Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Thunderbird 38.7.1 - downloadlinks werken niet

Pagina: 1
Acties:

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:56

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
In het Thunderbird 38.7.1 artikel (downloads: Mozilla Thunderbird 38.7.1) werken de downloadlinks niet. Ze komen allemaal uit op een pagina met de volgende melding:
Uw verbinding is niet beveiligd

De eigenaar van download.cdn.mozilla.net heeft zijn of haar website niet juist geconfigureerd. Om uw gegevens tegen diefstal te beschermen, heeft Firefox geen verbinding met deze website gemaakt.

Deze website maakt gebruik van HTTP Strict Transport Security (HSTS) om aan te geven dat Firefox alleen een beveiligde verbinding mag maken. Hierdoor is het niet mogelijk om een uitzondering voor dit certificaat toe te voegen.

download.cdn.mozilla.net gebruikt een ongeldig beveiligingscertificaat.

Het certificaat is alleen geldig voor de volgende namen:
a248.e.akamai.net, *.akamaihd.net, *.akamaihd-staging.net, *.akamaized.net, *.akamaized-staging.net
Ik ben uiteindelijk maar naar https://www.mozilla.org/en-US/thunderbird/all/ gegaan en heb daar mijn gewenste taal gekozen, downloaden via die pagina gaat wel gewoon goed.

-- Edit: voor de duidelijkheid, ik gebruik Firefox zonder een HTTPS everywhere extensie ofzo. De genoemde links komen uit op een site die HTTPS forceert, maar vervolgens een foutief certificaat heeft omdat het juiste domein er niet in staat. Niet alle browsers controleren hierop blijkbaar, IE 11 download gewoon via de genoemde links in het artikel. Ik denk dat de auteur een browser heeft gebruikt die die check niet heeft en daardoor heeft hij geen foutmeldingen gezien.

[ Voor 17% gewijzigd door Wildfire op 25-03-2016 11:16 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mijn eerste gedachte was HttpsEverywhere, maar die heb ik hier net uitgesloten. Ik krijg de foutmelding trouwens ook, in FF45.0.1x64

[ Voor 25% gewijzigd door Raven op 25-03-2016 12:39 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb een aantal links geprobeerd en hier werken ze gewoon. Dit in Chrome maar ook in IE11

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Het lijkt op een veiligheidscheck die recentere Firefoxs uitvoeren op de certificaten. IE11 Doet het hier ook gewoon dus, maar Firefox (45.0.1) iig niet.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Bij de nieuwspost zelf is er een andere tweaker die hetzelfde probleem heeft. Kan iemand de links aanpassen, just to be sure?

(wel vreemd dat daar iemand zit met Firefox 45.0.1 ESR, bij hem werken de links wel)

Vreemd genoeg ondersteunt IE11 onder Windows 10 HSTS ook gewoon, hetgeen zou betekenen dat daar de links het niet zouden moeten doen. Het certificaat is immers niet geldig voor het domein. Maar toch werken de links onder IE11 hier wel gewoon normaal... :?

[ Voor 37% gewijzigd door Wildfire op 27-03-2016 11:30 ]