Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomaat23
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-03 16:43
Ik ben net begonnen met Black Ops 2 (spotgoedkope key bemachtigd), en gelijk viel me hetzelfde op wat me bij MW2 ook al opviel; Er zijn nog zat spelers, maar de matchmaking gaat in mijn ogen vaak nergens over. Misschien dat dat soms ook niet zo erg is (ik leer een hoop van soms even de killcam te bekijken). Maar ik zou het tof vinden om potjes te spelen met gelijkwaardige spelers (lees noobs ;) ) . Ik dacht even dat dat met "League Play" te kunnen doen, maar dat is dood zover ik het begrijp in BO2?!

Ik heb MMORPG's gespeeld en wat ik eigenlijk mis is een beetje aanspraak/een guild. Ook om soms even een tip te vragen over loadout etc. Nu zal alles vast terug te vinden zijn op youtube en dergelijke, maar een deel van de lol die ik behaalde in WoW was juist het delen van bevindingen. Wat over de microfoon vragen resulteert vaak in loze opmerkingen. Heb wel wat mensen gefriend, maar die zijn vaker offline dan online dus dat schiet ook nog niet echt op. Is er op tweakers een "community" van shooterspelers die wellicht wel eens wat opzetten?

Of zijn er FPS's die dat beter/anders voor elkaar hebben? Is er een mogelijkheid om via sites in custom games te komen/contacten te leggen met spelers die actief games opzetten? Of wordt dat lastiger naarmate de games langer op de markt zijn?

Is misschien overstappen op BO3(daar is league play nog wel actief) zinvol in dat opzicht? Of is dat weinig interessant als je speelt op beginnersniveau (ik ben blij als ik een keer 1.0 k/d haal, vaker is het onder de 0.5).

In hoofdlijnen komt het er op neer: Zou ik over moeten stappen naar een andere COD of totaal andere FPSgame om te vinden wat ik zoek, of zoek ik iets wat er niet is? :?

Alvast bedankt voor alle reacties en uitleg!

Beste antwoord (via tomaat23 op 24-12-2017 15:44)

• NTAuthority
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:31
Op de PC? Daar is helaas weinig in de FPS-range wat echt genoeg gespeeld wordt om SBMM (skill-based matchmaking) zinvol te maken behalve Counter-Strike, waarbij je meteen in de enkel-leven-per-ronde-sfeer zit, waar ikzelf als 'redelijk slechte' speler ook niet al te blij tegenover sta.

BO3... mja, elke CoD op de PC is tegenwoordig vooral gevuld met 'tryhards' welke er een gewoonte van maken in TDM een K/D van 2+ te halen, veelal twee per lobby; league play in BO2 was tijdens de release ook al niet te bevolkt op PC.

Verder zijn de nieuwere CoDs (Ghosts en hoger) toch ook een erg stuk 'lastiger' (tenminste, naar mijn persoonlijke mening) een goede score te krijgen dan de 'oudere' spellen (CoD4/MW2/BO/in mindere mate BO2)... zelfs spelers welke 'redelijk goed' waren in de 'oude' IW-tijd kunnen nog lastig meekomen met BO3's veranderde mechaniek.

EDIT: nu zijn er dan nog wel een aantal F2P-FPSes, zoals Dirty Bomb en het nog-steeds-bijgewerkte-en-gespeelde-maar-toch-een-beetje-op-de-zijlijn-geplaatste TF2 (voor welk nog altijd een skill-based competitive-modus gepland staat, meende ik)

[ Voor 12% gewijzigd door NTAuthority op 25-03-2016 03:19 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• NTAuthority
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:31
Op de PC? Daar is helaas weinig in de FPS-range wat echt genoeg gespeeld wordt om SBMM (skill-based matchmaking) zinvol te maken behalve Counter-Strike, waarbij je meteen in de enkel-leven-per-ronde-sfeer zit, waar ikzelf als 'redelijk slechte' speler ook niet al te blij tegenover sta.

BO3... mja, elke CoD op de PC is tegenwoordig vooral gevuld met 'tryhards' welke er een gewoonte van maken in TDM een K/D van 2+ te halen, veelal twee per lobby; league play in BO2 was tijdens de release ook al niet te bevolkt op PC.

Verder zijn de nieuwere CoDs (Ghosts en hoger) toch ook een erg stuk 'lastiger' (tenminste, naar mijn persoonlijke mening) een goede score te krijgen dan de 'oudere' spellen (CoD4/MW2/BO/in mindere mate BO2)... zelfs spelers welke 'redelijk goed' waren in de 'oude' IW-tijd kunnen nog lastig meekomen met BO3's veranderde mechaniek.

EDIT: nu zijn er dan nog wel een aantal F2P-FPSes, zoals Dirty Bomb en het nog-steeds-bijgewerkte-en-gespeelde-maar-toch-een-beetje-op-de-zijlijn-geplaatste TF2 (voor welk nog altijd een skill-based competitive-modus gepland staat, meende ik)

[ Voor 12% gewijzigd door NTAuthority op 25-03-2016 03:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:35
Het is niet zo dat er op console veel meer keuze is voor wat je zoekt hoor, zoals bovenstaande poster wellicht doet vermoeden. Tenzij je een Xbox ine hebt, dan is misschien halo 5 nog actief ofzo.

SBMM is gewoon cod, maar is ook echt niet altijd leuk hoor. Ik benzelfs met aw gestopt doordat dat spel aan het begin elk potje SBMM had en ik dus altijd het gevoel had dat iedereen exact even skill had. Eg saai. Dat is alleen leuk in ranked of league play.

Komt toch snel uit bij games als csgo, tf2 wanneer de ranked update geïmplementeerd wordt, of Overwatch wat ook een ranked optie gaat hebbennschijnbaar.

Voor de rest kom je dir vooral tegen bij mobas en andere esports games en is het bij shooters random of community afhankelijk als je Eem server browser hebt.

On en qua community moet je überhaupt proberen een spel te vinden dat je met je steam busdienst kan spelen of dat dedicaties servers heeft. Dat was zeker vroeger erg makkelijk voor het community gevoel. Gelukkig heeft elke shooter op de pc wel haar eignr forum en daar kan je altijd mensen zoeken. Sommige hebben zelfs aparte fora voor beginners die contact zoeken etc. Gewoon even googlen ;)

Edit: excuses for de typfouten. Had het mobiel gepost en dan wil het nog wel eens fout gaan.

[ Voor 24% gewijzigd door Brutal1ty op 27-03-2016 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomaat23
Bedankt voor de antwoorden. Dirty Bomb en TF2 was ik stiekem al aan het proberen, en verder is er dus weinig zoals ik begrijp. Ondertussen wordt ik al rustig aan wat beter en heb ik meer het idee wat toe te voegen in een spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomaat23
Overigens speel ik nu Overwatch, precies wat ik zocht qua gemak van friends en community (en qua gameplay).