Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:18

Woohooo

Smilie, James Smilie

Topicstarter
Ik heb vanmorgen een telefoon gevonden op straat en meegenomen. Nu probeer ik als 'eerlijke' burger de telefoon terug te krijgen bij de eigenaar. Al een tijdje mee bezig om het e.e.a. te unlocken maar loop nu toch een eind vast.

Tot zover geprobeerd;
- Sim uit telefoon te halen en te unlocken, helaas niet de standaard codes.
- Uitlezen van telefoon op computer gaat ook niet ivm lock.
- Via service codes het e.e.a. uit te lezen, maar vanuit de noodoproep werken die codes niet.

Met een factory reset is alle data pleit. Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477979

Staat het IMEI nr op die phone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Misschien kan via het simkaartnummer of de IMEI worden achterhaald van iwe de telefoon is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
Ik zou hem naar de politie brengen. De kans is vrij groot dat iemand bij gevonden voorwerpen gaat vragen en dan ligt ie daar.

Niet zo spannend, wel het handigst.

Ik zou redelijk pissed-off zijn als iemand mijn gevonden telefoon open gehackt zou hebben en geunlocked heeft. Fijn dat ie hem terugbrengt, maar je komt dan wel bij allemaal gevoelige data.
Er is een reden dat ie niet makkelijk te unlocken is.

[ Voor 43% gewijzigd door armageddon_2k1 op 25-03-2016 12:00 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik zou hem naar de politie brengen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:14
Bij de politie melden?

Melden bij publieke instanties die vlakbij de vindplaats zitten?

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:49

KoudeAardbei

Moderator

Wellicht via Facebook even een berichtje plaatsen? Mocht je na een week nog geen response hebben naar de politie brengen ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd:) via het IMEI kunnen providers iig ook meer achterhalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289295

Check de website van de gemeente waar je hem hebt gevonden (bv Utrecht: http://www.utrecht.nl/gevonden-voorwerpen/). Daar staat wat je kunt doen.
Sowieso even melden via http://www.verlorenofgevonden.nl/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:18

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Woohooo schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:57:
- Sim uit telefoon te halen en te unlocken, helaas niet de standaard codes.
Was de accu van de telefoon al leeg toen je dit probeerde? Mijn tip bij gevonden toestellen is het toestel zo lang mogelijk aan laten. Op gegeven moment merkt de eigenaar dat het toestel zoek is en gaat dan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
rens-br schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:01:
[...]

Was de accu van de telefoon al leeg toen je dit probeerde? Mijn tip bij gevonden toestellen is het toestel zo lang mogelijk aan laten. Op gegeven moment merkt de eigenaar dat het toestel zoek is en gaat dan bellen.
Ook dit! Wat je nu hebt gedaan is er effectief voor zorgen dat de eigenaar z'n eigen telefoon niet meer kan bellen.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoeveel % batterij heeft ie nog momenteel?:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Überhaupt het toestel aanlaten is het beste wat je kan doen. De meeste telefoons zijn standaard uitgerust met Google Device manager, hierdoor kan de eigenaar zijn toestel tracken op afstand. Echter moet het toestel wel aanstaan (en verbinding hebben met internet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Anoniem: 477979 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:02:
Hoeveel % batterij heeft ie nog momenteel?:p
Want er zijn geen universele telefoonopladers. Oh wacht 8)7.

Maar inderdaad, meeste telefoons zijn op afstand te tracken. Maar als je je telefoon verloren hebt dan is de locatie weten leuk, maar daarmee heb je nog geen contactgegevens o.i.d. Bij een plek voor gevonden voorwerpen afgeven (politie, gemeente) lijkt me het best. Data krijg je er waarschijnlijk niet af omdat je de code niet hebt.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NDvR
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-06 14:07
In een gelijk geval heb ik het op basis van de sim en het simkaartnummer de servicedesk van de provider gebeld (was in dat geval Telfort) om te laten weten dat ik een telefoon had gevonden en of ze de abonnementhouder dat konden vertellen. Het was niet helemaal normaal blijkbaar dat dat gebeurde, want het kostte wel enige tijd aan de lijn (Telfort gaf het geld voor het servicegesprek gelukkig wel terug). Maar uiteindelijk op die manier kon de eigenaresse via Telfort contact met mij opnemen en de telefoon ophalen.
Kost wat moeite, maar + voor je karma!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Topicstarter
De telefoon is uit geweest en hierdoor in simlock. Maar als tweaker zijnde is naar de politie natuurlijk geen echte tweaker optie :)

IMEI nr staat wel op de telefoon.

