[Excel] Verwijzing naar tabblad op basis van naam in een cel

Pagina: 1
Acties:
  • 31.130 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan-901
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-11-2023
Hallo,

Ik maak wekelijks rapportages in excel. Nu kopieer ik iedere week een standaard tabblad die ik als naam 'WK 12' geef (als ik de rapportage van week 12 maak).

Op een ander tabblad, samenvatting, heb ik een hele rits met cijfers die gekopieerd worden uit tabblad 'WK 12'. Wanneer ik nu rapportage van week 13 wil maken, dan kopieer ik alle formules uit de rij van week 12 en kopieer die naar week 13. Het probleem is alleen dat ik dan bij alle formules het cijfer 12 moet veranderen in 13 om het werkend te krijgen.

Voorbeeld inhoud van een cel in de samenvatting: ='WK 12'!$C$16
Als ik het vanuit tabblad 'WK 13' wil kopiëren moet ik dus handmatig ='WK 12'!$C$16 aanpassen naar ='WK 13'!$C$16.

Is er geen mogelijkheid om dit automatisch te laten doen? Dat ik vooraan bijvoorbeeld WK 13 zet en dat alle formules zich automatisch daarop aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eparox
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-06 11:51
Je kunt de cel verwijzingen aanpassen naar een formule, zodat hij het eerste deel "WK 13" uit een cel ophaalt. Zo hoef je alleen die enkele cel aan te passen wanneer je een nieuwe rapport maakt.

Als je =INDIRECT(A1&"$C$16") gebruikt en vervolgens in cell A1 de naam van het tablad zet (inclusief evt. benodigde single quotes en uitroeptekens, bijv: 'WK 12'! ), dan moet het werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan-901
Ik zal vast iets fout doen, maar ik krijg het niet voor elkaar, de cel blijft #VERW als uitkomst geven, met/zonder quotes met/zonder uitroepteken, geen succes :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eparox
Ligt er volgens mij aan welke Excel je gebruikt, of je al dan niet quotes moet gebruiken. Aangezien de single-quote ook wordt gebruikt om text aan te duiden, lukt het als je twee single quotes aan het begin doet (niet één dubbele)? Dus:
A1: ''WK 12'!
andere cellen: =INDIRECT(A1&"$C$C16")

Upload anders een voorbeeld bestandje, dat geeft een iets beter beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan-901
Voorbeeld bestand: http://www.filedropper.com/rapportage

In cel C4 zie je wat ik wil kopieren uit tabblad WK 11 en in cel C5 heb ik de formule geplaatst, maar hij werkt helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eparox
Bij mij werkt het prima als je de stappen in mijn tweede post volgt. Het is dus belangrijk om in de cell met tabblad naam één extra single quote toe te voegen, je krijgt dan: ''WK 12'!

Let op dat '' en " twee verschillende dingen zijn. Zie deze file waarin het werkt (verander B4 naar WK 12 en het pakt dat tabblad op). http://we.tl/hgH25LuQsy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan-901
Geen idee wat ik anders heb gedaan, maar het werkt! Top bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannokings
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-01 19:34
dag ik wil gegevens van meerdere tabbladen verwerken in 1 grafiek.
dat is gelukt alleen wil ik de tabbladennamen ook erin verwerkenkan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:13

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Open een eigen topic daardoor. Doe dat aub ook op de juiste plek want ondanks dat dit topic hier in Programming staat, horen Excel topics in Client Software Algemeen. Let er dan wel op dat je iets meer info geeft dat dat je nu doet, het is hier nog steeds een forum en geen helpdesk ;) Zie Het algemeen beleid #quickstart

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.