Toon posts:

Nieuw workstation, advies nodig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Professioneel Photoshop & Illustrator, (andere apps van de CC suite sporadisch gebruik)
We willen vooral de render tijd reduceren.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Momenteel een i7 49xx, 32gb RAM, SSD 500gb, GTX 980 en het renderen duurt te lang. Is een zelf gebouwd systeem (aangekocht) en het loopt ook telkens vast in Illustrator.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet zoveel kennis, het moet gewoon werken, goed en snel en professioneel. een HP workstation met een quadro?

Wat verwacht je van ons?[i]
Huidige setup loopt 10/15x per dag vast in Illustrator/Photoshop zonder een echte oorzaak. Screen freeze en shut down.
Vind nergens een oplossing en staat ook op de het adobe forum.

Oude setup was i7 49xx, 32gb ram, 630 GT, HDD 500gb en hier hadden we geen problemen. Met de GTX 980 hadden we ook niet zoveel prestatieverschil als verwacht, dus nu misschien een Quadro kaart?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2016 11:37 ]

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-11 13:59
Lijkt mij meer een driver probleem dan hardware? Je hardware is snel genoeg voor de meeste render taken. Vooral als je aangeeft dat het met de vorige setup wel okay was en nu met de nieuwe videokaart niet dan lijkt het mij het probleem daar te liggen. Probeer is een oudere driver te gebruiken? 361.00 ofzo?

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

• yhcnils
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-11 13:29
Ik vraag me eigenlijk af wat je aan het renderen bent. Dat doe je normaal gesproken in 3d of Videobewerk programma's.
PS en AI renderen bij mijn weten niks. Vandaar geen prestatieverschil.
Zoals batumulia zegt zou het een driver probleem kunnen zijn. Crappy hardware kan ook of misschien een brakke software/ OS installatie.

Verwijderd

Welke voeding zit erin?

Verwijderd

Topicstarter
batumulia schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:39:
Lijkt mij meer een driver probleem dan hardware? Je hardware is snel genoeg voor de meeste render taken. Vooral als je aangeeft dat het met de vorige setup wel okay was en nu met de nieuwe videokaart niet dan lijkt het mij het probleem daar te liggen. Probeer is een oudere driver te gebruiken? 361.00 ofzo?
Draai al op 355.xx
yhcnils schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:39:
Ik vraag me eigenlijk af wat je aan het renderen bent. Dat doe je normaal gesproken in 3d of Videobewerk programma's.
PS en AI renderen bij mijn weten niks. Vandaar geen prestatieverschil.
Zoals batumulia zegt zou het een driver probleem kunnen zijn. Crappy hardware kan ook of misschien een brakke software/ OS installatie.
Lichtinval, schaduwen etc. in photoshop. Echt renderen is het idd niet, maar zo heet het ook in photoshop dus ik noem het ook zo :P
700 watt

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2016 14:23 ]

Verwijderd

Dat zegt natuurlijk niets over kwaliteit, capaciteit op 12v en de aansluitingen. Heb je ook een merk en type?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 14:24:
[...]

Dat zegt natuurlijk niets over kwaliteit, capaciteit op 12v en de aansluitingen. Heb je ook een merk en type?
Niet direct, zal hem straks eens opendoen. Zou dit echt effect hebben op bepaalde programma's?

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02:43
Ik kan al die programma's draaien op een bijna 5 jaar oude i5 2500K zonder vastlopen, dus ik kan me niet voorstellen dat dit ondermaatse hardware is.

Voordat je een nieuw systeem aanschaft misschien inderdaad beter de stabiliteit van je huidige werkstation verbeteren, op wat voor een manier dan ook.

Verwijderd

Nee, op de werking van het hele systeem. Met een zogenaamde 700 watter van slechte kwaliteit welke nog niet eens de helft op 12v kan leveren ga je tekort komen.

Verwijderd

Topicstarter
Nilsepils schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 14:28:
Ik kan al die programma's draaien op een bijna 5 jaar oude i5 2500K zonder vastlopen, dus ik kan me niet voorstellen dat dit ondermaatse hardware is.

Voordat je een nieuw systeem aanschaft misschien inderdaad beter de stabiliteit van je huidige werkstation verbeteren, op wat voor een manier dan ook.
Tja, op welke manier dan? Ik heb het geheugen vervangen naar 4x8gb identiek dezelfde ram, de gtx 980 uitgeschakeld en de 630 gt erin, allemaal hetzelfde probleem.

enigste dat ik nog kan denken is het moederbord, maar dan zou het hele systeem toch problemen geven?

• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Als hij zichzelf uitschakelt zit je misschien wel met een warmte probleem. Je CPU koeler al is een keer schoongemaakt, of de paste vervangen? Een clean install van je windows om in ieder geval software uit te sluiten is misschien ook wel een goed idee. Je specs zouden ruim voldoende moeten zijn.

Ik zou in ieder geval je temperaturen is gaan monitoren om te kijken wat er gebeurt.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 14:33:
[...]

Tja, op welke manier dan? Ik heb het geheugen vervangen naar 4x8gb identiek dezelfde ram, de gtx 980 uitgeschakeld en de 630 gt erin, allemaal hetzelfde probleem.

enigste dat ik nog kan denken is het moederbord, maar dan zou het hele systeem toch problemen geven?
gaat het steeds mis op dezelfde momenten? Dus met render > lightning effects in Ps? bijv?
Staat gpu acceleratie in illustrator aan? Wat als je dat uit zet?

Ik neem aan met hele grote bestanden? Geef es een idee?

En nu met de 630 er in hou je dezelfde problemen als met de gtx 980, terwijl eerst de 630 wel ok was?

Heb je ook al de interne gpu van de cpu getest?

specs

Pagina: 1