Bestaande 5.1 uitbreiden via WiFi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tidus-X
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
Mijn vraag:

Ik heb een Pioneer reciver : VSX-528 met 5.1 harman/kardon op aangesloten in de woonkamer. Daarop mijn ps4, Apple tv aangesloten. Ik gebruik spotify om muziek af te spelen, nu wil ik graag ook een box in de keuken hebben ( liefst draadloos ).
Ik wil dus synchroon muziek hebben in de keuken.

Is dat mogelijk? Ik heb wat over Sonos gelezen, maar ik snap het niet helemaal.

Alvast bedankt voor de tips/info

Alle reacties

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:39

heuveltje

KoelkastFilosoof

Jouw versterker is vast wel voorzien van een line out. Hang daar een draadloze speaker aan en je bent er al denk ik :) Anders via de koptelefoon uitgang, maar die zit meestal aan de voorkant, dus dat is wat onhandiger.

[ Voor 29% gewijzigd door heuveltje op 25-03-2016 13:53 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-01 08:35
Dan zou je iets van een sonos connect pricewatch: Sonos CONNECT moeten hebben om die aan te sluiten aan je Pioneer.
En losse sonos speaker(s) http://tweakers.net/product/346729/sonos-play1/ in je keuken.

Dit is een vrij kostbare investering lijkt mij.

Versterker heeft geen line out, of zone 2 dus met draad is er volgens mij ook geen voordeligere manier te vinden.

[ Voor 22% gewijzigd door mcg_nl op 25-03-2016 13:53 ]

• Tidus-X
mcg_nl schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:51:
Dan zou je iets van een sonos connect pricewatch: Sonos CONNECT moeten hebben om die aan te sluiten aan je Pioneer.
En losse sonos speaker(s) http://tweakers.net/product/346729/sonos-play1/ in je keuken.

Dit is een vrij kostbare investering lijkt mij.

Versterker heeft geen line out, of zone 2 dus met draad is er volgens mij ook geen voordeligere manier te vinden.
Had ik inderdaad gezien, wel een duren grap.

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:38
Of een Chromecast Dongle aan je receiver hangen (evt optisch) en een chromecast enabled speaker in de keuken. In principe zou chromecast nu ook multiroom moeten zijn. Het enige wat ik me afvraag is of het goed werkt synchroon.

https://support.google.com/chromecast/answer/6329016?hl=nl

[ Voor 12% gewijzigd door I-King op 25-03-2016 15:49 ]

• Tidus-X
I-King schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 15:48:
Of een Chromecast Dongle aan je receiver hangen (evt optisch) en een chromecast enabled speaker in de keuken. In principe zou chromecast nu ook multiroom moeten zijn. Het enige wat ik me afvraag is of het goed werkt synchroon.

https://support.google.com/chromecast/answer/6329016?hl=nl
Klinkt als een top idee, heb jij een voorbeeld van een goeie speaker met chromecast functie?

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:38
Geen ervaring mee.

• Tidus-X
Oke, Thanks voor je reactie. Iemand anders nog tips, ideeën?

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:15
Kan ook een losse actieve speaker pakken met line-in en een chromecast eraan knopen. Heb bv een Creative D100 speaker waarbij dat kan. Ding is ook nog bluetooth en op batterijen :-)

Let wel op, veel werkt met Spotify Connect, volgens mij kan je dan multiroom/zone wel vergeten, omdat Spotify Connect maar naar 1 bron kan spelen. Dus 1 Chromecast (tenzij iemand andere ervaringen heeft).

De enige speler waarvan ik zo weet dat Spotify binnen de eigen app werkt is Sonos, waarmee deze wel naar meerdere speakers tegelijk kan spelen. Van Raumfeld (soort Sonos, iets goedkoper) is me verteld dat deze optie binnenkort in de app zou komen.

Jouw receiver heeft helaas ook geen zone2/pre-out, zodat je een line signaal via Bluetooth oid had kunnen versturen naar een losse speaker.
Pagina: 1