Woordentrainer in php

Pagina: 1
Acties:
  • 536 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Voor Informatica op school moeten wij een woordentrainer maken. Het gaat om de volgende opdracht:
"Opdracht 1
Vul twee array's met Engelse woordjen en de bijbehorende Nederlandse woorden.
Laat een PHP-programma steeds willekeurig een Nederlands woord kiezen.
Ontwerp een formulier met een textveld, waarin de bezoeker het bijbehorende Engelse woord kan invullen.
Laat het PHP-programma de poging van de bezoeker controleren.
Laat het PHP-programma het juiste antwoord tonen op het beeldscherm, samen met de tekst GOED of FOUT.

Opdracht 2
Laat het PHP-programma het aantal goede en foute antwoorden 'onthouden' in een sessie.
Breid het formulier uit met een 'STOP-knop'.
Wanneer de bezoeker op de STOP-knop klikt, dan verschijnt het aantal goede antwoorden en het aantal foute antwoorden in beeld, samen met een cijfer."

Ik heb geen idee waar ik moet beginnen en hoe ik dit moet doen. Het programma moet geschreven worden in html/php

Voor het maken van de scripts gebruik ik notepad++

Ik heb al geprobeerd te googlen, maar dit heeft niks opgeleverd wie kan mij helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:56
En wat heb je opgezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyumia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 19:21
Je hebt geen idee waar je moet beginnen en je moet meteen get/post en sessions doen? Heb je al enig ervaring met html/php of is letterlijk alles nieuw voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al enige ervaring met php, ik weet hoe ik post moet gebruiken en dat soort dingen. Arrays daarentegen heb ik nog nooit mee gewerkt en ik moet hier 2 arrays met elkaar verbinden en willekeurige waarden uit de arrays halen wat ik nog nooit heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 15:39
http://php.net/manual/en/language.types.array.php
http://php.net/array_rand

Succes!

[ Voor 6% gewijzigd door Stroopwafels op 25-03-2016 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

(jarig!)
Aangezien het een schoolopdracht is lijkt het me dat je de stof gehad zou moeten hebben. Zo niet, dan zul je toch echt eerst bij je docent moeten wezen voor meer informatie. Het is hier in elk geval niet de bedoeling dat wij je 1 op 1 gaan vertellen hoe jij je schoolopdracht moet gaan doen. Het is jouw schoolopdracht, niet de onze. Als je met je docent hebt overlegt en je zelf al een idee hebt over hoe je het wil gaan aanpakken dan kan je gewoon aan de slag gaan. Mocht je dan tegen een probleem aanlopen dan kan je eventueel een nieuw topic openen, maar dan heb je in elk geval een concreter probleem om te melden. Dit topic ga ik dan ook sluiten.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.