Hallo,
Ik heb een vreemd probleem met mijn systeem. Het is nu al twee keer gebeurd, iedere keer bij de eerste opstart van de dag. Na een nachtje rust te hebben gehad.
De computer gaat aan, fans en pomp gaan draaien, maar mijn monitor krijgt geen signaal. Ik heb al een beetje zitten zoeken waar dit aan kan liggen en de workaround op het moment is de GPU verwijderen, BIOS jumper kortsluiten, RAM verwijderen en dan alles weer terug plaatsen. Daarna start alles gewoon weer zoals het hoort.
Weet iemand misschien waar dit door komt? Wat ik eraan kan doen? Ik merk verder geen andere eigenaardigheden aan mijn systeem.
Ik zal even opsommen wat ik er allemaal in heb zitten:
- MSI 970 gaming MoBo
- AMD FX-6300 OC naar 4.2GHz (maar na de BIOS reset weer terug naar stock)
- R9 290 Sapphire Tri-X OC GPU (uit de fabriek overclocked, zelf niks aan gesleuteld)
- 4x G.Skill 4gb 1600MHz DDR3 RAM
- CoolerMaster RS-700 PSU
- SSD en 2x HDD
- Corsair H110 GT CPU koeling
- Corsair Link fan controller met LED strips
- Logitech G910 keyboard en G502 muis
- Samsung SyncMaster S27B350 monitor via HDMI
- HP w2207 monitor via DVI
Ik heb dit alles vorig jaar samengesteld, alleen de fan controller en cpu koeler zijn nieuwer.
Ik heb een vreemd probleem met mijn systeem. Het is nu al twee keer gebeurd, iedere keer bij de eerste opstart van de dag. Na een nachtje rust te hebben gehad.
De computer gaat aan, fans en pomp gaan draaien, maar mijn monitor krijgt geen signaal. Ik heb al een beetje zitten zoeken waar dit aan kan liggen en de workaround op het moment is de GPU verwijderen, BIOS jumper kortsluiten, RAM verwijderen en dan alles weer terug plaatsen. Daarna start alles gewoon weer zoals het hoort.
Weet iemand misschien waar dit door komt? Wat ik eraan kan doen? Ik merk verder geen andere eigenaardigheden aan mijn systeem.
Ik zal even opsommen wat ik er allemaal in heb zitten:
- MSI 970 gaming MoBo
- AMD FX-6300 OC naar 4.2GHz (maar na de BIOS reset weer terug naar stock)
- R9 290 Sapphire Tri-X OC GPU (uit de fabriek overclocked, zelf niks aan gesleuteld)
- 4x G.Skill 4gb 1600MHz DDR3 RAM
- CoolerMaster RS-700 PSU
- SSD en 2x HDD
- Corsair H110 GT CPU koeling
- Corsair Link fan controller met LED strips
- Logitech G910 keyboard en G502 muis
- Samsung SyncMaster S27B350 monitor via HDMI
- HP w2207 monitor via DVI
Ik heb dit alles vorig jaar samengesteld, alleen de fan controller en cpu koeler zijn nieuwer.