• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12-2025
Hallo,

Ik heb net onderstaande spulletjes gekocht en in elkaar gestoken:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 118,95€ 118,95
1ASRock Z170M Extreme4€ 128,50€ 128,50
1Silverstone Temjin TJ08B-E€ 98,-€ 98,-
1Scythe Kotetsu€ 29,95€ 29,95
3Scythe GlideStream 120 mm PWM 1300rpm, 120mm€ 8,55€ 25,65
1Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK2/8€ 38,95€ 38,95
1be quiet! Straight Power 10 500W€ 89,95€ 89,95
1Crucial BX100 250GB€ 69,95€ 69,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 599,90

Heb USB muis / toetsenbord aangesloten, power cable en dvi cable.

Als ik op de power cable click, dan gaat de power led branden, de case fan en de cpu fan gaan draaien, maar verder niets...
geen beeld, geen beeps van het mobo (heeft dit mobo wel een beep-speakertje?), niets...

enige tips van wat ik kan proberen?

• NTAuthority
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Mastakilla schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 00:22:
geen beeps van het mobo (heeft dit mobo wel een beep-speakertje?)
Die moet je meestal zelf aansluiten ;)

Als inderdaad geen pieptoon komt met een interne luidspreker aangesloten betekent dit dat de CPU niet eens opstart - een mogelijk veelgemaakte fout is hierbij het vergeten van de 'staanders' waar het moederbord op zou moeten rusten; buiten dat mogelijk het herplaatsen (en kijken of de pins niet verbogen zijn) van de CPU, en daarnaast voedingsproblemen (4/8-pins-connector aangesloten?).

• Mastakilla
"een mogelijk veelgemaakte fout is hierbij het vergeten van de 'staanders' waar het moederbord op zou moeten rusten;"
Dit heb ik idd niet gedaan, omdat het ook niet in de manual staat:
http://www.silverstonetek...e/Multi-TJ08-E-Manual.pdf (zie p7)

Het leek ook allemaal te passen / kloppen zonder 'staanders'. Ben je er zeker van dat die toch nodig zijn?

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-01 07:40
Mastakilla schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 07:45:
"een mogelijk veelgemaakte fout is hierbij het vergeten van de 'staanders' waar het moederbord op zou moeten rusten;"

Het leek ook allemaal te passen / kloppen zonder 'staanders'. Ben je er zeker van dat die toch nodig zijn?
Zeker, ze zijn ook meegeleverd zo te zien. Zie "Screw A" op pagina 3.

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-01 21:20
Och jee een build zonder standoffs. Waarschijnlijk is t mobo al dood nu.
En waarom trouwens een z170 bordje met een i3?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En het viel niet op dat het bord wat schuin in de case zat? Zonder standoffs lijkt het me toch dat je ook enige last had om je back-panel netjes op zijn plaats te krijgen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-01 10:20

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Auw....... dit soort dingen zijn toch jammer bij zo'n bord. Naar garantie kan je meestal ook fluiten aangezien dit je eigen risico is.

In principe kan je met een beetje logisch nadenken het allemaal vermijden (begrijp me niet verkeerd hoor, zijn er zat die die fout maken)
je kast staat in contact met aarde....... direct aansluiten op aarde vind elektronica meestal niet zo leuk.
Je sluit toch ook niet je stopcontact aan op je parket vloer.

maar misschien is het nog geen probleem. ik zou nou systematisch je stappen na volgen kijken of het geen andere bouw fout kan zijn.

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Verwijderd

Kans dat ze er ook al gewoon in zitten:
YouTube: Newegg TV: SILVERSTONE Temjin Series TJ08B-E MicroATX Mini Tower Computer Case Overview op 2:45

http://nl.hardware.info/r...tpatser-intern-en-koeling

Alleen op elke foto foto en review die ik zie op internet missen alleen de bovenste of de bovenste 2. Dat is misschien gedaan als je een MiniITX moederbord wilt plaatsen dat je ze er niet eerst uit hoef te halen. Als de andere 6 er gewoon al in zaten zouden die ook gewoon voor voldoende afstand moeten zorgen. Dus met hoeveel schroeven heb je het moederbord vastgeschroef, 6 of 8?

