hardware. Wat betreft het geluidsproductie zijn er geen speciale eisen/wensen. De PC's van tegenwoordig zijn al een stuk stiller dan 3-5 jaar geleden.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag jullie mening van welke onderdelen ik het beste kan kopen voor de "gaming" build. Persoonlijk hou ik van behuizingen die er mooi en strak uit zien. En met mooi bedoel ik niet teveel toeters en bellen. In de onderstaande build heb ik een case die ik wel mooi vindt, en ik ben dus op zoek naar iets gelijkwaardig.

Een andere vraag is natuurlijk is een i5 6400 overkill, net zoals de GTX960? Of kan hij genoegen nemen met minder?

Zelf samengestelde build

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 183,-€ 183,-
1MSI B150M BAZOOKA€ 74,95€ 74,95
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G€ 229,90€ 229,90
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Fractal Design Define Nano S Zwart€ 65,-€ 65,-
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 57,50€ 57,50
1Cooler Master GM G450M€ 52,50€ 52,50
1Crucial BX100 250GB€ 69,95€ 69,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 780,75

Edit: Nog een extra HDD van 1TB erbij ingezet voor games. Als ik nog iets vergeten ben vraag het gerust!

[ Voor 3% gewijzigd door Diigii op 25-03-2016 14:29 ]

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-11 12:57

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Als je wilt streamen is een degelijke CPU wel een must. Wat je jezelf wel af kunt vragen heeft hij het nodig.
Zo heb ik mijn pc ook gebouwd met in gedachten streamen, maar na 2 weken ~2 viewers heb ik dat laten liggen. hou daar rekening mee. klinkt vaak heel leuk maar het valt tegen.

Verder zie ik geen gekke dingen in je build.
Degelijke PSU
Goeie GPU voor het gene wat je wilt
CPU is opzich prima
Misschien red je het ook met 8GB ram maar voor de prijs hoef je het niet te laten.
Je gaat niet overclocken dus de boxed koeler is ook prima.

Je kan nog kijken naar de AMD tegenhanger van de GTX960, AMD is lang niet meer zo inferieur als vroeger (meer een gevoel kwestie). Ik zou zelf ook voor Nvidea gaan vanwege de support (ook dit is meer een gevoel kwestie).

Het zal vast goedkoper kunnen maar als Ultra niet je eis is kan hij hier wel een aantal jaar mee vooruit.

hoop dat je hier wat aan hebt :D

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Verwijderd

Het moederbord past niet in de behuizing. mATX-ITX. Misschien vind je pricewatch: Cooler Master Silencio 352 wat.
Op de pricewatch: Asus B150M PRO GAMING zit €20,- cashback en is daarmee erg interessant geprijsd.
Een R9 380 is te verkiezen boven een GTX 960 vanwege de betere prestaties, betere dx12 ondersteuning en prijs. pricewatch: Sapphire Nitro R9 380 4G D5 met backplate
Voor weinig meer heb je een kwalitatief betere voeding pricewatch: Corsair CX450M

• Diigii
PaRaDoX4 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 14:38:
Als je wilt streamen is een degelijke CPU wel een must. Wat je jezelf wel af kunt vragen heeft hij het nodig.
Zo heb ik mijn pc ook gebouwd met in gedachten streamen, maar na 2 weken ~2 viewers heb ik dat laten liggen. hou daar rekening mee. klinkt vaak heel leuk maar het valt tegen.

Verder zie ik geen gekke dingen in je build.
Degelijke PSU
Goeie GPU voor het gene wat je wilt
CPU is opzich prima
Misschien red je het ook met 8GB ram maar voor de prijs hoef je het niet te laten.
Je gaat niet overclocken dus de boxed koeler is ook prima.

Je kan nog kijken naar de AMD tegenhanger van de GTX960, AMD is lang niet meer zo inferieur als vroeger (meer een gevoel kwestie). Ik zou zelf ook voor Nvidea gaan vanwege de support (ook dit is meer een gevoel kwestie).

Het zal vast goedkoper kunnen maar als Ultra niet je eis is kan hij hier wel een aantal jaar mee vooruit.

hoop dat je hier wat aan hebt :D
Dat klopt, persoonlijk heb ik het ook wel is voor de "grap" gedaan. Maar voor echt streamen raad ik persoonlijk een I7 aan. En kijken naar een vergelijkbare AMD kaart is ook niet verkeerd.
Voor de rest van de build heb ik een klein beetje de best buy guide van Tweakers aangehouden, en met de i5 kan je bijna niet verkeerd gaan.

