Welke aanbieder heeft hoogste bitrate?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09 16:11
Binnenkort betrekken we onze nieuwe woning en hier willen we kabel of glasvezel internet+TV.

Ik wil hierbij de hoogste beeldkwaliteit. Ik kom er niet goed achter welke aanbieder de hoogste bitrate over de lijn stuurt.

Ik kan bij zeer veel providers terecht zoals Ziggo, Fiber, Online, Tele2, Telfort, KPN en Vodafone.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-10 15:21
wij kunnen daar op deze manier ook niet achter komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Misschien ervaringsdeskundigen of insiders wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:34

job

Met de weinige informatie die je ons geeft kunnen wij niets.
Wat je het eerste kan doen is bij alle providers een postcodecheck invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Ik vraag alleen welke aanbieders de hoogste beeldkwaliteit leveren...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Dit is eigenlijk relatief simpel te beantwoorden, maar dan nog moet je zelf even verder onderzoek doen.

Het allerbeste wordt Satelliet beschouwd. Andere maatschappijen die halen vaak zenders van de satelliet die zij niet direct aangeleverd krijgen. Maar als je geen schotel mag, wil of kan plaatsen (zicht op het westen);

Ziggo. Deze heeft een goed pakket en geeft de meeste zenders 1:1 door zonder kwaliteitsverlies. Enkele zenders die wel in HD op de satelliet te krijgen zijn geven zij slechts in SD door. mij stoort dit verder niet.

Dan was het altijd zo dat dan op de 1 na laatste plek IPTV kwamen, er waren altijd 2 stream leveranciers waaronder KPN er een van was maar hoe dat tegenwoordig exact zit weet ik niet meer. Ondanks dat glasvezel veel meer bandbreedte heeft bezuinigden zij heirop en was het signaal niet zo goed als Ziggo, maar de tijden dat het verschil dag en nacht was zijn verdwenen.

Op de allerlaatste plek komt Digitenne wat voor niemand eigenlijk een keus is als primair abonnement. Leuk voor erbij op de camping.

Een laatste punt, dat zeker bij Digitenne speelt, is het zenderaanbod. De standaard zenders kun je overal wel krijgen maar lang niet alles overal. Zo kun je bijvoorbeeld op de satelliet de Britse itv zenders krijgen die zeer de moeite waard zijn en sommige mensen zweren bij Duitse HD zenders die een must zijn. Hoe dan ook zou ik dit je bepalende factor laten zijn. Ook heb je bij de ene wel hardware keuze en de ander niet. Bij Ziggo heb je keus uit een cam module zodat je geen extra kastje nodig hebt, bij andere is dat weer verplicht.

Voor mij is dit een beetje een hobby en ik ben gesettled bij Ziggo voor de beste prijs/kwaliteit/hardwarevrijheid maar zou er graag nog satelliet bij hebben (geen vrij zicht op het westen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Nogne

>.<

Ik heb zelf Canal Digitaal en Ziggo. En het verschilt heel erg per zender welke er betere kwaliteit levert.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lensent schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:37:
1) zoals je stelt is dit een ongelofelijk inzetloze vraag. We verwachten op GoT een stuk meer inzet :o
2) even los daarvan, er is geen simpel antwoord op. Een en dezelfde provider kan op verschillende locaties totaal verschillende technieken gebruiken met sterk verschillende kwaliteit (met name bij glas aan de orde). Wat bij mij beste kwaliteit geeft hoeft dat bij jou zeker ook niet te doen. Daarom de vraag mbt postcode.

Komt vervolgens bij dat het per zender flink kan verschillen en ook nog tussen lineair TV, on-demand diensten en over-the-top via apps of browser.

Kortom, als je een simpel antwoord wilt zul je een stuk specifieker mogen zijn over zowel jouw situatie (waar je woont, wat technisch beschikbaar is daar - wat dus meer is dan alleen een lijstje providers zonder te weten met welke techniek ze daar werken) en exact welke zenders voor jou het belangrijkste zijn en op welk manier.

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 25-03-2016 14:01 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:29
Weet niet in hoeverre dit nog actueel is, nieuws: KPN verhoogt bitrate hd-kanalen glasvezelklanten tot 12,75Mbit/s KPN heeft, geloof ik drie verschillende versies van zenders op glasvezel, SD, HD en HD-glas. Erg transparant is het allemaal niet. DVB-S2 gebruikt vaak een variabele bitrate.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caiway heeft de hoogste bitrate want zij "knijpen" dit niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:34

job

Lensent schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:37:
Ah beeldkwaliteit. Ik las het verkeerd en ging uit van internet.