[ Voor 12% gewijzigd door Woohooo op 25-03-2016 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Woohooo schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:13:
De telefoon is uit geweest en hierdoor in simlock. Maar als tweaker zijnde is naar de politie natuurlijk geen echte tweaker optie :)

IMEI nr staat wel op de telefoon.
Haha, zit ook weer wat in:) zelf uitvinden is het beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ps geen flauw idee of het werkt, maar heb je al dergelijke online tooltjes geprobeerd?
https://imeidata.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Migrator schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:10:
[...]
Data krijg je er waarschijnlijk niet af omdat je de code niet hebt.
Dat maakt bij Android niks uit. Je kan het toestel eenvoudig wipen, ook wanneer je de code niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

rens-br schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:17:
[...]

Dat maakt bij Android niks uit. Je kan het toestel eenvoudig wipen, ook wanneer je de code niet hebt.
Als je het toestel wipet krijg je de contactgegevens van de eigenaar niet hoor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Migrator schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:18:
[...]

Als je het toestel wipet krijg je de contactgegevens van de eigenaar niet hoor :p
Nee dat klopt. Ik reageerde alleen maar op de opmerking dat je de data er niet afkreeg. Tenzij mijn afkrijgen en zijn afkrijgen iets anders betekend.

Afkrijgen = Kopiëren
Afkrijgen = verwijderen.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 25-03-2016 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ik bedoelde afkrijgen in de zin: Er af om te bekijken, maar inderdaad een beetje ambigu.

[ Voor 23% gewijzigd door Migrator op 25-03-2016 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:31

Rhapsody

In Metal We Trust

Woohooo schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:13:
8)7 Wil je de telefoon nu teruggeven aan de eigenaar of wil je de telefoon proberen te hacken? :/

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:49
De enige echte optie nu is de provider met hun klant contact laten opnemen. En de telefoon niet naar de politie willen brengen en wel proberen te ontgrendelen komt nogal dubieus op me over...

De andere optie is wachten om te zien of de telefoon op afstand wordt gevonden en er mensen langskomen. Dan moet je natuurlijk wel hopen dat die persoon weet/denkt dat hij zijn telefoon is kwijtgeraakt in plaats van dat hij denkt dat hij is gestolen.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33272

Naar de politie is niet nodig en zelfs overbodig. Je MOET dit echter wel melden bij de gemeente.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 33272 op 25-03-2016 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rhapsody schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:22:
[...]
8)7 Wil je de telefoon nu teruggeven aan de eigenaar of wil je de telefoon proberen te hacken? :/
Waarschijnlijk proberen te hacken om terug te kunnen geven aan de eigenaar;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Topicstarter
Anoniem: 477979 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:23:
[...]

Waarschijnlijk proberen te hacken om terug te kunnen geven aan de eigenaar;)
Yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goede bedoeling maar 2x strafbaar volgens mij. Niet gemeld én het hacken van andermans eigendom.

Beter lijkt mij:

- melden bij de gemeente.
- nadat de termijn verstreken is proberen te hacken (dan is het jouw eigendom) en alsnog de eigenaar opsporen.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 33272 op 25-03-2016 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:17
Ik vind het eerlijk gezegd een bijzonder asociale actie.
Door de sim te verwijderen heb je de eigenaar het onmogelijk gemaakt het toestel te bellen of te traceren.
Wanneer je hem gewoon aan de lader had gelegd dan had de eigenaar zich vroeg of laat wel gemeld.

Los daarvan denk ik dat je ook strafbaar bezig bent, al vind ik dat minder erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Breng hem naar de politie, hoe "niet tweakers" ook, dan ben je van het gezeur af:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Anoniem: 289295 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:00:
Check de website van de gemeente waar je hem hebt gevonden (bv Utrecht: http://www.utrecht.nl/gevonden-voorwerpen/). Daar staat wat je kunt doen.
Sowieso even melden via http://www.verlorenofgevonden.nl/.
Mijn ervaring met gevonden voorwerpen inleveren bij de politie Utrecht was niet best: mocht niet bij het wijkbureau om de hoek, moest op Paardenveld, liefst tussen zus en zo laat (midden op de dag, alsof ik dan niet aan het werk ben...)...
Uiteindelojk heb ik de eigenaar van de portemonnee maar zelf opgespoordnen gebeld. Hij was er blij mee. En ook de eigenaresse van een andere portemonnee die mijn vader vond toen hij bij mij op bezoek was. :)

nu is dat al een aantal jaren geleden, en volgens mij moet je sinds een paar jaar gevonden voorwerpen in Utrecht inleveren bij de gemeente, niet meer bij de politie, dus misschien dat het inmiddels verbeterd is...

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Je kunt aan de sim zien weke provider het betreft.

