Aankoopadvies media pc

Pagina: 1
Acties:

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-11 10:23
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben mij aan het oriënteren voor een media apparaat om films en series van mijn interne netwerk af te draaien dmv Kodi. Deze zal gebruikt worden wanneer ik eenmaal mijn dedicated HT heb.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefste zo prijs/kwalitatief gezien zo goed mogelijk. Het hoeft geen snelheidsmonster te zijn. Hoop dat mijn samengestelde lijst een beetje voldoet.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor die makkelijk 1080p af kan spelen (moet lukken met die uit de lijst aangezien de g1610 dit ook moeiteloos doet), SSDtje, kleine mini itx kast om het allemaal netjes in te verwerken en waar de voeding al inzit.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het is een absolute must dat het systeempje HD audio netjes doorstuurt naar mijn receiver. Het moet dus in staat zijn DTS-HD, DD-HD etc af te spelen. Daarnaast moet er windows op kunnen draaien zodat ik vanaf daar Netflix kan starten en Kodi.

Ga je overklokken?
nee

Wat verwacht je van ons?
Een kritische blik naar onderstaand lijstje om te zien of het inderdaad aan mijn eisen voldoet en of het allemaal een beetje klopt wat ik in dat systeemkastje wil proppen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1820 Boxed€ 32,95€ 32,95
1ASRock H81M-ITX€ 61,-€ 61,-
1Inter-Tech ITX-601€ 39,49€ 39,49
1IBM 00D5020€ 14,77€ 14,77
1Corsair Force LS V2 60GB€ 32,95€ 32,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 181,16

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-11 11:09
Als het puur om afspelen van video's etc gaat zou je ook eens kunnen kijken naar een systeem met een speciaal voor htpc's ontwikkelde processor. Als mijn belastingteruggave binnen is ga ik die zelf bouwen met de n3150 itx.

http://nl.hardware.info/r...eale-htpc-basis-conclusie

• Steefmeister
Philpend schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 12:47:
Als het puur om afspelen van video's etc gaat zou je ook eens kunnen kijken naar een systeem met een speciaal voor htpc's ontwikkelde processor. Als mijn belastingteruggave binnen is ga ik die zelf bouwen met de n3150 itx.

http://nl.hardware.info/r...eale-htpc-basis-conclusie
Dank voor je reactie, maar aangezien het op een Full HD projector zal worden aangesloten via een receiver zijn die h265 bordjes overbodig voor mij. Het is natuurlijk wel een (duurdere) optie.

Blijft eigenlijk de vraag staan: kan mijn samengesteld setje HD geluidssporen doorsturen naar een receiver?

• Philpend
Steefmeister schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 15:40:
[...]

Dank voor je reactie, maar aangezien het op een Full HD projector zal worden aangesloten via een receiver zijn die h265 bordjes overbodig voor mij. Het is natuurlijk wel een (duurdere) optie.

Blijft eigenlijk de vraag staan: kan mijn samengesteld setje HD geluidssporen doorsturen naar een receiver?
Duurder? Dat moederbord komt inclusief processor en koeler en is dus goedkoper dan het moederbord + processor uit jouw built....en een stuk krachtiger voor videodoeleinden, daarom heb ik dit ook gepost.

[ Voor 3% gewijzigd door Philpend op 26-03-2016 15:55 ]

• Steefmeister
Philpend schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 15:46:
[...]

Duurder? Dat moederbord komt inclusief processor en koeler en is dus goedkoper dan het moederbord + processor uit jouw built....en een stuk krachtiger voor videodoeleinden, daarom heb ik dit ook gepost.
Je hebt helemaal gelijk. Onder de streep hij ietsje goedkoper en zoals ik in de reviews kon lezen, moeten HD geluidssporen helemaal geen probleem zijn.

Als hij puur voor Kodi en Netflix gebruikt wordt, dan denk ik dat onderstaand systeempje best in orde zou zijn?

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock N3150-ITX€ 81,95€ 81,95
1Inter-Tech ITX-601€ 39,49€ 39,49
1Kingston KVR16S11S8/4€ 16,95€ 16,95
1Corsair Force LS V2 60GB€ 32,95€ 32,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 171,34

• Philpend
Op zich prima, maar ik heb wat twijfels bij de voeding die bij de kast wordt meegeleverd. Intertech staat redelijk bekend om zijn brakke voedingen....
Pagina: 1