Maar ook voor de bitrate van tv geef je te weinig informatie om een duidelijk antwoord te geven, zie dion_b.
Je postcode geeft ons meer informatie over jouw locatie, de daar gebruikte netwerken, en daardoor de achterliggende techniek.

[ Voor 39% gewijzigd door job op 25-03-2016 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
beetje jammer dat de bitrate nog steeds niet alles zegt tegenwoordig..

lagere bitrate + perfect afgestelde encoder kan een beter eindplaatje opleveren dan een hogere bitrate en een beroerd afgestelde encoder..

en je decoder heeft hier vaak ook nog een aandeel aan..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ziggo kan je sowieso testen met de vrije zenders, als je een digitale coax ontvanger hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:21
BBC piekt met een variabele bitrate boven de 20Mbit op de schotel.
Kijk je graag BBC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Postcodegebied is 8043.
Schijnbaar ligt t allemaal ingewikkelder dan ik had gedacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalus101
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:48
Het is juist belangrijk te weten wat je van plan bent te kijken. BBC is op de satellite weliswaar erg kwalitatief qua bitrate, daarentegen is canaaldigitaal (NL zenders op de sat) iets minder qua kwaliteit dan bijv Ziggo NL zenders.
Bovendien als je een sportliefhebber bent: canaaldigitaal biedt alleen Sport1 Select HD als HD zender van het Sport1 pakket. Ziggo biedt 6 Sport1 zenders waarvan er 2 HD zijn. Hetzelfde geldt voor foxsports: via canaaldigitaal is beschikbaar Fox sports 1HD,2HD,3sd. Daarentegen biedt Ziggo 6 Fox sports en allen in HD en een hoge bitrate!
Nogmaals het is belangrijk om te weten wat je van plan bent te gaan kijken om te bepalen via welke weg je gaat kijken. Ik kijk zelf zowel via Satelliet en Ziggo. Satelliet omdat ik dan toegang heb tot ook andere pakketten dan Canaaldigitaal (lees NL zenders) die ik regelmatig kijk. Wat sport betreft kijk ik graag via Ziggo omdat zij een uitgebreider sportpakket hebben op de kabel en dus meer zenders in HD zoals eerder vermeld. Op deze manier heb je dus het beste van beide werelden.
De overage opties zoals IPTV en digitenne vallen wat mij betreft af als opties als je echt hoge bitrate wil en verwacht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:23
Puch-Maxi schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 14:01:
Weet niet in hoeverre dit nog actueel is, nieuws: KPN verhoogt bitrate hd-kanalen glasvezelklanten tot 12,75Mbit/s KPN heeft, geloof ik drie verschillende versies van zenders op glasvezel, SD, HD en HD-glas. Erg transparant is het allemaal niet. DVB-S2 gebruikt vaak een variabele bitrate.
Correct :
SD 4.5Mb begint gewoon op 1
HD 7.5Mb begint op 701
HD glas 12.75Mb begint op 661

Kanaalnummers gaan nog veranderen, en dan zal je beste drager op 1 komen.
Zie : http://forum.kpn.com/t5/I...p-jij-ons-mee/td-p/327635

HD glas zijn een van de hogere bitrates. Veel hoger zul je het waarschijnlijk niet krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door rolandos582 op 25-03-2016 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
'Ziggo geeft HD-zenders nu met variabele bitrate door'

http://nl.hardware.info/n...et-variabele-bitrate-door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Maar enkele, uit mijn hoofd een stuk of 4 a 5 waaronder discovery channel.
Ze hebben dit niet doorgezet en mogelijk zelfs al terug gedraaid, me niet meer in verdiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ook met VBR is echt niks mis hoor.. als je maar een goede verdeling over je transponders hebt..

dat je niet een transponder vol gooit met alleen maar actie sport zenders.. maar combineert met een zender met een redelijk "constante".

VBR levert dan voor een snelle scene wat meer bandbreedte, en een transponder zit toch echt nooit tot de rand toe gevuld.. en snoep je wat van de "constantere" zenders af..

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:20
Als je nieuwe woning wat ouder is kun je best wat problemen ondervinden met de HD zenders op DVB-C (ziggo) omdat deze dezelfde frequentie gebruiken als 4G. Ergens een slechte connector in een filter/splitter en je bent klaar. Dat is moeilijk te traceren.

De minste kans op geneuzel heb je met glasvezel. Wat overigens ook het "snelste" (snelheid en latency) internet kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Zou tegenwoordig liever Ziggo aanraden dan CanalDigitaal. De HD zenders gaan nog, maar de SD zenders zijn om te huilen zo slecht. Dan lijkt SD bij Ziggo bijna HD.

Als je veel buitenlandse TV kijkt zie je pas wat echt HD is. Jammer dat CD dan alles zo comprimeert.
Pagina: 1