Die bellen en vertellen dat je de telefoon hebt gevonden en je contactgegevens achterlaten.
Kunnen zij die doorgeven aan hun klant en hij/zij kan jou bellen om af te spreken.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477979 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:28:
Breng hem naar de politie, hoe "niet tweakers" ook, dan ben je van het gezeur af:)
Nee, de politie doet NIKS met gevonden voorwerpen. Zie mijn eerdere link.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 33272 op 25-03-2016 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Topicstarter
Net de provider gebeld, die zijn ook het e.e.a. aan het proberen. Och strafbaar i dont care wat er in de wet staat erover, ik probeer het gewoon vanuit goede bedoelingen.

Gemeente terugbrengen kan altijd nog ja, maar ik krijg altijd een beetje rambam portemonee gevalletje idee daarbij.

[ Voor 25% gewijzigd door Woohooo op 25-03-2016 12:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Woohooo schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:30:
Net de provider gebeld, die zijn ook het e.e.a. aan het proberen. Och strafbaar i dont care wat er in de wet staat erover, ik probeer het gewoon vanuit goede bedoelingen.
Misschien moet je het eens van de andere kant bekijken:

- ik verlies telefoon
- ik neem contact op met de gemeente en geef IMEI nummer door, maar helaas niks gevonden.
- Dag erna neemt iemand contact op dat hij mijn telefoon gehackt heeft en dat hij hem wilt terug geven.

Ik zou hiervan aangifte doen, want:

- als hij dit gewoon bij de gemeente had gemeld had ik hem terug gehad zonder dat iemand toegang heeft gehad tot al mijn data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:57

Fiber

Beaches are for storming.

evilution schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:59:
Ik zou hem naar de politie brengen.
De politie gaat helemaal niet (meer) over gevonden voorwerpen, je moet (tegenwoordig) bij de gemeente zijn. Er is ook een landelijke website voor, al zijn nog lang niet alle gemeentes daar bij aangesloten: https://www.verlorenofgevonden.nl

Ik zou hem zelf overigens gewoon aan zetten, zorgen dat de accu vol is en dan afwachten tot er op gebeld wordt.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

goed bezig! Keep on the good job!;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:54

Gemeente terugbrengen kan altijd nog ja, maar ik krijg altijd een beetje rambam portemonee gevalletje idee daarbij.
Je krijgt het gevoel rambam bij de gemeente dus hou je de telefoon zelf in bezit en probeer je hem te unlocken?? hahahahahahahaha!!!

Gast, breng die telefoon gewoon naar de gemeente. Die kunnen ook niets met een gelockte telefoon en daar gaat de eigenaar namelijk ook het eerste naar toe.

Al het andere is gewoon dubieus vanuit jou naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Fiber schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:33:
[...]

De politie gaat helemaal niet (meer) over gevonden voorwerpen, je moet (tegenwoordig) bij de gemeente zijn. Er is ook een landelijke website voor, al zijn nog lang niet alle gemeentes daar bij aangesloten: https://www.verlorenofgevonden.nl

Ik zou hem zelf overigens gewoon aan zetten, zorgen dat de accu vol is en dan afwachten tot er op gebeld wordt.
Tja, dat vertellen ze me wel bij de politie dan ;) Aanlaten is inderdaad handig, zelf gaan lopen prutsen en proberen toegang tot andermans persoonlijke data te verkrijgen en niet melden bij welke geëigende instantie dan ook is zoals hierboven ook gezegd gewoon asociaal.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberstalker
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Fiber schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:33:
[...]

Dat heeft dus geen zin. OP weet natuurlijk de code van de simkaart niet, dus er wordt geen verbinding met het netwerk gemaakt en de telefoon is dus niet bereikbaar. Internet werkt ook niet, aangezien de telefoon niet is ingesteld om met het draadloze netwerk van OP te verbinden en dat kan ook niet ingesteld worden aangezien de telefoon dan eerst geunlockt moet worden.

Daarom, altijd aan laten staan.

Ik ontken het bestaan van IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06 19:15

Bullet NL

Eigen Wijs

Modbreak:Toestel naar het eerste de beste Gemeentehuis of Politiebureau brengen (wanneer de eerste gesloten is), Begrijp, mensen kunnen in zak en as zitten wanneer ze hun smartphone kwijt zijn, denk aan persoonlijke foto's of berichten. Hulp bij unlocken is illegaal en daarom niet toegestaan op het forum.

Nogmaals het dringende verzoek het enige juiste te doen, de telefoon aan te melden daar waar het hoort als gevonden voorwerp.

[ Voor 51% gewijzigd door Bullet NL op 25-03-2016 13:25 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.