En valt je PC ook steeds uit na 1-2 tellen? Want als dat niet gebeurd is de kans groter dat het iets anders is, bijvoorbeeld het geheugen. Gewoon even beide reepjes apart in allebei de sloten proberen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2016 08:59 ]

• Mastakilla
Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/x90v10k5l/htpc_case_standoffs.jpg

dus jullie beweren dat hier nog een "extra" standoff bij moet (rechts op de foto) en dat de standaard "build-in" standoff van de case (links op de foto) onvoldoende is?

ik betwijfel trouwens dat het mobo er dan nog in gaat passen hoor...

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

Mastakilla schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 08:47:
[afbeelding]

dus jullie beweren dat hier nog een "extra" standoff bij moet (rechts op de foto) en dat de standaard "build-in" standoff van de case (links op de foto) onvoldoende is?

ik kan de foto helaas niet zien hier op mijn werk. maar er zijn inderdaad kasten waar ze al in zitten. vaak is dit voor een bepaalde formfactor en kan je ze gewoon losdraaien.

de reden waarom we denken dat het daar fout ging is naar aanleiding van je eigen bericht

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
De vaste standoffs zijn waarsch voor ITX, aangezien jij een mATX bord hebt moet je wel even nagaan of alle standoffs corresponderen met een schroefgat in je mobo. Een standoff ergens waar geen schroef zit kan net zo goed voor sluiting zorgen.

• Mastakilla
voor zover ik kan zien, zijn het dan niet de standoffs...

• wagenveld
  • Niet online
Ok, doe eens wat foto's hoe het er nu inzit? En probeer eens een minimale setup op een stuk karton?

• AstralizeR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10-2025

AstralizeR

Foar de kofje net eamelje!

Net als hierboven al gezegd was, is de 4/8 pins connector wel aangesloten? (achter het I/O panel bovenin)

SW-1682-5926-5204

Verwijderd

wagenveld schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 09:01:
De vaste standoffs zijn waarsch voor ITX, aangezien jij een mATX bord hebt moet je wel even nagaan of alle standoffs corresponderen met een schroefgat in je mobo. Een standoff ergens waar geen schroef zit kan net zo goed voor sluiting zorgen.
De bovenste 4 standoffs(in het geval van deze kast de 4 rechts onder) van Mini ITX en MicroATX zijn hetzelfde en de 2 links worden alleen gebruikt bij bredere MicroATX borden.
Dus als de onderste 6 standoffs al aanwezig waren dan is de kans klein dat dit de oorzaak is (wel beter om de bovenste 2 dan ook nog te installeren).
Maar valt je computer nu uit na 1-2 seconden?
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 08:44:
[...]
En valt je PC ook steeds uit na 1-2 tellen? Want als dat niet gebeurd is de kans groter dat het iets anders is, bijvoorbeeld het geheugen. Gewoon even beide reepjes apart in allebei de sloten proberen.
Of iets niet goed aangesloten inderdaad.

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

Die stekkers gaan er meestal heel moeilijk in en je moet flink wat kracht geven. Je moet zorgen dat de connector er zover in zit dat het pinnetje van de "trekontlasting" vast klikt.

Vele zijn bang om het bord te verbuigen maar hij moet er echt flink in geduwd worden.

en als dat niet werkt. haal ALLES los en begin overnieuw. Doe dan je eerste test met alleen mobo, één reepje ram en cpu.

• SeBsZ
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-01 16:22
En beantwoord ook even de vraag van AstralizeR en al eerder van NTAuthority, en nu van mij aangezien ik je antwoord hierop nog niet heb gezien. Is de 4/8 pins power connector aangesloten van de voeding naar het moederbord? Zonder deze voeding gaat je processor niet werken.

