In het Thunderbird 38.7.1 artikel (downloads: Mozilla Thunderbird 38.7.1) werken de downloadlinks niet. Ze komen allemaal uit op een pagina met de volgende melding:
-- Edit: voor de duidelijkheid, ik gebruik Firefox zonder een HTTPS everywhere extensie ofzo. De genoemde links komen uit op een site die HTTPS forceert, maar vervolgens een foutief certificaat heeft omdat het juiste domein er niet in staat. Niet alle browsers controleren hierop blijkbaar, IE 11 download gewoon via de genoemde links in het artikel. Ik denk dat de auteur een browser heeft gebruikt die die check niet heeft en daardoor heeft hij geen foutmeldingen gezien.
Ik ben uiteindelijk maar naar https://www.mozilla.org/en-US/thunderbird/all/ gegaan en heb daar mijn gewenste taal gekozen, downloaden via die pagina gaat wel gewoon goed.Uw verbinding is niet beveiligd
De eigenaar van download.cdn.mozilla.net heeft zijn of haar website niet juist geconfigureerd. Om uw gegevens tegen diefstal te beschermen, heeft Firefox geen verbinding met deze website gemaakt.
Deze website maakt gebruik van HTTP Strict Transport Security (HSTS) om aan te geven dat Firefox alleen een beveiligde verbinding mag maken. Hierdoor is het niet mogelijk om een uitzondering voor dit certificaat toe te voegen.
download.cdn.mozilla.net gebruikt een ongeldig beveiligingscertificaat.
Het certificaat is alleen geldig voor de volgende namen:
a248.e.akamai.net, *.akamaihd.net, *.akamaihd-staging.net, *.akamaized.net, *.akamaized-staging.net
-- Edit: voor de duidelijkheid, ik gebruik Firefox zonder een HTTPS everywhere extensie ofzo. De genoemde links komen uit op een site die HTTPS forceert, maar vervolgens een foutief certificaat heeft omdat het juiste domein er niet in staat. Niet alle browsers controleren hierop blijkbaar, IE 11 download gewoon via de genoemde links in het artikel. Ik denk dat de auteur een browser heeft gebruikt die die check niet heeft en daardoor heeft hij geen foutmeldingen gezien.
[ Voor 17% gewijzigd door Wildfire op 25-03-2016 11:16 ]