Bedankt voor de info :).
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 14:39:
Het moederbord past niet in de behuizing. mATX-ITX. Misschien vind je pricewatch: Cooler Master Silencio 352 wat.
Op de pricewatch: Asus B150M PRO GAMING zit €20,- cashback en is daarmee erg interessant geprijsd.
Een R9 380 is te verkiezen boven een GTX 960 vanwege de betere prestaties, betere dx12 ondersteuning en prijs. pricewatch: Sapphire Nitro R9 380 4G D5 met backplate
Voor weinig meer heb je een kwalitatief betere voeding pricewatch: Corsair CX450M
Ik ga straks even kijken naar benchmarks van de R9 380. Ook doe ik nog even wat meer onderzoek naar de Corsair CX450M en naar het Asus moederbord.

Persoonlijk zou ik er geen problemen met hebben om een AMD kaart te nemen in dit geval. Vooral als de prestaties beter zijn dan de 960.

Bedankt voor de reactie! Heb ik straks nog even wat te vergelijken :D.

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

• Diigii
Ik heb toch gekozen voor een iets andere case. In deze case zou ook het moederbord en de videokaart moeten passen. De build ziet er nu als volgt uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus B150M PRO GAMING€ 87,-€ 87,-
1Sapphire Nitro R9 380 4G D5 met backplate€ 208,-€ 208,-
1BitFenix Phenom Micro-ATX Wit€ 62,95€ 62,95
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 57,50€ 57,50
1Corsair CX450M€ 57,90€ 57,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 774,25

Ik kom wel boven het budget uit, dus maar even vragen wat m'n broertje hier van vindt. Indien mensen nog op of aanmerkingen hebben, zwijg dan niet :P.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Mobo kan wat goedkoper door een simpelere H110M te pakken, zoals de pricewatch: Gigabyte GA-H110M-S2H, scheelt zo'n 30 euro.

16GB is nog niet nodig, maar wel handig om open te houden. Daarom zou ik nu gewoon 1 8GB stick kopen, en later er gewoon eentje in de frotten wanneer het nodig is.

Ook kun je er een goedkopere voeding in doen, zoals de pricewatch: be quiet! System Power 7 400W. Het is nog een goed ding, maar vergeleken met de CX450m wel op zo'n beetje ieder vlak minder.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

RobinHood schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 16:30:
Mobo kan wat goedkoper door een simpelere H110M te pakken, zoals de pricewatch: Gigabyte GA-H110M-S2H, scheelt zo'n 30 euro.
Scheelt maar €10,- want op de ASUS krijg je €20,- terug https://offers.asuspromot...rboardcashback/qualifying
RobinHood schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 16:30:

Ook kun je er een goedkopere voeding in doen, zoals de pricewatch: be quiet! System Power 7 400W. Het is nog een goed ding, maar vergeleken met de CX450m wel op zo'n beetje ieder vlak minder.
Op ieder vlak heel wat minder en het belangrijkste dat de powerstates niet worden ondersteunt vanwege de groepsregulatie.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2016 16:36 ]

• Yeasis
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:28
Even snel iets in elkaar gezet, dus mogelijk is niet perfect, maar waarom niet zoiets?
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI B150M MORTAR€ 79,95€ 79,95
1Asus Strix Radeon R9 380 DC2OC 2GD5 GAMING€ 186,95€ 186,95
1Cooler Master Elite 342€ 26,95€ 26,95
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 28,95€ 28,95
1Antec VPF Series 450W€ 49,95€ 49,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 673,65

Prima voeding, net iets goedkoper.
16gb RAM beetje vreemde keuze als je een budget van 700 euro hebt.
Verder hoeft een prima kast niet te veel te kosten, zelf ben ik erg fan van de pricewatch: Cooler Master N300 (Closed), maar ik zie dat je liever een kleiner kast hebt.
Moederbord staat zeker niet vast, maar aangezien je op dit MSI moederbord ook 20euro cashback schijnt te krijgen, lijkt me dit een prima keuze.
Videokaart heb ik gekozen omdat ik zelf goede ervaringen heb met Asus Stix kaarten en hij is nog eens erg gunstig geprijsd.

Inlusief verzenden en cashback kom je ongeveer 665euro uit. Scheelt toch een hoop voor dezelfde performance. Dan heb je zelfs nog ruimte om toch voor 16gb RAM, een iets luxer moederbord of een mooiere behuizing te nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Yeasis op 25-03-2016 17:23 ]

Pagina: 1