• WielerManiak
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-10-2021
het is het ook altijd zeker waard om je hardware te testen voordat het je case in gaat, als er inderdaad zulke problemen opeens opspelen kun je wat makkelijker onderzoeken waar het probleem zit zonder dat je alles weer los moet halen moeilijk moet doen wat ook weer schade en problemen op kan leveren.

het kost meer tijd maar tis wel een goeie tip

Zelf had ik laatst eenzelfde probleem met een mini ITX build, alles leek te werken maar ik kreeg geen uitput. uiteindelijk bleek er een pinnetje in de 24pin connector van mijn voeding niet goed te zitten. hier kwam ik achter door een andere voeding aan te sluiten waardoor opeens wel alles werkte. en na wisselen van connectors wist ik waar het probleem precies zat. met wat spelen met een tangetje en schroevendraaier heb ik het pinnetje weten recht te trekken. hierna starten de pc op de juiste manier.

• Mastakilla
ok, ik ga ff proberen te antwoorden op zoveel mogelijk vragen:

1) 4/8-pins-connector is goed op mobo aangesloten
2) CPU herplaatsen heb ik nog niet geprobeerd
3) mobo zit niet schuin
4) PC valt niet uit na enkele tellen (powerbutton 5 tellen indrukken zet hem uit)
5) enkel geheugen reepje heb ik nog niet geprobeerd. Dit wou ik zo proberen (welk slot best?)
6) mobo zit vast met 7 schroeven
7) setup is al zeer minimaal, denk dat stuk karton niet veel verschil zou maken. maar als niets anders werkt, kan ik dat later nog wel eens proberen
8) alles lijkt goed aangesloten, stekkers zitten goed
9) kabels heb ik allemaal al terug losgemaakt en terug ingestoken (om te kijken naar die standoffs)
10) ik heb de z170m met een i3 als HTPC vooral omdat deze usb 3.1 heeft en ook omwille van het iets betere geluid

hieronder filmpje van de setup (lijkt me duidelijker dan 1000x fotos):
YouTube: HTPC does not work

[ Voor 6% gewijzigd door Mastakilla op 25-03-2016 10:30 ]

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
1 van je 2 4-pins CPU connectoren zit er niet helemaal goed in. Of dit het verschil gaat maken, is niet te zeggen, maar de connector moet verder aangedrukt worden.

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-12-2025
Heb je die standoffs over ? je plank lijkt niet scheef te zitten idd.. maar wellicht hadden die op de reeds aanwezige geplaatst moeten worden.. ? op die foto die je stuurde lijkt het mij dat ze er toch echt op horen.

[ Voor 21% gewijzigd door Patientzero op 25-03-2016 10:43 ]

Verwijderd

ASrock adviseert bij gebruik van 2 geheugenreepjes deze te plaatsen in A1 en B1, bij jou zitten ze in A2 en B2.

• Mastakilla
dahakon schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 10:35:
1 van je 2 4-pins CPU connectoren zit er niet helemaal goed in. Of dit het verschil gaat maken, is niet te zeggen, maar de connector moet verder aangedrukt worden.
reeds geprobeerd, helpt niet..

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-01 14:34
Heb je de mogelijkheid om de HDMI anders te proberen? Kijken of er toevallig geen beeld uit de DVI wil komen.

• Mastakilla
ivm positie van het RAM: op pagina 15 van de manual staat

priority 1: A2 en B2 populated
priority 2: A1 en B1 populated
priority 3: A1, A2, B1 en B2 populated

Hoewel dit helemaal niet duidelijk is, had ik hieruit geconcludeerd dat A2 en B2 het beste was?
Waar vind jij dat A1 en B1 beter zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door Mastakilla op 25-03-2016 10:54 ]

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:05
Heb je al een simpele CMOS reset uitgevoerd? BIOS batterij er opnieuw in doen kan ook helpen.

• Viper®
  • Niet online
Mastakilla schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 08:47:
[afbeelding]

Makkelijk te testen, met de extra stand-offs past waarschijnlijk de backplate niet goed op je moederbord aansluitingen. Dan horen ze er niet op.

Geeft hij nog piepjes of lampjes ?

als je het geheugen eruit halt en dan aanzet, zou die een foutmelding moeten geven.

[ Voor 12% gewijzigd door Viper® op 25-03-2016 10:57 ]

• a.boogerd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:57
Staat de input setting van je monitor op DVI?

• Mastakilla
ik heb net oude case van het zolder gehaald met een speakertje en dat speakertje aangesloten op mobo.

vervolgens geboot: geen beeps
dan ram eruit gehaald en geboot: een oneindige loop van 3 beeps

http://www.asrock.com/support/qa/TSDQA-84.pdf

volgens deze pagina is dat idd de code van "no memory"
als ik me niet vergis, begint ie pas aan het memory te testen, nadat cpu in orde is, right?

ik zal nu cmos eens resetten

• Mastakilla
a.boogerd schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:02:
Staat de input setting van je monitor op DVI?
jup

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Mastakilla schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 10:49:
[...]

reeds geprobeerd, helpt niet..
Je bedoelt dat de connector nu wel goed zit, in tegenstelling tot het filmpje?

• Viper®
  • Niet online
Mastakilla schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:02:
ik heb net oude case van het zolder gehaald met een speakertje en dat speakertje aangesloten op mobo.

vervolgens geboot: geen beeps
dan ram eruit gehaald en geboot: een oneindige loop van 3 beeps

http://www.asrock.com/support/qa/TSDQA-84.pdf

volgens deze pagina is dat idd de code van "no memory"
als ik me niet vergis, begint ie pas aan het memory te testen, nadat cpu in orde is, right?

ik zal nu cmos eens resetten
http://forum.asrock.com/f...title=z170m-pro4s-no-post
If no memory, I get 3 long beeps. The CPU and system fans turn on. If I install memory, slots A2 & B2 or slots A1 & B1, I get no POST or anything. The CPU fans turn on, along with the power light, but nothing else. Nothing on DVI video.
a new tech pointed me towards the CPU socket. Sure enough, there were a few bent pins on the CPU socket. Swapped the motherboad out, thanks Amazon, and the new one worked flawlessly.
cpu pins al gechecked ?

• Mastakilla
dahakon schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:06:
[...]

Je bedoelt dat de connector nu wel goed zit, in tegenstelling tot het filmpje?
jup

Verwijderd

Mastakilla schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 10:53:
ivm positie van het RAM: op pagina 15 van de manual staat

priority 1: A2 en B2 populated
priority 2: A1 en B1 populated
priority 3: A1, A2, B1 en B2 populated

Hoewel dit helemaal niet duidelijk is, had ik hieruit geconcludeerd dat A2 en B2 het beste was?
Waar vind jij dat A1 en B1 beter zijn?
Dat staat bovenaan de QVL op de webpagina van het moederbord.

• Viper®
  • Niet online
Thanks for the reply. The tech from ASRock pointed me towards memory configurations, but after trying a few different combinations and brands, a new tech pointed me towards the CPU socket.
Zonder geheugen > beepjes
met geheugen geen, ik vermoed toch de cpu/socket

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

Viper® schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:25:
[...]

[...]

Zonder geheugen > beepjes
met geheugen geen, ik vermoed toch de cpu/socket
over het algemeen geeft een foute cpu toch ook piepjes?

heb je al geprobeerd je PSU op een werkende pc aan te sluiten om de powersupply uit te sluiten?

[ Voor 15% gewijzigd door PaRaDoX4 op 25-03-2016 11:58 ]

• Mastakilla
heb net alles uit elkaar gehaald, cpu pinnetjes nagekeken, proberen te zien of mobo/socket/cpu verbogen is door scythe cooler (bekend probleem volgens asrock), cpu cooler terug lostjes vastgevezen en zeer minimale setup op kartonnen doos gedaan. (filmpje volgt later)
Juist hetzelfde probleem...

Heb ook PSU testertje aangesloten, die ziet ook niets fout (weet niet of die veel kan detecteren, is cheap ding)

heb ook mijn andere psu van het zolder gehaald, deze heeft echter maar 4 pins ipv 8 pins connector, dus ik weet niet zeker of ik daar mee mag / kan testen...

• Mastakilla
YouTube: CPU check
YouTube: basic setup test

heb intussen ook de andere geheugen module geprobeerd en een andere voeding met enkel een 4-pins connector ipv 8-pins
heb met asrock getelefoneerd en zo'n 4-pin zou ook voldoende moeten zijn om te testen

asrock heeft nu ook geen suggesties meer, het zou cpu of mobo zijn die stuk is, maar kan niet echter testen welk van de 2

vooral dat ik de power button 5 sec moet indrukken om hem terug uit te krijgen vonden ze bij asrock vreemd...

iemand nog suggesties? of is dit een doa?

• T.Rijkers
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-01 19:28
Je kan nog proberen met een graka beeld te krijgen. Indien dat ook niet lukt zou ik contact opnemen met de retailer om te vragen welke hij als eerste DOA wilt ontvangen :+

• Vosegus
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-01 11:59
Heb je al eens geprobeerd te booten zonder HDD, front panel van case, etc..?

En booten zonder CMOS battery?

• Mastakilla
T.Rijkers schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:22:
Je kan nog proberen met een graka beeld te krijgen. Indien dat ook niet lukt zou ik contact opnemen met de retailer om te vragen welke hij als eerste DOA wilt ontvangen :+
juist hetzelfde

• Mastakilla
Vosegus schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:41:
Heb je al eens geprobeerd te booten zonder HDD, front panel van case, etc..?

En booten zonder CMOS battery?
reeds geprobeerd (zie filmpje)
en zonder batterij ook net geprobeerd

[ Voor 7% gewijzigd door Mastakilla op 25-03-2016 14:59 ]

• vyndrox
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11-2023
Ik had vorige maand 3 vergelijkbare builds en 2x hetzelfde probleem. Geen piepjes geen beeld maar hij ging wel aan.
Ik had al in jaren geen build meer gedaan maar bij mij was het probleem het te voorzichtig zijn met het indrukken van voedingkabels in de mobo en het geheugen klemde aan 1 kant ipv 2 hiervoor moest ook wat extra kracht gebruikt worden dan verwacht.
Weet niet of je wat mee kan, maar te voorzichtig zijn kan een averrechts effect hebben.

-Real power isn't given, it must be taken-

• Centelte
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-01 12:41
Ik vermoed een defecte processor (aangezien je moederbord piepjes geeft wanneer er geen ram in zit). Intel doet niet moeilijk met garantie. Processor opsturen en 2-3 dagen later krijg je een nieuwe. Je kan het ook via de winkel doen maar dat duurt waarschijnlijk langer.

Verwijderd

Budgetguy schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 15:58:
Ik vermoed een defecte processor (aangezien je moederbord piepjes geeft wanneer er geen ram in zit). Intel doet niet moeilijk met garantie. Processor opsturen en 2-3 dagen later krijg je een nieuwe. Je kan het ook via de winkel doen maar dat duurt waarschijnlijk langer.
Een moederbord maakt altijd piepjes als er geen ram in zit (mits speaker aangesloten natuurlijk).

@TS Het kan natuurlijk ook je geheugen nog zijn.

• Mastakilla
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 16:30:
[...]

Een moederbord maakt altijd piepjes als er geen ram in zit (mits speaker aangesloten natuurlijk).

@TS Het kan natuurlijk ook je geheugen nog zijn.
moet wel lukken dat ze allebei defect zouden zijn eh ;)

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
- zeker weten dat je monitor het doet? andere monitor proberen/ en andere kabel

• Mastakilla
ik ben er nu jou bericht op aant lezen ;)
ook kabels zijn getest...

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
Is al voorgesteld maar toch.

- hdmi proberen ( tv of zoiets)
- losse gpu proberen. De simpelste is al voldoende

• sanderinozie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-10-2025
Kijk misschien nog eens naar je ram geheugen. Ik heb zelf recent met 2 pcs ruzie gehad daarmee.

Ik dacht dat het geheugenslot dicht bij de cpu nummer 1 was, maar dat is niet ieder moederbord. Zoals ik nu merk is ook vaak degene het verst bij de cpu vandaan nummer 1.

Problemen die ik had: eerste pc gaf geen beeld en bleef rebooten. Tweede pc starte wel maar gaf geen beeld.

Ik zou zeggen pak 1 geheugen bankje en test 1 voor 1 alle sloten.

• Mastakilla
Elmo_b schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 20:46:
Is al voorgesteld maar toch.

- hdmi proberen ( tv of zoiets)
- losse gpu proberen. De simpelste is al voldoende
beide reeds geprobeerd...

• Mastakilla
sanderinozie schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 03:12:
Kijk misschien nog eens naar je ram geheugen. Ik heb zelf recent met 2 pcs ruzie gehad daarmee.

Ik dacht dat het geheugenslot dicht bij de cpu nummer 1 was, maar dat is niet ieder moederbord. Zoals ik nu merk is ook vaak degene het verst bij de cpu vandaan nummer 1.

Problemen die ik had: eerste pc gaf geen beeld en bleef rebooten. Tweede pc starte wel maar gaf geen beeld.

Ik zou zeggen pak 1 geheugen bankje en test 1 voor 1 alle sloten.
heb tot nu toe 2 van de 4 sloten geprobeerd met een enkele module.
Meer bepaald de sloten die de technische dienst van Asrock mij aanraadde...

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Hmmmm ik had ooit ook z'n probleem, alle fans draaien verder niks. De fout bij mij was dat de CPU te strak vast gedraait zat een paar slagen minder vast en weg was mijn probleem.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

• Mastakilla
Heb cpu al opnieuw proberen te plaatsen (en gefilmd)
Zie filmpje aub of je kan zien of ik iets mis heb gedaan...

• Mastakilla
ok, net rma-aanvraag ingediend en net voor ik alles wou gaan inpakken nog wat extra tests gedaan...

Ik had beide geheugen modules al wel apart geprobeerd zonder succes, maar nog niet in alle slots.
Dual-channel had ik wel in beide slot)combinaties geprobeerd.

Ik heb dus net ook beide modules single channel in alle mogelijk sloten geprobeerd en wat blijkt...

Indien sloten A1 ofA2 worden gebruikt, werkt het niet.
Indien enkel sloten B1 en B2 worden gebruikt werkt het wel.

vervolgens nog even met Asrock getelefoneerd (goeie support trouwens) en zij suggereerden me nog snel een internet BIOS update te proberen.
Dit hielp echter niet...

Het is maw ofwel de geheugen controller op de cpu of iets met geheugen sloten A op het mobo dat stuk is.
Ik ga nu alles terug inpakken voor retour...

Bedankt voor alle suggesties!!

• Mastakilla
Bij de winkel werkte dus alles wel... :?

Het enige verschil was de CPU cooler. Zij gebruikten de Intel stock cooler.
Na nog eens extra alles te testen hebben ze alles naar me terug gestuurd.

Hier heb ik bij opnieuw monteren van de Skythe cooler ontdekt wat er "waarschijnlijk" mis was:
Afbeeldingslocatie: http://www.play3r.net/wp-content/uploads/2015/03/SCYTHE-KOTETSU_14.jpg
Ik ben die plastiek spacertjes de 1e keer vergeten te plaatsen.
En bij het "herplaatsen van de cooler bij het testen, heb ik de backplate laten hangen (en dit dus niet ontdekt).

Op de handleiding van Skythe is dit ook extreem vaag en onduidelijk.
De keer dat ik het ontdekte, had ik toevallig de handleiding in pdf open en enorm veel ingezoomd, want op de papieren handleiding zie je dit dus bijna niet...

Iig: nadat die plastiek dingen er tussen zaten, lijkt alles als een zonnetje te werken...

• wagenveld
  • Niet online
Fijn dat je nog even terugkoppelt. Toevallig net een Scythe Fuma in handen gehad, en daar zat een los briefje bij met de melding de plastic spacertjes wel te monteren op socket 1151 ;)
Pagina: 1