Vraag

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-11 15:04
Ik ga naar alle waarschijnlijkheid dit weekend een tweede hands Nikon D610 + 24-85mm f3.5-4.5 VR kopen. De set is 2 jaar oud en valt dus buiten de garantie, er zitten ongeveer ~6000 clicks op.

Om te voorkomen dat ik later tegen een defect aanloop wil ik het natuurlijk wel goed testen. Ik ben benieuwd of ik iets over het hoofd zie waar ik op moet letten. Ik wil de camera nu als volgt testen:
  • Foto maken van een wit A4tje en foto als de lensdop er op zit. In beide foto's zoeken naar afwijkingen hot pixels en dat soort dingen.
  • Met een zaklamp de binnenkant van de camera bekijken of er rotzooi te zien is.
  • De SD slots testen of dit soepel gaat.
  • De shuttercount online controleren.
  • De autofocus testen van infinity naar close.
  • De flitser testen.
  • De hotshoe testen.
  • De zoom range testen en manual focus testen.
  • Zoeken naar beschadigingen die duiden op val of water schade.
  • Imperfecties op front en rear element van de lens controleren.
.
Een hele lijst :+.
Zie ik iets over het hoofd?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Beste antwoord (via ndonkersloot op 25-03-2016 20:38)

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:18

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Onderzoek doen naar de verkoper. Simpele google search op gebruikersnaam icm andere info. Soms kom je wel eens achter een topic waar er problemen gemeld worden.

Verder gewoon even door de works heen halen. Vaak kan je aan de algemene staat van de objectieven en de body zien hoe de camera is behandeld.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:18

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Onderzoek doen naar de verkoper. Simpele google search op gebruikersnaam icm andere info. Soms kom je wel eens achter een topic waar er problemen gemeld worden.

Verder gewoon even door de works heen halen. Vaak kan je aan de algemene staat van de objectieven en de body zien hoe de camera is behandeld.

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-11 15:04
Point.Flare schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:29:

Bedankt! Ik ben benieuwd wat ik morgen tegen kom :).

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot